پوست و مو

از بین بردن سریع جوش

()

از بین بردن سریع جوش‌ها به‌صورت کامل و قطعی یک‌شبه امکان‌پذیر نیست. درمان جوش و آکنه به زمان نیاز دارد. بهبودی کامل جوش‌ها و درمان قطعی آن‌ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. مدت‌زمان از بین بردن جوش‌ها می‌تواند به میزان بزرگی یا شدت و عمق آن‌ها و نحوه‌ی برخورد فرد با آن‌ها بستگی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، فشار دادن یا بیرون آوردن جوش ممکن است زمان بهبودی را افزایش دهد؛ اما برخی مراقبت‌ها در خانه می‌تواند تورم و درد را کاهش دهد و باعث شود جوش کمتر به چشم بیاید.

از بین بردن سریع جوش در یک شب

برای از بین بردن سریع جوشی که به‌تازگی ایجاد شده است به‌کارگیری مراحل زیر توصیه می‌شود:

  • پوست را به‌آرامی بشویید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید.
  • چند قالب یخ را در یک پارچه‌ی تمیز بپیچید و ۱۰-۱۵ دقیقه به جوش بزنید.
  • ۱۰ دقیقه استراحت کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه‌ی دیگر دوباره روی جوش یخ قرار دهید.
  • با مراجعه به داروخانه دارویی که شامل حداقل ۲٪ پراکسیدبنزوئیل باشد تهیه کنید و به‌صورت نقطه‌ای روی جوش قرار دهید.

پیروی از این مراحل قبل از خواب ممکن است باعث از بین رفتن سریع جوش‌ها شود و باعث شود پوست شما، صبح بهتر به نظر برسد. برای از بین بردن سریع جوش سفید و چرکی می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • یک دستمال یا حوله‌ی تمیز را در آب گرم خیس کنید.
  • به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه آن را روی جوش قرار دهید.
  • این کار را روزانه ۳-۴ بار تکرار کنید.

درمان پزشکی برای از بین بردن جوش

برای از بین بردن آکنه‌ی مداوم بهتر است فرد درمان خود را از طریق متخصص پوست پیگیری کند. درمان‌های زیادی وجود دارد که پزشک بر اساس نوع و علت آکنه به شما پیشنهاد می‌کند. درمان‌های موضعی مانند اسید سالیسیلیک، پراکسید بنزوئیل، آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و محصولات دمودکسیلین می‌توانند باعث کاهش التهاب، باز شدن منافذ بسته‌ی پوست و کاهش تولید سبوم شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند از رشد باکتری و انگل‌ها جلوگیری کنند. تحقیقات نشان می‌دهد در پوست افرادی که جوش‌های دائمی دارند تعداد زیادی انگل دمودکس وجود دارد و یکی از راه‌های مؤثر در از بین بردن جوش، استفاده از محصولاتی است که پوست را از انگل‌های دمودکس پاک‌سازی می‌کند.

ممکن است روند بهبودی تا چهار ماه نیز طول بکشد. درصورتی‌که جوش‌ها نسبت به درمان‌های موضعی مقاوم باشند، ممکن است پزشک درمان‌های خوراکی را پیشنهاد کند.

روغن درخت چای برای جوش

از بین بردن سریع جوش با روغن درخت چای

روغن درخت چای به علت خاصیت ضد باکتری و ضد التهابات پوستی محصولی رایج برای از بین بردن سریع جوش است. روغن درخت چای می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد و نباید بدون اینکه رقیق شود آن را روی پوست صورت بگذارید.

روغن‌های مؤثر برای از بین بردن سریع جوش

علاوه بر روغن درخت چای، برخی روغن‌های دیگر نیز با خاصیت ضد باکتری و ضدالتهاب می‌توانند در از بین بردن سریع جوش‌ها کمک‌کننده باشند. چندین تحقیق علمی نشان داده‌اند که روغن‌های دارچین، گل سرخ، اسطوخودوس و میخک با باکتری‌های ایجادکننده‌ی جوش مقابله می‌کنند. این روغن‌ها نیز مانند روغن درخت چای بسیار غلیظ هستند و درصورتی‌که قبل از مصرف رقیق نشوند می‌توانند باعث تحریک پوست شوند.

استفاده از چای سبز برای از بین بردن سریع جوش

استفاده‌ی موضعی از چای سبز برای از بین بردن جوش‌های متوسط مؤثر است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به کاهش التهاب و از بین رفتن باکتری‌ها کمک می‌کند. استفاده از چای سبز روی پوست باعث کاهش قابل‌توجه جوش‌ها می‌شود. برای استفاده‌ی موضعی از چای سبز می‌توانید آن را حدود ۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید سپس اجازه دهید سرد شود و بعد با پنبه آن را ۳-۴ بار در روز به صورت خود بمالید.

مرطوب کردن پوست با آلوئه‌ورا برای از بین بردن جوش

آلوئه ورا گیاهی استوایی است که درون برگ‌هایش ژل شفافی تولید می‌کند. ثابت شده است که ژل آلوئه ورا به کاهش باکتری‌ها، کاهش التهاب و بهبود زخم کمک می‌کند. همچنین می‌توان هنگام استفاده از این ژل آن را با محصولات دیگر ترکیب کرد. مالیدن ژل آلوئه‌ورا به پوست می‌تواند به درمان سوختگی، التیام زخم‌ها و التهاب کمک کند. استفاده از این ژل اثرات ضد جوش سایر روش‌های درمانی را افزایش می‌دهد.

از بین بردن جوش در طولانی‌مدت

بسیاری از درمان‌های پزشکی و طبیعی آکنه در طولانی‌مدت اثرات خوبی بر جای می‌گذارند. با استفاده از موارد زیر نیز ممکن است به‌سرعت از شر جوش‌هایتان خلاص نشوید اما این موارد به‌مرور می‌توانند جوش‌ها را کاهش داده و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری کنند.

استفاده از مکمل روی برای از بین بردن جوش

ماده معدنی روی در ترمیم زخم‌ها نقش دارد و می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. به همین علت روی به‌عنوان یک درمان احتمالی برای از بین بردن جوش مورد بررسی قرار گرفته است. مصرف ۳۰-۴۰ میلی‌گرم روی در روز می‌تواند باعث کاهش جوش و بهبود وضعیت پوست شود.

از مکمل روغن ماهی برای از بین بردن جوش استفاده کنید

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و برخی دیگر از چربی‌های مفید است. مصرف این مکمل به پوست کمک می‌کند تا آب‌رسانی کافی داشته باشد و از التهابات جلوگیری می‌کند. امگا ۳ در گردو، چیا و تخم کتان نیز وجود دارد و مصرف آن‌ها در بهبود سلامت پوست مؤثر است.

خمیردندان برای جوش

نقش خمیردندان در از بین بردن سریع جوش

این یک موضوع معروف است که قرار دادن خمیردندان روی جوش باعث از بین رفتن سریع جوش می‌شود. در گذشته خمیردندان‌ها حاوی ماده‌ای به نام تریکوزان بودند که ادعا می‌شد از تولید چربی پوست جلوگیری می‌کند؛ اما امروزه استفاده از این ماده در خمیردندان‌ها ممنوع شده است؛ بنابراین خمیردندان دیگر هیچ اثری بر از بین بردن جوش ندارد. متخصصان همچنین توصیه می‌کنند از انجام دادن کارهای زیر برای از بین بردن سریع جوش پرهیز کنید.

  • اسکراب و لایه‌برداری: انجام اسکراب روی جوش‌های فعال باعث ایجاد زخم شده و آن‌ها را از بین نمی‌برد. بهتر است زمانی که جوش‌های فعال دارید پوست را به‌آرامی بشویید.
  • برنزه کردن: این کار هیچ تأثیری در از بین بردن جوش‌ها و یا حتی کاهش آن‌ها ندارد. برنزه کردن باعث آسیب به پوست می‌شود و ریسک سرطان‌های پوست را افزایش می‌دهد.
  • کندن جوش: کندن و بیرون آوردن جوش می‌تواند باعث افزایش جوش‌ها شود زیرا این کار التهاب را افزایش می‌دهد. همچنین با ایجاد زخم ممکن است از بین بردن جای جوش را مشکل کند.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه