دسته بندی نشده

ویتامین برای ریزش موی شدید

()

امروزه نقش ویتامین‌ها و موادمعدنی در ریزش مو بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر از رژیم غذایی خود، ویتامین‌ها و مواد معدنی را به میزان کافی دریافت نمی‌کنید، بدون شک در معرض خطر ریزش موی شدید قرار دارید و می‌بایست از روش‌های مختلف، کمبود ویتامین برای ریزش موی شدید را جبران نمایید. در این راستا بهتر است با مصرف موادغذایی حاوی مواد مفید درصدد جبران کمبود ویتامین برآیید و یا تحت نظارت پزشک از مکمل‌های ویتامین لازم استفاده کنید.‌ دقت داشته باشید هرگاه صحبت از مصرف ویتامین می‌شود، نباید به منزله استفاده بی رویه از مکمل‌های ویتامین باشد چرا که زیاده روی در مصرف آن‌ها می‌تواند حتی مضر نیز باشد. در این مطلب به توضیح نقش ویتامین‌های کلیدی برای ریزش موی شدید خواهیم پرداخت.

در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و نیز هورمون‌ها بر رشد مو تأثیر می‌گذارند، مصرف بهینه مواد مغذی کلیدی دارای اثر بسزایی در رشد مو بوده و استفاده از ویتامین برای ریزش موی شدید بسیار موثر است.

پنج ویتامین موثر در ریزش موی شدید

بیوتین

وجود بیوتین (ویتامین B7) برای سلول‌های بدن شما مهم است. سطح پایین این ویتامین در بدن می‌تواند سبب ریزش مو، خارش، قرمزی پوست و شکنندگی ناخن‌ها شود. بیوتین از جمله ویتامین‌های موثر در ریزش مو است. سطح بیوتین در بدن شما پایین است اگر:

– در دوران بارداری یا شیردهی هستید.

– برخی از انواع آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضدصرع را مصرف می‌نمایید.

اغلب مردم بیوتین لازم و کافی را از موادغذایی خود دریافت می‌کنند. شما می‌توانید بیوتین را در مواد غذایی از قبیل زرده تخم مرغ، غلات کامل و گوشت بیابید.

آهن

گلبول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن نیاز به آهن دارند. سطوح پایین آهن می‌تواند باعث کم خونی فقرآهن گردد. علائم این نوع از کم خونی شامل خستگی، رنگ پریدگی پوست و ریزش مو است. شما در معرض خطر فقر آهن هستید اگر:

– جزء زن‌هایی هستید که در دوران پریودی خونریزی شدید دارید.

– دچار یک بیماری مزمن هستید.

– رژیم غذایی گیاهخواری دارید.

برخی از غذاهایی که به صورت طبیعی منبع غنی آهن هستند شامل: گوشت قرمز، اسفناج و حبوبات می‌باشند.

پنج ویتامین موثر در تقویت رشد مو

ویتامین C

آسیب رادیکال‌های آزاد می‌تواند رشد مو را متوقف و سبب پیری موهای سر شما شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر اثر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند. علاوه بر این بدن شما برای ساخت پروتئین کلاژن که بخش مهمی از ساختار مو را تشکیل می‌دهد به ویتامین  Cنیاز دارد.

همچنین ویتامین C به جذب آهن توسط روده، کمک می‌کند. آهن ماده معدنی ضروری برای رشد مو است. برخی از منابع خوب ویتامین C عبارتند از: مرکبات، توت فرنگی، سبزیجات و فلفل دلمه ای. دقت داشته باشید که مصرف غذاهای حاوی آهن همزمان با موادغذایی دارای ویتامین C به جذب بهتر آهن موجود در آن غذا کمک می کند.

ویتامین D

احتمالا از نقش مهم ویتامین D در سلامت موها آگاه هستید. اما آیا می‌دانید که سطوح پایین آن با ریزش مو مرتبط است؟ پوست افراد با دریافت نور خورشید، ویتامین D می‌سازد، اما بسیاری از مردم نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی نور خوشید دریافت کنند. شما می‌توانید به واسطه‌ی خوردن ماهی چرب یا نوشیدن شیر غنی شده سطح ویتامین D را در بدن خود افزایش دهید. همچنین می‌توانید از پزشک خود بخواهید تا مکمل مناسب به شما پیشنهاد دهد. ضمن این که مصرف ویتامین D همراه با منیزیم باعث افزایش اثربخشی آن می‌شود.

روی

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد و دارای نقش کلیدی در ساخت پروتئین مو و سایر سلول‌ها است.  روی همچنین به عملکرد صحیح غدد چربی در اطراف فولیکول‌ها کمک می‌کند.

بدن افراد قادر به ساخت عنصر روی نیست، بنابراین شما می‌بایست فقدان روی در بدن را با مصرف غذا یا مکمل‌ها جبران نمایید. علائم کمبود روی در بدن شامل ریزش مو، بهبود کند زخم و حس چشایی یا بویایی ضعیف می‌باشد.

شما در معرض خطر کمبود روی هستید؛ اگر:

– باردار یا شیرده هستید.

– دچار بیماری روده یا اسهال شدید شده‌اید.

– بیماری کلیوی دارید.

شما می‌توانید روی را از غذا‌های طبیعی کامل نظیر گوشت، لوبیا، آجیل و دانه‌ها دریافت کنید.

ویتامین E

مشابه با ویتامین C، ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که به خنثی سازی اثر رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند. لذا این ویتامین با خنثی کردن اثرات آلاینده‌های محیطی روی کف سر و فولیکول‌های مو، سبب حفظ و تقویت فولیکول‌های مو شده و ضمن حفظ سلامت تارهای مو، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. دانه‌های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوب ویتامین E هستند.

شما می‌توانید ویتامین‌های موثر در ریزش مو را به واسطه‌ی تغذیه‌ی مناسب و مقوی دریافت نموده و یا این که از محصولات مراقبتی پوستی که به رفع ریزش مو کمک می‌کنند و غنی از ویتامین‌های لازم برای رفع ریزش مو هستند، استفاده نمایید.

در این میان انتخاب محصول مناسب جهت رفع ریزش مو در بازار شلوغ محصولات درمانی ریزش مو، کاری بس دشوار بوده و دقت و توجه زیادی را می‌طلبد. برند تخصصی درمانی دمودکسیلین که امروزه توسط پزشکان متخصص در زمینه پوست و مو به مراجعین توصیه و پیشنهاد می‌شود. در راستای رفع ریزش مو، محصولی با عنوان تونیک موی دمودکسیلین حاوی مواد موثره‌ی گیاهی با فرمولاسیون منحصر به فرد تولید نموده است.

تونیک موی دمودکسیلین برای ریزش مو

تونیک مو دمودکسیلین با هدف مهار و درمان انواع الگوهای ریزش مو، به صورت تخصصی ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین را درمان نموده و تحریک رویش مجدد مو را در پی دارد. این محصول دارای عصاره‌های گیاهی موثر نظیر عصاره تخم کتان، قهوه، گزنه دایوئیکا و شنبلیله بوده که سبب شده است تا این تونیک مو منبع غنی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، ویتامین C و فولیک اسید باشد. علاوه بر ویتامین‎های ذکر شده، شنبلیله موجود در تونیک موی دمودکسیلین، این محصول را به منبعی غنی از آهن جهت درمان ریزش مو تبدیل کرده است. همچنین میزان بالای پروتئین موجود در عصاره‌های گیاهی ذکر شده سبب اثربخشی بیشتر این محلول در درمان ریزش موی شدید می‌باشد. با استفاده از این محصول، شما از استفاده از سایر محصولات موجود در بازار بی‌نیاز خواهید شد و طی مدت زمان کمتری ریزش موی شدید شما بهبود خواهد یافت، چرا که این محصول دارای انواع ویتامین برای ریزش موی شدید می‌باشد.

در صورتی که خواهان تکمیل طول درمان خود جهت رفع ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین هستید، به شما پیشنهاد می‌شود تا از شامپو سر دمودکسیلین بهره ببرید. این شامپو کف سر را پاکسازی نموده وکف سر را جهت جذب بهتر ویتامین‌های موجود در تونیک مو آماده می‌سازد چرا که آلاینده‌های موجود در محیط پیرامون، منافذ سر را مسدود کرده و از جذب موثر و بهتر تونیک موی دمودکسیلین جلوگیری می‌کنند.

لذا استفاده از دو محصول شامپو سر دمودکسیلین و تونیک مو دمودکسیلین در کنار تغذیه مناسب، در درمان کامل ریزش موی شدید ناشی از کمبود ویتامین توصیه می‌شود.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه