فرق میسلارواتر و تونر
پوست و مو

فرق میسلارواتر با تونر چیست؟

()

امروزه شستشوی روزانه صورت و پاک کردن منافذ آن از آلودگی‌ها و انواع کرم‌های موضعی پوست و موادآرایشی، موضوعی بسیار حائز اهمیت است. چرا که ماندگاری این آلودگی‌ها و مواد بر روی پوست باعث بسته شدن منافذ پوستی، باقی ماندن چربی کرم‌ها بر روی پوست، تکثیر دمودکس‌ها و ایجاد جوش خواهد شد. به غیر از لوازم آرایشی، آلودگی هوا و ذرات معلق در هوا هم می‌توانند به پوست ما آسیب‌های جدی وارد کنند. از این صرف نظر از این که شما از محصولات مراقبتی پوستی و آرایشی استفاده می‌کنید یا خیر، استفاده از یک پاک کننده مناسب در روتین پوستی ضرورت دارد.

اهمیت پاک کردن صورت، به ویژه هنگام قبل از خواب است؛ زیرا در این صورت منافذ پوست کاملا تمیز شده و پوست هنگام خواب به خوبی تنفس می‌کند. اما طبیعی است که به دلیل تنوع محصولات پاک کننده، انتخاب درست و مناسب در میان انواع محصولات دشوار باشد. از این رو قصد داریم تا در این مطلب پیرامون میسلار واتر، نحوه استفاده از آن و تفاوت میسلار واتر با تونر خدمت شما توضیحاتی ارائه دهیم.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول پاک‌کننده چندمنظوره است که از میسل‌ها یا همان مولکول‌های روغن پاک‌کننده معلق در آب ساخته شده است. میسل‌ها مولکول‌هایی هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند و کثیفی و روغن را جذب می‌کنند. هنگامی که یک پد پنبه‌ای آغشته به میسلار واتر را روی صورت می‌کشید، میسل‌ها در حین پاک کردن آرایش و سایر ناخالصی‌ها به پنبه می‌چسبند. این فرایند پاک کردن بدون خشک کردن پوست از چربی‌های طبیعی آن انجام می‌شود. درواقع آسیبی که با استفاده از شوینده‌ها نظیر ژل ها، پن‌های شستشو یا صابون‌ها ممکن است به پوست وارد شود، با استفاده از میسلار واتر‌ها رخ نخواهد داد.

طرز استفاده از میسلار واتر و کاربردهای متعدد آن:

هدف اصلی یک میسلار واتر، پاک کردن آرایش و آلودگی از صورت شماست. از میسلار واترها می‌توانید صبح‌ها و شب‌ها به منظور پاک کردن آلودگی یا موادآرایش از سطح صورت استفاده کنید.

کافی است یک پد پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کنید و آرایش‌ صورت‌تان را با آن پاک کنید. درصورتی که میزان آلودگی و مواد آرایشی روی پوست شما زیاد باشد، کافی است چندبار این روند را تکرار نمایید تا پوست شما کاملا تمیز گردد.

مصرف این محصول را می‌توان مطمئن‌ترین و کم‌خطرترین راه برای پاک کردن آرایش صورت درنظر گرفت. در ترکیبات این محصول از الکل استفاده نشده و هرگز پوستتان را دچار سوزش و التهاب نمی‌کند. همچنین آرایش اطراف چشم‌هایتان را هم می‌توانید با آن پاک کنید.

روش استفاده از میسلارواتر

تفاوت میسلار واتر با تونر چیست؟

سه مورد از مهمترین تفاوت‌های تونر و میسلار واتر که حائز اهمیت است به شرح زیر است:

– از میسلار واتر قبل از شست و شوی صورت استفاده می‌شود. درحالیکه از تونر بایستی بعد از شست و شوی صورت استفاده کرد.

– وظیفه اصلی میسلار واترها پاک کردن آلودگی‌های محیطی و آرایش از روی پوست صورت است. درحالیکه وظیفه اصلی تونرها تنظیم pH پوست و از بین بردن بقایای آرایش بعد از شست و شوی صورت است که هنوز بر روی پوست باقی مانده‌اند.

– پایه میسلار واترها آب و مولکول‌های ریز چربی دوست یا همان میسلار واترهاست. درواقع همین ساختار است که با ملایمت آرایش را از صورت شما پاک می‌کند. این در حالی است که در ساختار تونر، این ساختار پاک کننده وجود ندارد. پس تونر نمی‌تواند به عنوان آرایش پاک کن استفاده شود.

مهم‌ترین مزیت میسلار واتر: امکان استفاده آسان از آن

در بررسی تفاوت میسلار واتر و تونر یکی از نکات شایان ذکر این است که با توجه به امکان استفاده آسان از میسلار واترها، این محصولات برای افرادی که در سفر به سر می‌برند یا به عنوان مثال به هر دلیلی زمان کافی برای پاک کردن آرایش خود را ندارند، انتخابی کاملا ایده آل است. میسلار واترها همانند دستمال‌های مرطوب آرایشی عمل می‌کنند با این تفاوت که قدرت تمیزکنندگی این محصولات از دستمال‌های مرطوب بیشتر است. این پاک کننده‌ها می‌توانند هر نوع آرایشی اعم از آرایش لب، چشم و آرایش‌‌های ضد آب را به خوبی پاک کنند. همچنین برای مواقعی که آب جاری به راحتی در دسترس نیست، این محصول می‌تواند موثر و کاربردی واقع شود. به این دلیل که میسلار واتر فرموله شده است تا پوست بتواند بدون نیاز به استفاده از آب معمولی، تمیز و هیدراته شود.

دانستن تفاوت تونر و میسلار واتر تنها کافی نیست! مهم تر از آن انتخاب درست میسلار واتر مناسب پوست است. میسلار واترها و تونرها با توجه به جنس پوست افراد با هم تفاوت دارند. پوست‌های معمولی، خشک، چرب و حساس هر کدام میسلار واتر و تونر مخصوص به خود را دارند که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. برای مثال پوست‌های حساس باید از محصولات عاری از مواد حساسیت‌زا در عین حال دارای قدرت پاک کنندگی مناسب استفاده کنند تا نیازی به کشیدن چندباره پد روی پوست نداشته باشند. بنابراین شما باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید که با انتخاب و استفاده نادرست، پوستتان را خشک‌تر یا چرب‌تر نکنید.

در این راستا، میسلارواتر دمودکسیلین در دو نوع مناسب پوست چرب و مختلط و نیز مناسب پوست خشک و حساس موجود است. این محصول علاوه بر درمان دمودکس، نیاز تخصصی هر نوع پوست شامل چرب، مختلط، خشک و حساس را نیز برطرف می‌نماید.

میسلار واتر دمودکسیلین

میسلار واتر دمودکسیلین مخصوص پوست خشک و حساس

این محلول با دارابودن روغن درخت چای، آلانتوئین، دکسپانتنول، بابونه، نیاسینامید، ویتامین E و آلوئه ورا قادراست تا به طور کامل پوست را از وجود آلاینده‌ها و مواد آرایشی پاک نماید. همچنین با خواص ضدالتهابی، ضدقرمزی و ترمیم کنندگی، پوست‌های خشک و حساس را تسکین بخشد. این محصول همچنین آبرسان بسیار خوب برای پوست می‌باشد.

میسلار واتر دمودکسیلین مخصوص پوست چرب و مختلط

میسلار واتر دمودکسیلین مخصوص پوست چرب و مختلط، علاوه بر دارا بودن مواد موجود در میسلار واتر دمودکسیلین مخصوص پوست خشک و حساس، دارای سالیسیلیک اسید و زینک گلوکونات می‌باشد. این محصول به واسطه‌ی داشتن این مواد علاوه بر قدرت پاک کنندگی مناسب، دارای خاصیت کنترل چربی با کاهش تولید سبوم، لایه برداری مناسب، افزایش سرعت بهبود جوش، کاهش قرمزی و التهاب می‌باشد. همچنین خاصیت آبرسانی بالای پوست از دیگر فواید استفاده از این محصول است.

اکنون متوجه شدیم تفاوت میسلارواتر و تونر چیست…

تبریک می‌گوییم! اکنون می‌دانید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست، چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد و چه تفاوتی با ژل شستشو دارند. میسلار واتر پوست را به‌صورت کامل تمیز و تونر pH آن را تنظیم می‌کند و در آخر، آلودگی‌ها را از میان برمی‌دارد. پس طبیعیست که ابتدا باید از میسلار واتر استفاده کرد و بعد از آن نوبت به استفاده از تونر می‌رسد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه