بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی
دمودکسیلین

بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی

()

استفاده از بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی در روتین مراقبت پوستی شما بسیار مهم است. شما چه قصد چند ساعت بیرون رفتن داشته باشید، چه برای تعطیلات بخواهید به ساحل بروید، استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب پوستتان برای محافظت از آن در برابر اشعه‌های مضر خورشید ضروری است. اما نکته‌ی مهم این است که چگونه یک ضدآفتاب مناسب را انتخاب کنیم؟ بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی چیست؟ در هنگام خرید باید به دنبال چه چیزهایی باشید؟ ما در این مقاله در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی به شما کمک خواهیم کرد.

پوست شما به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر شده و پوست دچار آسیب‌های متعدد، چین و چروک، آفتاب سوختگی و حتی سرطان پوست خواهد شد. از آنجا که ما نمی‌توانیم از بیرون رفتن خودداری کنیم، بهتر است که پوست را با بهترین کرم ضد آفتاب محافظت کنیم.

اگر نمی‌دانید که چگونه بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی را انتخاب نمایید، این مقاله مناسب شماست.

کرم ضدآفتاب چگونه عمل می‌کند؟

کرم ضدآفتاب در درجه اول با مسدود کردن و جذب اشعه ماوراء بنفش از طریق ذرات مختلف فیزیکی و شیمیایی موجود در کرم عمل می‌کند.

درحالی که ذرات یا فیلتر فیزیکی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم موجود در کرم ضدآفتاب سبب انعکاس اشعه ماوراء بنفش از پوست می‌شوند، ذرات یا فیلتر شیمیایی موجود در کرم ضد آفتاب قبل از نفوذ به پوست با اشعه واکنش نشان می‌دهند. همچنین ذرات یا فیلتر شیمیایی موجود در کرم ضدآفتاب دارای این قابلیت هستند که اشعه فرابنفش نور خورشید را جذب نموده و انرژی را به صورت گرما آزاد کنند. در واقع با غیرفعال نمودن اشعه فرابنفش، اثر مخرب نور خورشید را از بین می‌برند.

همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت و روتین مراقبت از پوست شما ایجاد کند. در قسمت زیر عواملی را که قبل از انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی باید برای خود در نظر بگیرید، فهرست نموده‌ایم.

چگونه بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی، توجه به هرگونه حساسیتی که ممکن است به ترکیبات خاص و سمیت احتمالی داشته باشید، ضروری است. شما همچنین باید اطمینان خاطر داشته باشید که ترکیبات موجود در کرم ضدآفتاب، تعادل هورمونی شما را مختل نمی‌کند.

1.      فاکتور SPF (عامل محافظت از خورشید) را در نظر بگیرید.

SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor  بوده و به معنای فاکتور محافظت از خورشید (نور خورشید) است. SPF در واقع میزان محافظت پوست در برابر اشعه UVB خورشید را مشخص می‌کند. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 15 به محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماورای بنفشی که روزانه در معرض آن قرار می‌گیرید کمک می‌کند.

با این حال، اکثر متخصصان پوست استفاده از SPF حداقل 30 را توصیه می‌کنند، زیرا حدود 97 درصد از اشعه های UVB را مسدود می‌کند. (15SPF تنها 93 درصد از اشعه UV را مسدود می‌کند).

2.      به دنبال مواد فعال ضدآفتاب باشید.

مواد فعال موجود در ضدآفتاب را بررسی کنید. به دنبال فرمول‌هایی باشید که حاوی دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، آووبنزون و اکتوکریلن هستند.

سعی کنید از کرم‌های ضدآفتاب حاوی ویتامین A (که معمولاً به آن رتینیل پالمیتات گفته می‌شود) استفاده نکنید. چرا که تحقیقات نشان داده‌اند ویتامین A میزان تومورهای پوستی را افزایش می‌دهد.

3.      ضد آفتابی با طیف وسیع SPF انتخاب کنید.

سعی کنید کرم ضد آفتاب با پوشش وسیع طیفی و 30SPF تا 50SPF انتخاب کنید. این کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت خواهد کرد. همچنین به طور بهتری از اشعه UVA جلوگیری کرده واز پوست مراقبت می‌کند.

بد نیست بدانید اصرار بر استفاده از کرم ضدآفتاب حاوی SPF بسیار بالا (بیش از 50) کاری بیهوده است. چرا که تحقیقات نشان داده اند چنین محصولاتی هیچگونه محافظت اضافی برای پوست ندارند و همچنین از طرفی گران نیز هستند.

ضد آفتاب رنگی و غیر رنگی دمودکسیلین

4.      فرمولاسیون ضدآفتاب:

فرمولاسیون ضدآفتاب به بافت ضد آفتاب بستگی دارد و بر احساس آن بر روی پوست فرد تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر سه فرمول ضدآفتاب رایج در بازار موجود است. هرکدام از انواع ضد آفتاب‌ها، در صورت استفاده‌ی درست مزایای خود را دارند. انواع ضد آفتاب‌ها شامل موارد زیر است:

  • کرم ضدآفتاب
  • اسپری ضدآفتاب
  • لوسیون ضدآفتاب

5.      میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را مدنظر داشته باشید.

یکی از فاکتورهای ضروری دیگری که در انتخاب کرم ضد آفتاب باید در نظر داشت میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به عنوان مثال، باید در نظر داشته باشید که چه مدت در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، نور خورشید چقدر شدید است و چه فعالیت‌هایی را هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید انجام می‌دهید.

به طور معمول، قدرت خورشید با شاخص فرابنفش (UV) اندازه گیری می‌شود که محدوده آن از 1 (کم) تا 11+ (زیاد) متغیر است. این اشعه‌های ماوراء بنفش از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در قوی‌ترین حالت هستند و زمانی که شاخص UV به میزان 8 یا بالاتر باشد، پوست محافظت نشده ما در 15 دقیقه یا کمتر می‌سوزد.

بر اساس میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب، باید ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

تفاوت ضدآفتاب فیزیکی با شیمیایی چیست؟

ضدآفتاب با فیلتر فیزیکی:

– تحریک کننده پوست نبوده و برای افراد با پوست حساس، بسیار مناسب است.

-نسبت به ضد آفتاب شیمیایی، خاصیت مرطوب‌کنندگی بیشتری داشته اما ممکن است سنگینی آن بیشتر روی پوست حس شود.

-به محض استفاده تاثیر خود را می‌گذارد بنابراین بلافاصله پس از مصرف فرد می‌تواند در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

-اغلب ضدآفتاب‌های فیزیکی به پوست ظاهر سفید و گچ مانند می‌دهند. هرچند که در نسل جدید ضدآفتاب، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

-در مواردی که فرد پوستی حساس دارد یا در دوران بارداری و شیردهی است، توصیه می‌شود‌ تا از ضدآفتاب فیزیکی استفاده نماید.

ضدآفتاب با فیلتر شیمیایی:

– ضدآفتاب با فیلتر شیمیایی در برابر تعریق و شستشو نسبت به ضد آفتاب فیزیکی مقاوم‌تر عمل می‌کند.

– روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند.

– روی پوست به راحتی پخش می‌شود.

– تاثیرگذاری ضدآفتاب شیمیایی در حفاظت از پوست در برابر نور خورشید کمی طول می‌کشد؛ به همین دلیل گفته می‌شود که ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل مورد استفاده قرار بگیرد.

– ضدآفتاب شیمیایی ممکن است در مواردی ایجاد حساسیت نماید.

چرا گفته می‌شود کرم ضدآفتاب دمودکسیلین بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی است؟

کرم ضدآفتاب دمودکسیلین علاوه بر ضد دمودکس بودن، دارای خاصیت فیلتر کردن اشعه مضر آفتاب می‌باشد. این محصول، دارای فیلترهای فیزیکی و شیمیایی به طور همزمان می باشد، که سبب شده تا این ضدآفتاب دارای بیشترین میزان حفاظت در برابر نور خورشید باشد. 50+SPF این کرم ضدآفتاب، مدرکی برای حفاظت بسیار بالای آن می‌باشد.

همچنین این محصول به دلیل دارا بودن مواد ترمیم کننده پوست مانند آلانتوئین،دکسپانتنول و عصاره آلوئه ورا، دارای خاصیت ترمیم کنندگی و درمان آفتاب سوختگی می‌باشد.

نیاسینامید موجود در ضدآفتاب دمودکسیلین، سد دفاعی پوست را در برابر آسیب‌ها تقویت کرده و نیز خاصیت روشن کنندگی پوست و برطرف کنندگی لک‌های پوستی را نیز دارد.

از طرفی این محصول به علت فاقد عطر و بو بودن و نیز فرمولاسیون بی‌خطر آن، نه تنها هیچگونه حساسیتی برای انواع پوست ایجاد نکرده، بلکه بهترین ضدآفتاب ایرانی برای تمامی افراد می‌باشد.

کرم ضد آفتاب دمودکسیلین به عنوان بهترین ضدآفتاب ایرانی، در دو نوع بی‌رنگ و رنگی قابل عرضه در داروخانه‌های معتبر و نیز قابل سفاش از طریق سایت لووین کر بوده و از این جهت انتخاب بسیاری از پزشکان و افرادی می‌باشد که اولویتشان در حفظ اصولی سلامت پوست می‌باشد.

بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی

به خاطر داشته باشید…

تفاوتی ندارد در کدام فصل سال قرار دارید. بهتر است استفاده از بهترین ضدآفتاب ایرانی را در برنامه روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید. کرم ضدآفتاب به شما کمک می‌کند تا جلوی امواج مضر نور خورشید و آسیب‌های ناشی از آن را بگیرید. بنابراین استفاده از کرم ضدآفتاب به طور مرتب از بسیاری از مشکلات پوستی مانند پیری زودرس، بروز سرطان، افتادگی پوست و سایر مشکلات پوستی برای پوستتان جلوگیری می‌کند.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه