دمودکسیلین

بهترین قرص برای جوش صورت

()

آکنه یا جوش صورت نوعی التهاب پوست است که ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ اما بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی شایع است که در این حالت به آن جوش غرور جوانی گفته می‌شود. برای درمان جوش صورت، اولین قدم شناسایی علت آن است. در این صورت می‌توان با کنترل عوامل ایجادکننده‌ی آن، بروز جوش صورت یا بدن را به میزان زیادی کاهش داد. درمان آکنه معمولاً دشوار است. اگر روش‌های خانگی و داروهای موضعی را امتحان کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید یا دچار جوش‌های عمیق هستید، داروهای خوراکی مرحله‌ی بعدی درمان هستند. گزینه‌های مختلفی در دسترس است که هرکدام خطرات و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی بهترین قرص برای جوش صورت می‌پردازیم.

بهترین قرص برای جوش شدید صورت

با استفاده از داروهای موضعی (کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌ها) همه‌ی جوش‌های صورت از بین نمی‌روند. در صورت مؤثر نبودن درمان‌های موضعی، از دارو و قرص‌ برای جوش صورت استفاده می‌شود که گاهی اوقات به آن‌ها داروهای سیستمیک گفته می‌شود و برای بهبود جوش صورت از راه‌های دیگری عمل می‌کنند. بعضی از این قرص‌ها برای جوش صورت را فقط یک‌بار در روز و بعضی دیگر را بیشتر مصرف می‌کنید. کنترل موارد مداوم یا شدید آکنه دشوار است و در اکثر موارد به داروهای خوراکی نیاز دارد. آکنه شدید (آکنه کیستیک یا آکنه ندولار) جوش‌های بزرگ، عمیق و ملتهبی ایجاد می‌کند. داروهای موضعی نمی‌توانند به‌اندازه‌ی کافی عمیق شوند تا به‌طور مؤثر این نوع جوش‌ها را درمان کنند. همچنین ممکن است جوش‌های صورت نسبت به درمان موضعی مقاوم شده باشند؛ بنابراین پیدا کردن بهترین قرص برای جوش صورت، دغدغه‌ی افراد مبتلا به آکنه است. درهرصورت، اگر در کنترل آکنه‌ی خود مشکلی دارید جهت استفاده از بهترین قرص برای جوش صورت به یک متخصص پوست مراجعه کنید؛ زیرا داروهای خوراکی و قرص برای جوش صورت اکثراً نیاز به نسخه‌ی پزشک دارند.

تشخیص علت جهت تجویز بهترین قرص برای جوش صورت

معاینه‌ی فرد توسط پزشک و بررسی شرایط او، مهم‌ترین راه تشخیص علت جوش صورت است. پزشک با معاینه‌ی دقیق متوجه می‌شود آیا ضایعات پوستی فرد جوش هستند یا بیماری دیگری مثل روزاسه باعث ایجاد آن‌ها شده است. همچنین پزشک در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید و یا سایر علامت‌هایی که ممکن است داشته باشید از شما سؤال می‌پرسد. در خانم‌ها درصورتی‌که جوش صورت به همراه علائم دیگری مانند پرمویی یا قاعدگی‌های نامنظم وجود داشته باشد، بررسی‌های هورمونی بسیار مهم است. با توجه به معاینات و آزمایش‌ها، پزشک با تشخیص مناسب می‌تواند بهترین قرص برای جوش صورت را تجویز کند.

بهترین آنتی بیوتیک برای جوش صورتبهترین قرص‌های آنتی‌بیوتیک برای جوش صورت

سال‌هاست از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی برای درمان آکنه استفاده می‌شود. آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های ایجادکننده‌ی جوش را از بین می‌برند و به کاهش التهاب پوست کمک می‌کنند. با توجه به افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی باید به‌صورت ترکیب با درمان‌های موضعی مورداستفاده قرار گیرند و طبق نظر پزشکان، این داروها نباید بیش از سه تا شش ماه تجویز شوند. آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی هنگامی‌که با درمان‌های موضعی آکنه همراه هستند، بهترین نتیجه را دارند؛ بنابراین انتظار می‌رود که برای شما رتینوئیدهای موضعی، بنزوئیل پراکسید، دمودکسیلین یا درمان‌های موضعی دیگری نیز تجویز شود. رایج‌ترین و بهترین قرص‌های آنتی‌بیوتیک برای جوش صورت عبارت‌اند از:

بهترین قرص برای جوش صورت به دلیل مشکلات هورمونی

جوش صورت در خانم‌ها ممکن است به دلایل هورمونی ایجاد شود. به‌خصوص اگر همراه با علائم دیگری مانند پرمویی باشد. در این موارد از داروهای هورمونی که به آن‌ها قرص‌های ضدبارداری نیز گفته می‌شود برای درمان جوش صورت استفاده می‌شود. این داروها با سرکوب هورمون‌های آندروژن قادر به کاهش ترشحات غدد چربی هستند. اگر پس از آزمایش مشکلات هورمونی فرد تأیید شود، بهترین قرص برای جوش صورت قرص‌های ضدبارداری است که در کنار آن معمولاً یک درمان موضعی نیز در نظر گرفته می‌شود.

بهترین قرص برای جوش صورت در خانم‌ها

آلداکتون (اسپیرونولاکتون) داروی دیگری است که فقط مخصوص خانم‌های بزرگ‌سال است. این قرص به‌طور خاص یک درمان آکنه نیست، اما می‌تواند در شرایط خاص برای درمان نوسانات هورمونی که منجر به ایجاد جوش می‌شود، استفاده شود. اسپیرونولاکتون جز داروهای معمول و انتخاب خط اول درمان جوش نیست، اما برای برخی از خانم‌ها در درمان جوش‌هایی که با درمان‌های متداول بهتر نمی‌شوند مفید است.

راکوتان بهترین قرص برای جوش صورت

برای جوش‌های شدید، ایزوترتینوئین (راکوتان) مؤثرترین روش درمانی است. این قرص حتی ممکن است آکنه‌های شدیدی را که به درمان‌های دیگر پاسخ نداده‌اند را از بین ببرد. ایزوترتینوئین با کوچک کردن غدد چربی، میزان چربی موجود در پوست را کاهش می‌دهد. این موضوع باعث کاهش تعداد کومدون‌ها (انسداد منافذ) می‌شود. عدم انسداد منافذ به معنای کاهش و از بین رفتن جوش‌ها است. بااین‌حال، این محصول می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. راکوتان می‌تواند نقایص مادرزادی شدیدی ایجاد کند و هرگز نباید توسط زنان باردار استفاده شود. همچنین در دوران استفاده از این دارو باید روش مطمئنی برای پیشگیری از بارداری انتخاب شود. سایر عوارض جانبی شامل خشکی پوست و لب، درد عضلات و مفاصل، سردرد، افزایش سطح تری گلیسیرید (کلسترول)، افزایش آنزیم‌های کبدی، کاهش دید در شب و به‌ندرت ریزش موقت مو است. برای اکثر افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، عوارض جانبی قابل‌تحمل است و دلیل بر قطع درمان قبل از برطرف شدن آکنه نیست.

مصرف همزمان محصولات دمودکسیلین و آنتی بیوتیکمحصولات دمودکسیلین به همراه بهترین قرص برای جوش صورت

همان‌طور که اشاره کردیم، درمان جوش با داروهای خوراکی معمولاً به همراه استفاده از محصولات موضعی انجام می‌شود. این محصولات شامل پمادهای آنتی‌بیوتیک، محصولات ضدالتهاب و محصولات ضد انگل دمودکس هستند. محصولات دمودکسیلین به‌عنوان یک درمان موضعی شناخته می‌شوند که با از بین بردن انگل‌های دمودکس درمان جوش‌ها را تسریع کرده و در از بین رفتن جوش‌های مقاوم به درمان بسیار مؤثر هستند.

عوارض مصرف قرص برای جوش صورت

افرادی که داروهای آکنه مصرف می‌کنند باید نسبت به عوارض جانبی احتمالی و تداخل با سایر داروها و داروهای گیاهی و درمان‌های خانگی هوشیار باشند. آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی ممکن است باعث حساسیت به نور خورشید و ناراحتی معده شوند. مصرف آنتی‌بیوتیک خوراکی به مدت بیش از چند هفته ممکن است زنان را مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی کند. برخی از محصولات درمان جوش می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک نادر اما جدی شوند. اگر علائمی مانند گرفتگی گلو، دشواری در تنفس، احساس ضعف یا تورم صورت یا زبان دارید، به اورژانس مراجعه کنید. همچنین در صورت بروز کهیر یا خارش استفاده از دارو را متوقف کنید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
راحله
1 year ago

قرص ریپامفین ۳۰۰ چطوره برای جوش؟