دمودکس

چند روش برای از بین بردن دمودکس

()

اگر شما مشکوک به تراکم بالای دمودکس هستید یا تست آزمایشگاهی داده و مطمئنید که تراکم بالایی از انگل‌های دمودکس بر پوست شما زندگی می‌کند احتمالا به دنبال جواب این سوال هستید که حالا چگونه دمودکس‌ها را از بین ببرید؟ اما جای نگرانی نیست و شما با مصرف یکسری محصولات و رعایت چند نکته در خصوص سبک زندگی می‌توانید به راحتی برای از بین بردن دمودکس‌ها اقدام کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

نکات مهم مربوط به از بین بردن دمودکس در سر و صورت

علاوه بر روش‌های سنتی، از دیگر راه‌های از بین بردن دمودکس که می‌توان به تفصیل به آن اشاره داشت؛ در مرحله اول شستشوی روزانه صورت و مو با ژل شستشوی صورت حداقل یک بار و نیز شامپوی سر حاوی روغن درخت چای دو الی سه بار در هفته می‌باشد. در این میان محصولی که دارای بیشترین اثر در از بین بردن دمودکس می‌باشد، محلول دمودکسیلین است که دارای مواد موثره‌ای از قبیل روغن درخت چای و نیز روغن نارگیل بوده که این مواد با خواص ضد‌انگلی خود در از بین بردن دمودکس و سایر انگل‌ها و عوارض ناشی از آن‌ها بسیار موثر می باشند. این محلول همچنین دارای خواص ضد‌قارچی و نیز ضد‌باکتری هست.

از دیگر راه‌های موثر در از بین بردن دمودکس و کنترل تعداد آن که توسط فرد می بایست رعایت شود اجتناب از پاک‌کننده و کرم‌های چرب می‌باشد که معمولا توسط افراد جهت مصارف آرایشی و بهداشتی و نیز مراقبتی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این موارد به افراد توصیه می‌شود در صورت تمایل به استفاده از محصولات مراقبت پوستی از محصولات حاوی مواد‌طبیعی ضد‌انگل موجود از قبیل کرم دورچشم دمودکسیلین موثر در از بین بردن دمودکس و سایر انگل‌های پوستی استفاده ‌شود. استفاده از این محصول به‌ویژه به افراد مبتلا به شوره‌ی مژه، خارش پلک و نیز افراد مبتلا به بلفاریت و شالازیون‌های مکرر و پی‌در‌پی توصیه می‌شود، همچنین استفاده از کرم مرطوب‌کننده دمودکسیلین با مواد موثره ضد‌انگل به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌گردد.

از بین بردن دمودکس با محصولات دمودکسیلین

از دیگر موارد مهمی که جهت از بین بردن دمودکس می‌توان به آن اشاره داشت، رعایت بهداشت فردی یعنی تمیز کردن صورت روزی دو بار با یک ترکیب غیر‌صابونی است زیرا گرد‌و‌خاک و آلودگی موجب بسته شدن منافذ پوست و تشدید دمودکس می‌شود. بهتر است هر روز بعد از مراجعه به منزل پوست خود را با شوینده های ملایم و آب ولرم بشویید.

از آنجا که میزبانان دارای پوست چرب، جذابیت بیشتری برای انگل های دمودکس دارند، یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل چربی پوست، استفاده از روغن درخت چای است. این روغن دارای خواص ضد‌قارچ، ضد‌‌التهاب و ضد‌میکروبی بوده و برای از بین بردن سبوم اضافی و چربی پوست مفید است. شما می‌توانید این روغن را در ناحیه T صورت پیشانی، بینی و اطراف بینی و در نواحی که تجمع چربی بیشتر است، بمالید. در نظر داشته باشید که روغن‌های موجود در بازار ممکن است اصل نبوده یا با درصدهای متفاوتی تهیه شده باشد که به پوست شما آسیب برساند. بهتر است همان طور که گفته شد از محصولات دمودکسیلین با درصد مناسب روغن درخت چای برای از بین بردن دمودکس استفاده کنید.

توصیه مهم جهت از بین بردن دمودکس در افراد مبتلا به دمودکس چشمی:

در عارضه‌های چشمی نظیر بلفاریت چشمی و شالازیون مکرر، دمودکس معمولا در پلک‌ها تجمع داشته و موجب ریزش مژه، التهاب پلک، خارش یا تحریک پلک و بهم‌ریختگی مژه‌ها می‌شود. لذا همیشه پیش از خواب آرایش چشم‌ها را کاملا بشویید و از استفاده از کرم‌های دورچشم چرب و نامناسب بپرهیزید و درصورت لزوم از کرم دورچشم دمودکسیلین با خواص ضدانگلی استفاده نمائید.

همچنین در از بین بردن دمودکس ناحیه چشمی، شستشوی روزانه‌ با شامپوی مخصوص شستشوی چشم در افراد درگیر با خارش و شوره‌ی پلک و مژه، بلفاریت چشمی و شالازیون مکرر بسیار موثر می‌باشد.

لیزر برای از بین بردن دمودکس

سایر درمان‌ها برای از بین بردن دمودکس

از موارد دیگر موثر در از بین بردن دمودکس و کنترل تعداد آن، استفاده از ویتامین‌ها و مینرال‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است که نقش بسیار مهم و قابل توجهی در نابود کردن انگل‌های دمودکس می‌‌تواند داشته باشد.

همچنین از مصرف مواد غذایی که چربی زیادی را در بدن ایجاد می‌کنند بپرهیزید. البته مدنظر داشته باشید که نباید از چربی‌های مفید و تاثیر آنها در بدن غافل شوید. از جمله چربی‌های مفید میتوان به چربی های موجود در مواد غذایی از قبیل آجیل، روغن کانولا، روغن زیتون و نیز چربی‌های طبیعی موجود در برخی دیگر مواد غذایی، اشاره داشت.

در صورت برطرف نشدن علائم و مشکلات پوستی سر و صورت با انجام روش‌های مذکور، با نظر پزشک متخصص، نهایتا به دنبال لیزر پی دی ال(PDL) و آی پی ال (IPL) که درمان جدیدی است، بروید.

لزوم رعایت نکات بهداشتی پس از از بین بردن دمودکس

بسیاری از مشکلات مو و پوست سر و صورت با از بین بردن دمودکس و کاهش تراکم آن از بین خواهند رفت. از آنجا که انگل‌های دمودکس معمولاً از چربی پوست و محصولات آرایشی و بهداشتی تغذیه می‌کنند، در صورتی که از بین بروند، بعد از حدود شش ماه با استفاده ی مکرر از مواد آرایشی و رعایت نکردن نکات بهداشت فردی، مجددا احتمال دارد تکثیر این انگل‌ها افزایش یافته و یا حتی از فردی دیگر به شخص منتقل شود و مجدد عارضه‌سازی کند.

لذا توصیه می‌شود پس از حدود شش ماه همچنان موارد مذکور که منجر به از بین رفتن دمودکس و کاهش تراکم آن‌ خواهد شد، رعایت شود. دلیل این موضوع این است که انگل دمودکس مسری بوده و از طریق تماس مستقیم با پوست فرد مبتلا به انگل یا تماس با اشیای آلوده منتقل می‌شود و انتقال این انگل در اماکن عمومی و مراکزی مثل آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها شایع‌تر بوده و به سهولت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. هنگام مراجعه به آرایشگاه‌ها حتما دقت داشته باشید تا لوازمی از قبیل قیچی و موچین ضد‌عفونی شده باشند.

انگل دمودکس به آسانی از طریق وسایلی از قبیل برس، شانه، تیغ، روبالشتی، حوله و تماس پوستی منتقل می‌شود. برای جلوگیری از انتقال مجدد انگل دمودکس، همیشه از وسایل شخصی استفاده کنید. بعد از تشخیص دمودکس حتما دوره درمان را کامل کنید و استفاده از توصیه‌های بالا را طی دوره درمان در برنامه‌ روزانه‌ی خود بگنجانید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه