دستورالعمل استفاده از محصولات دمودکسیلین

محلول پوست دمودکسیلین:

 برای پوست صورت :

سه هفته اول استفاده، یک شب در میان  قبل از خواب به پوست صورت اسپری شود. از هفته چهارم به بعد در صورت عدم حساسیت و قرمزی شدید، هر شب به پوست صورت اسپری شود و با نرمی سر انگشتان دست خیلی ملایم به شکل دورانی پخش و ماساژ داده شود (بدون نیاز به آبکشی). برای پوست سر دارای عارضه های خارش، شوره، قرمزی، جوش و ریزش مو یک یا دو نوبت در هفته به پنج ناحیه مختلف پوست سر اسپری شود و ماساژ داده شود. نیاز به آبکشی ندارد.

نکته بسیار مهم: در صورتی که عارضه های پوستی مختلف از جمله آکنه، درماتیت سبوره یا پوسته های سر و صورت، ریزش مو، روزاسه، خارش سر و صورت و غیره دارید حتما قبل از استفاده با پزشک مشورت فرمایید زیرا در اغلب موارد نیاز به درمان موازی و همزمان تحت نظر پزشک وجود دارد.

نکته:

  • اگر بیمار در مواقع استثنا در طول درمان، قصد استفاده از مواد آرایشی را دارد توصیه می‌شود پس از شستشوی کامل صورت با ژل شستشوی صورت دمودکسیلین از محلول دمودکسیلین روی پوست صورت استفاده کرده و سپس میکاپ کنند.
  • محلول پوست دمودکسیلین به طور موثری بر پوست بدن افراد دارای عارضه (جوش، خارش، قرمزی، گزش حشره، ضایعه قارچی و…) نیز تا دو نوبت در شبانه روز قابل استفاده است.
  • به هیچ عنوان محصولات دمودکسیلین بر روی زخم های باز و نواحی مخاط دار (داخل گوش ها، داخل چشم ها، داخل دهان، داخل بینی، ناحیه تناسلی ) استفاده نشود.

 

شامپو دمودکسیلین:

ابتدا مو ها را خیس نموده، مقدار کافی از شامپو دمودکسیلین را به دست ها ریخته و کف حاصل را روی پوست سر به آرامی به ماساژ دهید، شامپو یک یا دو دقیقه روی کف  سر بماند و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. شامپو برای موهای چرب دو تا سه نوبت در هفته و برای موهای خشک و معمولی یک تا دو نوبت در هفته قابل استفاده است.

 

ژل شستشوی صورت:

افراد با پوست چرب و روغنی در یک یا دو نوبت صبح و عصر و از ژل شستشوی صورت استفاده نمایند. پوست های خشک و حساس روزانه یک نوبت و پوست های آسیب دیده یک روز در میان پوست صورت را شستشو دهند. کف حاصل از ماساژ ژل شستشو بر روی پوست صورت مرطوب تا یک دقیقه باقی بماند، سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. در صورتی که از منزل خارج شدی یا لوازم ارایشی روی پوست استفاده کردید حتما از ژل شستشوی صورت دمودکسیلین برای پاکسازی پوست استفاده نمایید.

 

کرم مرطوب کننده دمودکسیلین:

برای پوست های معمولی و خشک بعد از شستشوی پوست یک تا چند نوبت در شبانه روز مصرف آن توصیه می‌شود و برای پوست های چرب و جوش دار در صورتی که احساس خشکی دارند از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

 

کرم ضدآفتاب دمودکسیلین:

به مدت 20 دقیقه قبل از تماس با نور خورشید مقدار مناسبی از کرم ضد آفتاب دمودکسیلین را روی تمام نقاط پوست که در برابر نور خورشید قرار می‌گیرد از جمله پوست صورت، گردن، گوش ها و پشت دست ها مالیده و به آرامی ماساژ دهید. پس از شنا، فعالیت های بدنی، تعریق و همچنین گذشت 2 الی 3 ساعت از زمان مصرف، مجددا باید از ضد آفتاب استفاده شود.