بهترین پماد برای درمان روزاسه
دمودکسیلین

بهترین پماد برای درمان اگزما

()

امروزه اکثر افراد با بیماری اگزما آشنا بوده و اگر مبتلا به آن باشند به دنبال روش‌های درمان آن و یک پماد خوب برای کنترل علائمشان می‌گردند. اما شاید کمتر کسی با نقش انگل‌های دمودکس در تشدید این بیماری در صورت آشنا باشد. در این مطلب قصد داریم درباره این نوع انگل، عوارض آن و تاثیرش در بروز مشکلات پوستی صحبت کنیم. همچین درنهایت بهترین پماد برای درمان اگزما را به شما معرفی خواهیم ‌کرد. با ما همراه باشید.

دمودکس چیست

به طور معمول افراد دارای این‌ انگل علائمی مشاهده نمی‌کنند و تنها ناقل آن هستند. اما با این وجود اگر تعداد و شدت انگل بالا باشد، فرد مبتلا دچار مشکلاتی خواهد شد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • قرمزی و پوسته پوسته شدن
  • تشکیل شدن یک بافت خشن روی پوست، مثل کاغذ سنباده
  • احساس سوزش در پوست

یکی از بیماری‌هایی که در اثر وجود انگل دمودکس بالا در بدن ایجاد می‌شود، دمدیکوزیس است که علائم آن به صورت زیر هستند:

  • ایجاد تغییر رنگ در پوست
  • پوست فلس دار
  • سرخی پوست
  • تحریک یا حساسیت پوستی
  • خارش
  • سوزش چشم
  • ریزش مژه

تاثیرات انگل دمودکس روی اگزما

دمودکس‌ها در ایجاد و تشدید بیماری‌های پوستی مانند اگزما و روزاسه بسیار موثر هستند؛ در نتیجه شما حتی اگر از بهترین پماد برای درمان اگزما نیز اگر استفاده کنید تا زمانی که انگل‌های دمودکس حاضر باشند ممکن است مشکل شما به خوبی کنترل نشود. این انگل‌ها پس از متولد شدن، از طریق تماس فیزیکی انتقال یافته و در پوست بدن از سلول‌های غدد چربی که به فولیکول‌های مو متصل هستند، تغذیه می‌کنند. به طور طبیعی زاد و‌ ولد کرده و‌ افزایش می‌یابند و به همین دلیل است که افراد مسن‌ نسبت به کودکان بیشتر به آن مبتلا می‌شوند.

هرکسی ممکن است که به این انگل مبتلا شود، با این حال، عواملی وجود دارد که احتمال و شدت آلودگی به دمودکس را افزایش می‌دهند:

  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند (مانند افراد مبتلا به HIV یا سرطان) و همچنین کسانی که استعداد ژنتیکی بالقوه دارند، ممکن است مستعد سطوح بالاتر دمودکس و بثورات ناشی از آن باشند.
  • افراد مسن نیز بیشتر به انگل دمودکس مبتلا می‌شوند و عوارضی مانند دمودیکوز را تجربه می‌کنند.
  • دمودکس در افراد 20 الی 30 ساله شایع است زیرا سطح ترشح غدد چربی در آن دوره در بالاترین حد خود قرار دارد. این انگل‌ها به ندرت در کودکان زیر 5 سال به دلیل تولید چربی کم دیده می‌شوند.
  • علاوه بر این‌ها، به نظر می‌رسد که این انگل در مردان شایع تر از زنان است، اگرچه که دلیل این امر مشخص نیست.

نقش دمودکس در تشدید اگزما

تشخیص دمودکس

تشخیص دمودکس با چشم امکان‌پذیر نیست و نیاز است که نمونه پوست در زیر دستگاه‌های مخصوصی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. خیلی از مردم از وجود این انگل در فولیکول‌های خود آگاهی ندارند. بسیاری از افراد تنها زمانی از حضور آن آگاه می‌شوند که برای سایر بیماری‌های پوستی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مراقبت در منزل جهت جلوگیری از دمودکس و درمان اگزما

نکات مراقبت شخصی که به کاهش میزان انگل در پوست و درمان اگزما کمک می‌کنند عبارتند از:

  • حمام به تعداد مناسب که می‌تواند در اشخاص مختلف بسته به سرعت تولید چربی متفاوت باشد.
  • شستن مو و مژه با شامپوی ملایم.
  • شستوی صورت برای دو بار در روز با استفاده از یک پاک کننده ملایم غیر صابونی.
  • اجتناب از پاک کننده‌های روغنی، لوسیون‌ها و ضد آفتاب‌های دارای چربی

توصیه‌های پزشکی برای درمان اگزما

اگر درمان‌های خانگی علائم یا تعداد انگل‌ها را کاهش ندادند، احتمالا استفاده از دارو برای کاهش چربی‌های اضافی روی پوست و درمان قارچ ضروری است. محصولات دمودکسیلین می‌توانند یکی از راه‌های مطمئن و بهترین پماد برای درمان اگزما در نظر گرفته شوند.

اگزما چیست

اگزما حتی کلمه‌اش هم آزاردهنده به نظر می‌رسد، مثل جای زخمی که می‌خواهیم آن را دستکاری کنیم. متخصصان و آسیب‌شناسان پوست، اگزما‌ را که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، یک بیماری پوستی مزمن می‌دانند که منجر به خشکی پوست و بثورات قرمز، خارش و ملتهب مکرر می‌شود. یکی از علائم اصلی بروز اگزما وجود انگل دمودکس و عدم تشخیص آن در پوست است.

آنان معتقدند که با نزدیک شدن به بزرگسالی، انگل با چیزی مانند پوست خشک، ضخیم و پوسته پوسته خود را نشان می‌دهد. محرک‌های رایج این بیماری شامل مصرف غذاهای خاص، استفاده از صابون‌ها یا مواد شوینده تحریک کننده، لباس‌های پشمی و جواهرات هستند.

چه موادی برای کمک به درمان اگزما بهتر است

اگزما درواقع یک «اختلال در عملکرد سد پوستی» بالینی است. به این ترتیب، عوامل ژنتیکی، محیطی و ایمونولوژیک در تشدید آن نقش دارند، اما ترمیم سد پوستی برای درمان در اولویت است. به عبارت دیگر، موادی که به معکوس کردن اثرات اگزماتیک کمک می‌کنند مثل  مرطوب کننده‌ها، نرم کنند‌ها مفید هستند.

در واقع مرطوب کننده‌ها رطوبت را به پوست برمی‌گردانند، در حالی که نرم‌ کننده‌ها چربی پوست را افزایش می‌دهند و پوست را روان و نرم میکنند. مرطوب کننده‌های انسدادی نیز برای جلوگیری از اتلاف آب اپیدرمی (TEWL) مفید هستند.

مرطوب کننده‌های رایج معمولا از گلیسیرین، اسید لاکتیک، اوره و اسید هیالورونیک هستند. مثال‌هایی از نرم‌کننده‌ها نیز عبارتند از گلیکول و گلیسریل استئارات، استرول‌های سویا، اسکوالان، و روغن‌هایی مانند جوجوبا، بادام شیرین و غیره.

اگر اگزما دارم از چه محصولاتی اجتناب کنم؟

اگر اگزما دارید باید از مصرف هرگونه موادی که به آن حساسیت دارید و هر چیزی که قبلاً پوست شما را تحریک کرده است خودداری کنید. محصولات رایجی که می‌توانند این کار را انجام دهند، محصولاتی حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند.

حتما توجه داشته باشید که بروز آلرژی پوستی در زمان مبتلا بودن به اگزما شدیدتر است، بنابراین اجتناب از عطر تا جایی که امکانش را دارید ضروری می‌باشد.

آیا راهی برای پیشگیری از اگزما وجود دارد؟

قبل از جستجو برای یافتن بهترین پماد برای درمان اگزما، شما می‌توانید با اجتناب از استفاده‌ی محرک‌ها از اگزما پیشگیری کنید، برای بعضی افراد، محرک‌های پوستی مانند هوای خشک، پشم، صابون‌های تند، نرم کننده‌های پارچه و تعریق ممکن است منجر به اگزما شوند.

این بیماری باعث می‌شود پوست صورت و بدن با کوچک‌ترین محرک‌ها قرمز شود و خارش پیدا کند. استرس، تعریق، شرایط خشک (برای مثال هوای سرد و‌خشک زمستان)، محرک‌های موجود در محصولات مراقبت از پوست و حتی دوش‌های بخار سبب بروز این مشکل می‌شوند.

دوش گرفتن پنج دقیقه‌ای با آب ولرم و استفاده از محصولاتی بدون عطر، ضد حساسیت و پاک از مواد شیمیایی خشن همگی راهکار برای جلوگیری از این مشکل هستند. هرچند که موارد جدی اگزما نیاز به درمان‌های تجویزی دارند، اما برخی از بیماران می‌توانند با درمان‌های بدون نسخه حاوی «مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مانند سرامیدها، وازلین، کره شی، گلیسیرین، هیالورونیک اسید، و اسکوالن» که باعث آبرسانی مجدد می‌شوند، مشکل خود را حل کنند.

از آنجایی که خواندن لیست مواد تشکیل دهنده محصولات پوستی گاهی اوقات می‌تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر اکثر آنها کاملاً غیرقابل تلفظ باشند، بهتر است که همیشه از پمادهای مخصوصی که برای جلوگیری و درمان‌ اگزما تولید شده‌اند استفاده کنید. همکاران ما در سایت لووین‌کر تعدادی از این محصولات را در اختیار شما قرار داده‌اند.

بهترین کرم درمان اگزما

بهترین پماد برای درمان اگزما چیست؟

بر اساس گزارش انجمن ملی اگزما، بیش از 31 میلیون آمریکایی به نوعی از اگزما مبتلا هستند. پزشکان متخصص پوست معتقدند که اگرچه اگزما قابل درمان نیست، اما می‌توان آن را با استفاده از لوسیون‌ها و پمادها کنترل نمود. این پماد‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند رژیم مرطوب کننده روزانه خود را حفظ کنند، زیرا پوست خشک پوست مستعد اگزما است.

همانطور که گفته شد، یکی از عوامل تحریک بروز اگزما را می‌توان وجود انگل دمودکس در پوست و عدم تشخیص آن دانست. متاسفانه این انگل با چشم قابل مشاهده و تشخیص نیست. برای بررسی اینکه آیا به انگل دمودکس مبتلا هستید و یا در معرض ابتلا به اگزما قرار دارید یا خیر، باید تست مخصوص به آن‌ را انجام دهید.

یکی از اصلی ترین خدمات کلینیک لووین‌کر این است که به دو‌ صورت حضوری و آنلاین تست دمودکس را انجام می‌دهد. شما با انجام این تست خواهید توانست از وضعیت پوست خود آگاهی کامل پیدا کنید، از ابتلا به بیماری‌های پوستی جلوگیری کرده و مشکلات پوستی خود را به طور کامل درمان نمایید.

همچنین ما در این‌ کلینیک پماد‌هایی تخصصی تحت عنوان دمودکسیلین را تولید کرده‌ایم‌ که استفاده از آنها تنها راه از بین بردن دمودکس و اگزما می‌باشد.

ترکیبات محصولات دمودکسیلین؛ بهترین پماد برای درمان اگزما

فرمول این محصولات اکثرا با موادی مانند عصاره آلوئه‌ورا، روغن درخت چای، و محلول‎های ضد باکتری و قارچ نوشته می‌شود و در درمان بیماری‌های پوستی مثل انگل که در اثر جمع شدن انگل‎های دمودکس به وجود آمده‌اند بسیار موثر و‌ مفید هستند. دمودکسیلین‌‌ را می‌توان بهترین پماد برای درمان اگزما دانست.

زمان مورد نیاز برای درمان دمودکس

در صورتی که دچار عارضه پوستی جدی و شدیدی باشید، درمان شما زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. هرچند هرگز نمی‌توان زمان مشخص و‌ دقیقی برای درمان مشکلات پوستی پیش‌بینی کرد اما می‌توان گفت که همه چیز بستگی به شدت، میزان و درجه پیشرفت مشکل دارد.

همچنین علاوه بر تمام این‌ها، اینکه شما چقدر مرتب و اصولی از دمودکسیلین‌ها استفاده کنید و روند درمان خود را قطع نکنید در تسریع و یا کند شدن درمان بسیار تاثیرگذار است. اگر تمام‌ نکات را رعایت کنید، می‌توان گفت که درمان حدود سه تا چهار ماه طول خواهد کشید.

جمع‌ بندی بهترین پماد درمان اگزما

در این‌ مطلب درباره انگل دمودکس، علائم و عوارضش اطلاعات کامل و شاملی در اختیار شما قرار دادیم. علاوه بر این، درباره تاثیر دمودکس در بروز اگزما و نشانه‌های آن صحبت کردیم.

ما در مجموعه لووین ‌کر امکانی را ایجاد کرده‌ایم تا شما بتوانید به صورت حضوری و آنلاین تست تشخیص دمودکس را انجام دهید و از میزان وجود این انگل در پوستتان مطلع شوید. پس از تشخیص میزان و شدت مشکل، خواهید توانست با استفاده از محصولات دمودکسیلین برای درمان قطعی این مشکلات اقدام کنید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه