پوست و مو

ماسک زردچوبه برای جوش

()

زردچوبه گیاهی بومی آسیا است که اغلب در آشپزی استفاده می‌شود، این ادویه به دلیل ارزش دارویی که دارد در مکمل‌ها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه همچنین در محصولات طبیعی مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود. برای برخی افراد که به استفاده از مواد طبیعی تمایل دارند و نسبت به مواد شیمیایی حساس هستند، به کار بردن مواد طبیعی برای مراقبت از پوست خوشایندتر است. ماسک زردچوبه برای جوش، پاک‌سازی پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله مزایا و خطرات احتمالی ماسک زردچوبه برای جوش و مراقبت از پوست را بررسی می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری نسبت به استفاده از ماسک زردچوبه اقدام کنید.

ماسک زردچوبه چه مزایایی دارد؟

زردچوبه می‌تواند تورم، التهاب و سوزش را کاهش دهد. وجود التهاب می‌تواند بروز سایر بیماری‌های پوستی را تشدید کند؛ بنابراین استفاده از زردچوبه به‌عنوان ماسک صورت می‌تواند برای بهبود وضعیت پوست کمک‌کننده باشد.

خاصیت ضدالتهابی ماسک زردچوبه

کورکومینوئیدها، ترکیبات فعال موجود در زردچوبه هستند که اثرات ضدالتهابی داشته و حتی در درمان آرتریت که یک بیماری التهابی است استفاده می‌شود . این اثرات ضدالتهابی زردچوبه می‌تواند به کاهش التهاب پوست نیز کمک کند؛ بنابراین استفاده از ماسک زردچوبه برای جوش یا سایر مشکلات پوستی ممکن است از این طریق مؤثر باشد. زردچوبه ممکن است در کاهش التهاب بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس نیز مفید باشد؛ اما تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره صورت نگرفته است.

خواص ضد باکتریایی ماسک زردچوبه برای جوش

زردچوبه همچنین خاصیت ضد باکتری دارد و ماسک زردچوبه ممکن است باکتری‌های موجود در پوست را که می‌توانند در ایجاد آکنه و عفونت نقش داشته باشند، کاهش داده و از بروز جوش جلوگیری کند. البته هرگونه عفونت فعال باید ابتدا توسط پزشک بررسی شود.

قدرت آنتی‌اکسیدانی ماسک زردچوبه

زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می‌آید، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به جلوگیری از تخریب سلول‌های سالم پوست توسط رادیکال‌های آزاد کمک کنند. این خاصیت ماسک زردچوبه ممکن است از بروز لکه‌های پوستی، اسکار و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کند. حتی این احتمال وجود دارد که استفاده از زردچوبه به همراه سایر عادات سبک زندگی سالم، ممکن است شانس سرطان پوست را کاهش دهد، اما مطالعات بیشتری در این مورد، نیاز است.

کاهش لکه‌های پوستی با ماسک زردچوبه

کک‌ومک یا لکه‌های پوستی ممکن است در اثر عوامل مختلفی مثل پیری، بارداری یا بیماری‌های التهابی به وجود بیایند. برخی مطالعات در مورد زردچوبه نشان می‌دهد که استفاده از آن در کاهش لک‌های پوستی اثرگذار است. یکی از این مطالعات نشان داد که استفاده از یک کرم حاوی زردچوبه به مدت چهار هفته، به میزان ۱۴ درصد لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. ممکن است استفاده از ماسک زردچوبه نیز چنین اثری داشته باشد.

درمان جوش با ماسک زردچوبه

درمان جوش با ماسک زردچوبه

زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند در درمان آکنه التهابی مفید باشد. همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی ممکن است در بهبود جوش‌های چرکی نیز مؤثر باشد. ماسک زردچوبه برای درمان جوش‌های کیستی و چرکی، ندول‌ها و پاپول‌ها مؤثر است. ماسک زردچوبه همچنین در بهبود ظاهر جای جوش نیز تأثیر دارد.

کاهش سوزش و حساسیت پوست با استفاده از ماسک زردچوبه

با استفاده‌ی موضعی از زردچوبه به‌عنوان ماسک زردچوبه ممکن است سوزش و حساسیت پوست کم‌تر شود.  برخی مطالعات از کورکومینوئیدها که در زردچوبه وجود دارند به‌عنوان کاهش‌دهنده‌ی سوزش، خارش و حساسیت پوست نام برده‌اند.

درمان چین‌وچروک پوست با ماسک زردچوبه

زردچوبه را به‌عنوان یک درمان احتمالی برای خطوط ریز و چین‌وچروک پیشنهاد کرده‌اند. استفاده از ماسک زردچوبه ممکن است ظاهر کلی بافت پوست را بهبود بخشد که به نوبه‌ی خود باعث می‌شود چین‌وچروک‌های پوست کمتر به چشم بیایند.

خطرات استفاده از ماسک زردچوبه برای جوش

بر اساس تحقیقات و گزارش‌ها، زردچوبه عموماً به‌صورت خوراکی یا موضعی به‌عنوان یک محصول ایمن در نظر گرفته می‌شود. مکمل‌های خوراکی حاوی زردچوبه ممکن است عوارض جانبی گوارشی مانند ناراحتی معده و گرفتگی عضلات را ایجاد کنند. هیچ عارضه‌ی جانبی شناخته‌شده‌ای از زردچوبه که در مراقبت از پوست استفاده می‌شود وجود ندارد. بااین‌حال، همیشه این فکر خوبی است که قبل از استفاده از هرگونه ترکیبات جدید روی پوست خود، آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید. حتی محصولات گیاهی مانند زردچوبه می‌توانند در برخی افراد باعث بروز واکش شود.

برای انجام آزمایش، باید ماسک زردچوبه خود را زودتر درست کنید و سپس مقدار کمی از آن را قبل از استفاده روی صورت، روی بازوی خود بمالید:

  • حداقل یک روز صبر کنید و پس از آن اگر هیچ واکنشی مشاهده نکردید می‌توانید ماسک زردچوبه را روی صورت خود بمالید.
  • در صورت بروز قرمزی، تورم یا خارش از ماسک زردچوبه استفاده نکنید.
  • زردچوبه همچنین ممکن است باعث زرد شدن پوست و لباس شما شود؛ بنابراین هنگام استفاده از ماسک زردچوبه برای جوش مراقب باشید.

ماسک زردچوبه برای جوش

طرز تهیه‌ی ماسک زردچوبه برای جوش و سایر مشکلات پوستی

برای ساخت ماسک زردچوبه باید از ترکیب پودر یا عصاره‌ی زردچوبه با یک عامل غلیظ یک خمیر ایجاد کنید. می‌توانید برای مشکلات مختلف پوستی زردچوبه را با مواد متفاوتی مخلوط کرده و از آن استفاده کنید:

  • جهت استفاده از ماسک زردچوبه برای جوش، زردچوبه را با آب گرم و عسل ترکیب کنید.
  • برای کاهش کک‌ومک و چین‌وچروک، زردچوبه را با ماست و آب‌لیمو ترکیب کنید تا اثرات تغذیه‌کننده و روشن‌کننده‌ی بیشتری داشته باشد.
  • اگر می‌خواهید از ماسک زردچوبه برای کاهش سوزش و حساسیت پوست استفاده کنید، زردچوبه را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا اثرات آرامش بخشی طبیعی داشته باشد.
  • برای بهره بردن از قدرت آنتی‌اکسیدانی ماسک زردچوبه، به‌سادگی زردچوبه را با آب ترکیب کنید. (می‌توانید مقدار کمی آرد بادام یا برنج به آن اضافه کنید تا ماسک غلیظ‌تر شده و راحت‌تر استفاده شود.)

صرف‌نظر از این که چه روشی را برای استفاده از ماسک زردچوبه انتخاب می‌کنید، ماسک را هر بار حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید سپس کاملاً با آب گرم بشویید و بعد تونر، سرم و مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست خود را استفاده کنید. از گذاشتن طولانی‌مدت ماسک زردچوبه روی پوست خودداری کنید؛ زیرا زردچوبه باعث رنگ گرفتن پوست می‌شود. اگر پوستتان در اثر استفاده از ماسک زردچوبه زرد شد می‌توانید برای از بین بردن آن، پوست را با شیر بشویید. می‌توانید دو تا سه بار در هفته از ماسک زردچوبه برای جوش و سایر مشکلات پوستی استفاده کنید.

در نهایت برای درمان جوش‌های خود بهتر است که به صورت اصولی اقدام نمایید و قبل از هر اقدامی با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید. جهت ارتباط با مشاورین لووین کر و مشاوره تخصصی رایگان با شماره 88030488-021 تماس حاصل فرمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه