دمودکسیلین

درمان قطعی قرمزی صورت

()

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث قرمزی صورت شود. در بهترین حالت قرمزی صورت می‌تواند به دلایلی رخ‌داده باشد که به‌راحتی قابل برطرف شدن باشد؛ اما گاهی قرمزی صورت نشانه‌ای از یک مسئله‌ی مهم‌تر است. برای درمان قطعی قرمزی صورت لازم است اول بدانیم دلیل این موضوع چیست و چه چیزی باعث قرمزی صورت شده است.

قرمزی صورت ناشی از روزاسه

روزاسه به‌صورت قرمزی صورت در ناحیه‌ی گونه، بینی، چانه و یا پیشانی دیده می‌شود. در ابتدا ممکن است این مشکل به‌صورت گذرا به وجود بیاید و در برخی مواقع قرمزی صورت ایجاد شود؛ اما با عدم پیگیری درمان قطعی قرمزی صورت به علت روزاسه ممکن است این علائم تشدید شده و قرمزی پوست صورت دائمی شود و یا علائم دیگری مانند ناصاف شدن پوست بینی و تحریک چشم نیز ایجاد شود. روزاسه بیماری است که در آن پوست شما حساس است و بیش‌ازحد به عوامل محیطی واکنش نشان می‌دهد. این عوامل محرک شامل گرما، استرس، غذاهای پر ادویه و الکل است.

درمان قطعی قرمزی صورت به علت روزاسه

درمان قطعی قرمزی صورت ناشی از روزاسه وجود ندارد؛ اما می‌توان آن را مدیریت کرد تا علائم کاهش یابد و شدیدتر نشود. هرچه سریع‌تر درمان روزاسه را پیگیری کنید نتایج بهتر و دائمی‌تری به دست می‌آورید.

یکی از عوامل مهم در مورد روزاسه، وجود تعداد زیادی انگل‌های دمودکس در پوست افرادی است که به روزاسه مبتلا هستند. هنوز مشخص نیست که آیا انگل‌های دمودکس باعث ایجاد روزاسه هستند یا بعد از ابتلا به روزاسه تعداد این انگل‌ها در پوست افزایش می‌یابد؛ اما آنچه مسلم است با از بین رفتن دمودکس‌ها، قرمزی صورت کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند و در این حالت پوست به درمان‌های دیگر نیز بهتر پاسخ می‌دهد. شرکت لووین کر با همکاری متخصصان بیولوژی و پوست و مو توانسته محصولاتی به نام دمودکسیلین تولید کند که با از بین بردن انگل دمودکس تأثیر بسیار زیادی در کاهش و درمان قرمزی پوست دارند.

قدم بعدی در درمان قرمزی صورت ناشی از روزاسه تغییر سبک زندگی است. اگرچه روزاسه ماهیتی ژنتیکی دارد، اما عوامل محرک زیادی وجود دارد که باعث بدتر شدن آن می‌شود. بهتر است از عوامل محرک رایج مانند قرار گرفتن در آفتاب، استرس، غذاهای پر ادویه و مصرف الکل دوری‌کنید.

در برخی موارد پزشک برای درمان قرمزی صورت ناشی از روزاسه آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. برخی محصولات نیز وجود دارند که با مصرف موضعی آن‌ها رگ‌های خونی منقبض می‌شود و التهاب و قرمزی پوست کاهش می‌یابد.

قرمزی صورت مربوط به اگزما

قرمزی صورت مربوط به اگزما

اگزما اغلب به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود. علائم اگزما بسیار شبیه به واکنش آلرژیک است و با خارش و قرمزی پوست همراه است.

درمان قطعی قرمزی صورت مربوط به اگزما

اگر احساس می‌کنید قرمزی صورتتان ممکن است مربوط به اگزما باشد حتماً به یک پزشک مراجعه کنید تا او با بررسی‌های بیشتر تشخیص درستی در این مورد بدهد. ممکن است پزشک برای درمان قطعی قرمزی صورت به علت اگزما یا برای کاهش قرمزی و التهاب، کورتیزون موضعی یا کرم ضدالتهاب تجویز کند. برای درمان قرمزی صورت ناشی از اگزما سعی کنید از شوینده‌های ملایم و بدون عطر استفاده کنید. همچنین بهتر است برای پوست خود محصولات ضد آلرژی تهیه کنید. از ماندن در سرما و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامعتبر پرهیز کنید.

تحریک و قرمزی صورت به علت لایه‌برداری

درصورتی‌که پوست شما خشک و کم آب باشد، استفاده از پدهای لایه‌بردار یا ماسک‌ها و مواد شیمیایی که پوست را لایه‌برداری می‌کنند اصلاً توصیه نمی‌شود. لایه‌برداری می‌تواند باعث نازک شدن پوست شود که به‌تبع آن مقاومت پوست در مقابل باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها کاهش می‌یابد و دچار التهاب و قرمزی می‌شود. برای درمان قرمزی صورت در این شرایط، استفاده از هر نوع لایه‌برداری را متوقف کنید و پوست را با محصولات حاوی مواد هیالورونیک اسید و نیاسینامیدها مرطوب نگه دارید.

قرمزی صورت به علت آکنه

در مورد دلایل و درمان‌های آکنه می‌توان مطالب بسیار زیادی گفت، قرمزی صورت ناشی از آکنه نیز یکی از مسائلی است که ممکن است هر فردی را درگیر کند. علاوه بر این ناهمواری پوست و ضخیم شدن آن نیز می‌تواند برای فرد بسیار ناخوشایند باشد.

درمان قطعی قرمزی صورت ناشی از آکنه

برای درمان قرمزی صورت باید ابتدا دلایل ایجاد آکنه شناسایی شده و درمان‌های مرتبط با آن را پیگیری کنید. گاهی آکنه نسبت به درمان مقاوم است و یا درمان‌ها اثری کمی بر آن دارد؛ در این صورت باید برای از بین بردن انگل‌های دمودکس اقدام کنید. با استفاده از محصولات دمودکسیلین قدم مهمی در درمان آکنه و قرمزی صورت برمی‌دارید. همچنین با توصیه‌ی یک پزشک می‌توانید از برخی داروها و در مواردی نیز از لیزر برای درمان قرمزی صورت ناشی از آکنه استفاده کنید.

قرمزی پوست صورت به دلیل درماتیت تماسی

درماتیت تماسی در اثر واکنش بدن به یک محرک ایجاد می‌شود و علائم آن شامل قرمزی پوست، تورم و خارش است. این واکنش در اثر تماس با هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد. مواردی مانند محصولات عطری، محصولات آرایشی بهداشتی، شوینده‌ها، بدلیجات و … از شایع‌ترین دلایل بروز قرمزی پوست و درماتیت تماسی هستند.

درمان قرمزی پوست به دلیل درماتیت تماسی

خوشبختانه در بسیاری از موارد با دوری از چیزی که باعث تحرک پوست شده است، عوارض ناشی از آن مانند تورم و قرمزی پوست خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند. برای بهبود سریع‌تر التهاب و قرمزی پوست توصیه می‌شود از پماد هیدروكورتیزون دو بار در روز استفاده کنید. اگر ظرف چند روز بهبودی حاصل نشد، حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا داروهای قوی‌تری برای شما تجویز کند.

قرمزی صورت بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب

گاهی اوقات قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب باعث می‌شود پوست صورت به‌صورت مدام قرمز باشد. مهم‌ترین راه برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب و دوری از آفتاب مستقیم است. اگر به دلیل استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب دچار قرمزی صورت به دلیل آفتاب‌سوختگی شدید، برای برطرف کردن آن از محصولات تسکین‌دهنده‌ی پوست استفاده کنید.

درمان قطعی قرمزی صورت و جلوگیری از ایجاد آن

کلید پیشگیری از قرمزی صورت شناسایی علت ایجاد آن است. با تشخیص علت قرمزی صورت می‌توانید در صورت امکان از عامل ایجادکننده‌ی آن دوری کنید و یا در صورت بروز علائم، درمان قطعی قرمزی صورت را پیگیری کنید. استفاده از محصولات ملایم آب‌رسان و مرطوب‌کننده می‌توان به پیشگیری از قرمزی پوست صورت کمک کند.

اگر قرمزی صورت شما طی مدت کوتاهی خودبه‌خود از بین رفت جای نگرانی ندارد؛ اما اگر ادامه‌دار و یا تکرارشونده بود وقت آن رسیده است که با یک متخصص پوست ملاقات کنید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه