آبرسان پوست چیست
پوست و مو

آبرسان پوست چیست؟

()

آبرسانی پوست برای عملکرد طبیعی آن مقوله‌ای ضروری است. درست همانطور که نوشیدن آب و آبرسانی به بدن فرایندی حیاتی است. پوست شما برای اینکه ظاهر بسیار خوبی داشته باشد و در بهترین حالت خود باشد، نیاز به آبرسانی دارد. شما صرف نظر از اینکه پوستتان خشک، چرب یا مختلط است، نیاز به آبرسان پوست دارید. همچنین ممکن است فکر کنید که آبرسانی و مرطوب کردن پوست به یک چیز اشاره دارد، اما این دو در واقع متفاوت هستند.

آبرسان پوست از ماده ای جاذب الرطوبه مانند گلیسرین یا هیالورونیک اسید برای رساندن آب به پوست استفاده می‌کند. این مواد جاذب الرطوبه درواقع عناصری هستند که رطوبت را از محیط به سطح پوست شما می‌رسانند. زمانی که پوست شما کم آّب می‌شود، به یک آّبرسان پوست نیاز دارد. اما هنگامی که پوست شما خشک و پوسته پوسته می‌شود، به یک مرطوب کننده نیاز دارد.

مرطوب کننده‌ها بیشتر برای چرب نگه داشتن پوست شما برای جلوگیری از خشک شدن آن هستند. هنگامی که پوست شما کم آب می‌شود، به یک آبرسان نیاز دارد و وقتی پوستتان خشک و پوسته پوسته می‌شود نیاز به مرطوب کننده دارد.

برای دانستن تفاوت بین پوست خشک و پوست دهیدراته (کم آب) به خواندن این مطلب ادامه دهید. به علاوه، در پایان این مطلب خواهید دانست که چگونه پوست خود را به درستی آبرسانی کنید و جهت افزایش هیدراتاسیون پوستی (آبرسان پوست) چه محصولاتی را به روتین پوستی روزانه خود بیفزایید.

چرا آبرسانی پوست مهم است؟ فواید آبرسان چیست؟

طبق مطالعات انجام شده، در صورتی که بیرونی‌ترین لایه پوست حاوی آب کافی نباشد، پوست دچار زبری و از دست دادن خاصیت ارتجاعی خواهد شد. نتیجه‌ی این اتفاق، کاهش درخشانی چهره، تیرگی بافت پوست و همچنین ظاهر کدر و خسته‌ی پوست خواهد بود.

درحالی که هنوز پیرامون ارتباط بین افزایش نوشیدن آب در طول روز و آبرسانی پوست بحث های زیادی وجود دارد، افزایش آبرسانی پوست با استفاده مرتب از آبرسان پوست به اثبات رسیده است.

پوست هیدراته یا آبرسانی شده چگونه است؟

پوست هیدراته یا آبرسانی شده پرآب، صاف و به طور طبیعی درخشان به نظر می‌رسد. زیرا حاوی آب کافی برای تقویت بافت خود است. بافتی پوسته پوسته ندارد و خشن، سفت و یا کدر به نظر نمی‌رسد. یکی از نشانه‌های خوبی که برای تعیین هیدراته بودن پوست وجود دارد این است که وقتی آن را نیشگون می‌گیرید، بلافاصله به جای خود بر‌می‌گردد.

چه چیز باعث کم آبی پوست می‌شود؟

پوست کم آب دارای آب بسیار کم در بافت خود می‌باشد. مواردی مانند آب و هوای خشک، مصرف بیش از حد کافئین یا الکل و دوش آب گرم می‎‌تواند منجر به کم آبی پوست شود. توجه داشته باشید که همه این موارد رطوبت را از پوست می‌گیرند و در نتیجه منجر به بروز کم آبی پوست خواهند شد. مهم نیست که شما به طور طبیعی پوست چربی دارید یا پوست خشک، همه انواع پوست در معرض کم آبی هستند.

تفاوت بین پوست خشک و پوست کم آب چیست؟

تشخیص تفاوت بین پوست خشک و پوست کم آب تا حدی دشوار است. به خاطر داشته باشید که پوست کم آب یک مشکل پوستی است ولی پوست خشک، یک نوع از پوست است. پوست کم آب فاقد آب بوده و کدر و ناصاف به نظر می‌رسد. پوست خشک فاقد چربی بوده و ظاهری پوسته پوسته داشته و دارای چین و چروک زودرس است.

همه انواع پوست ممکن است دچار کم آبی ‌شوند. این مشکل پوستی یعنی کم آبی پوست، با شیوه‌های زندگی آگاهانه و یک روتین پوستی آبرسان صورت، قابل درمان است.

درصورتی که دارای پوست چربی هستید که کم آب نیز هست، پوست شما ظاهری چرب‌تر داشته و دارای جوش‌های بیشتری خواهد بود. همچنین کدر بوده و درخشش پوست سالم را ندارد.

خشکی پوست معمولا ژنتیکی است و طی آن فرد دچار خشکی دائمی پوست بوده و به طور مداوم نیاز به درمان دارد. اگرچه برخی افراد با تغییر فصول و کاهش رطوبت هوا نیز ممکن است در یک دوره کوتاه دچار خشکی پوست شوند.

پوست در صورت خشکی بیش از حد، ترک خورده و حتی ممکن است با خارش یا درد همراه باشد.

تفاوت پوست خشک و کم آبمرطوب کننده و آبرسان پوست چه فرقی دارند؟

محصولات آبرسان با هدف افزایش میزان آب پوست، استفاده می‌شوند. درعوض محصولات مرطوب کننده رطوبت را درون پوست قفل کرده و یک سد محافظ برای پوست ایجاد کرده که از از دست دادن آب جلوگیری می‌کنند. پوست خشک نیاز به مرطوب کننده داشته ولی پوست کم آب نیاز به آبرسان پوست و آبرسان صورت دارد.

درحالی که مرطوب کننده و آبرسان پوست از نظر عملکرد کمی متفاوت هستند، استفاده مرتب از آن‌ها درکنارهم بسیار موثر بوده و جهت آبرسانی کامل پوست، به هر دو نیاز است.

چگونه می‌توانم پوستم را سریع آبرسانی کنم؟

شما می‌توانید با گنجاندن نکات ساده زیر در برنامه روزانه خود، به دریافت و حفظ رطوبت پوست خود کمک کنید.

1.      از آبرسان حاوی هیالورونیک اسید و سدیم هیالورونات استفاده کنید.

صرف نظر از نوع پوستتان، مهم است که یک مرطوب کننده با ترکیبات آبرسان استفاده کنید. سعی کنید آبرسانی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن هیالورونیک اسید و سایر ترکیبات آن به کار رفته باشد، چرا که این ترکیب به افزایش آبرسانی پوست کمک می‌کند.

فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین حاوی سدیم هیالورونات و گلیسرین بوده که به رطوبت رسانی، شادابی پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین علاوه بر هیالورونیک اسید، حاوی آلانتوئین، دکسپانتنول و عصاره آلوئه ورا نیز بوده که این ترکیبات آبرسان سبب رساندن آب به سلول‌های پوست شده و در عین حال به واسطه‌ی داشتن نیاسینامید، به تقویت سد دفاعی پوست کمک می‌کند.

همچنین اسپری آب آبرسان دمودکسیلین محصولی منحصربفرد در فرایند آبرسانی به پوست می‌باشد. اسپری آب دمودکسیلین حاوی عناصر آبرسان قوی پوست مانند هیالورونیک اسید بوده که استفاده از آن برای افراد در هر سنی توصیه می‌شود.

2.      از محصولات مراقبت پوستی بر پایه آب استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید و احساس می‌کنید اکثر مرطوب کننده‌ها برای پوست شما خیلی سنگین یا بسیار چرب هستند، از استفاده از مرطوب کننده غافل نشوید. در عوض در جهت حل این مشکل، به سراغ فرمولاسیون مرطوب کننده مبتنی بر آب بروید که به صورت همزمان علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، از خاصیت آبرسانی آن نیز بهره‌مند شوید و هنگام استفاده از آن بافت سبک آن را حس کنید.

فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین دارای این ویژگی برای پوست چرب بوده که با استفاده مرتب از آن با گذشت زمان پوست شما روشن‌تر و شاداب‌تر و خطوط ریز نیز به وضوح محو خواهند شد.

3.      آبرسان پوست را بر روی پوست نم دار استفاده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها بر روی پوست نم‌دار بسیار موثرتر است. استفاده از این محصولات به قفل کردن رطوبت و آب پوست در آن کمک کرده و سبب حفظ رطوبت در پوست می‌شود. بنابراین برای اینکه از فواید آبرسان و مرطوب کننده خود بهره مند شوید، بهتر است تا بلافاصله پس از شستشو، درحالی که پوست نم دار است از آن‌ها استفاده کنید.

در صورتی که در طول روز چند بار از آبرسان پوست استفاده می‌کنید و امکان شستن پوست به منظور نم‌دار کردن آن را ندارید، توصیه می‌شود تا ابتدا از اسپری آب آبرسان دمودکسیلین بر روی پوست خود اسپری نمایید، سپس آبرسان و مرطوب کننده را بر روی آن استفاده کنید.

در کنار آبرسانی پوست خود، به یاد داشته باشید که همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید. زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید می‌تواند پوست را به شدت خشک و کم آب کند.

خلاصه مطلب آبرسان پوست چیست

دو مرحله اصلی تغذیه پوست صورت، آبرسانی و مرطوب کردن آن است. برای داشتن پوستی سالم، جوان و بدون چین و چروک، آبرسانی آن از درون و بیرون ضروری است. علاوه بر نوشیدن آب کافی، از یک روتین مراقبت پوستی حاوی محصولات آبرسان مناسب استفاده نمایید. غذاهای حاوی آب فراوان بخورید، عادات لایف استایل سالم را در پیش بگیرید و از آبرسان صورت و بدن به صورت موضعی استفاده کنید. نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه