جوش و درمان آن
دسته بندی نشده

جوش و درمان آن

()

جوش

جوش یک بیماری التهابی مزمن غدد چربی پوست است که انگل دمودکس می‌تواند علائم آن را تشدید کند. دمودکس ها متحرک هستند و از فولیکولی به فولیکول دیگر پوست جا به جا شده و روی بدن و داخل شکمشان باکتری های متفاوتی از جمله باکتری های ایجاد کننده جوش را حمل می‌کنند و باعث زیاد شدن آن ها می‌شود.

در مطالعات متعددی نشان داده شد که پوست های چرب و مختلط برای گسترش دمودکس ها مناسب تر هستند و همچنین در نقاطی از صورت که چربی بیشتری وجود دارد تعداد دمودکس ها بیشتر است. دمودکس ها دارای آنزیم لیپاز به منظور شکستن چربی ها و تغذیه از آن ها هستند و به نظر می‌رسد که افراد دچار جوش مستعد آلودگی با دمودکس می‌باشند.

 

جوش و درمان آن

دمودکس سد دفاعی روی پوست را تخریب می‌کند، به بافت نفوذ کرده و با آزاد کردن مواد ترشحی سیستم ایمنی تحریک شده و التهاب اتفاق می‌افتد.تاثیر محلول دمودکسیلین (محصول ضد دمودکس) در از بین رفتن دمودکس و بهبود جوش ها

محلول پوست دمودکسیلین یک محصول متفاوت و بسیار کارآمد در درمان و کاهش تعداد دمودکس است. این محلول دارای ساختاری سبک و جذب سریع است و در فرمولاسیون آن از موادی استفاده شده است که دارای اثرات ضد دمودکس، ضد میکروبی، ضد باکتریایی بسیار قوی بوده و باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست صورت می‌شود.

اگر سوالی درباره موارد زیر دارید با مشاورین لوین کر در تماس باشید:

جوش چرکی، جوش صورت، جوش صورت نشانه چیست، جوش خونی، جوش چیست، بهترین پماد برای جوش صورت،

علت زیاد شدن جوش صورت، از بین بردن جوش برای همیشه

عواملی که جوش را تشدید می کنند:

1- هورمون ها

آندروژن ها، هورمون هایی هستند که در دوران بلوغ در پسران و دختران افزایش یافته و باعث بزرگ شدن غده های چربی آنها می شود، طوری که این غدد، چربی بیشتری تولید می کنند.

تغییرات هورمونی مربوط به بارداری و استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی نیز بر تولید چربی پوست تأثیر می گذارند. گردش پایین آندروژن در خون خانم ها می تواند جوش را بدتر کند.

2- داروهای خاص

داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها، تستوسترون یا لیتیوم نیز می توانند وضعیت آن را بدتر کند.

3- رژیم غذایی

تحقیقات نشان می دهد برخی مواد غذایی از جمله شیر و غذاهای غنی از کربوهیدرات ها مثل نان، شیرینی و چیپس ممکن است آکنه را بدتر کند.

4- استرس

استرس ممکن است باعث بدتر شدن جوش شود.

5- دمودکس

گسترش دمودکس ها در نقاطی از پوست که چربی بیشتری وجود دارد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

4 Comments
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
هانیه
3 years ago

سلام روز بخیر . چه راهی سریعتر پیشنهاد میدید برای درمان جوش واقفا خسته شدم ازشووووون 😔😔😔

محمد
3 years ago
پاسخ  هانیه

منم همین مشکل رو دارم