بهترین کرم برای درمان درماتیت
پوست و مو

بهترین کرم برای درمان درماتیت

()

یکی از مهم‌ترین کارهایی که افراد جهت کنترل درماتیت یا اگزمای پوستی باید انجام دهند، نگاه داشتن و حفظ رطوبت پوست است. کرم‌های مرطوب کننده به محافظت از بیرونی‌ترین لایه پوست به نام لایه شاخی پوست (استراتوم کورنئوم) یا سد پوستی کمک می‌کنند.

در افراد مبتلا به درماتیت، سد پوستی آسیب دیده و باعث می‌شود پوست نسبت به محرک‌ها، آلرژن‌ها، باکتری‌ها و سایر مهاجم‌های پوستی حساس‌تر شود. سد پوستی آسیب دیده همچنین حفظ آب را برای پوست سخت‌تر می‌کند و منجر به خشکی مزمن و خارش پوست می‌شود. این اتفاق باعث تشدید یا بدتر شدن اگزما و سایر بیماری‌های پوستی خواهد شد. از این رو انتخاب بهترین کرم برای درمان درماتیت بسیار اهمیت دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با بهترین کرم برای درمان درماتیت آشنا شوید.

چه عواملی سبب ایجاد بیماری درماتیت پوستی می‌شوند؟

باد، رطوبت کم، هوای سرد، شوینده‌های قوی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب همگی منجر به خشکی پوست به ویژه برای برخی از انواع پوست می‌شوند. بنابراین مهم است که بدانیم بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی چیست، چگونه و چه زمانی پوستمان را با کرم مرطوب کنیم؟

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی چیست؟

همه‌ی کرم‌های مرطوب کننده برای درمان درماتیت مناسب نیستند. در واقع تعداد زیادی از مرطوب کننده‌های معمولی وجود دارند که نه تنها در درمان درماتیت و اگزما موثر نیستند، بلکه حتی ممکن است باعث تشدید یا بدتر شدن این وضعیت پوستی شوند. در اصل استفاده از بهترین کرم درمان درماتیت این مزیت را داشته تا بتوانید پوست خود را به درستی آبرسانی کنید، خارش را تسکین دهید و به کنترل علائم درماتیت پوستی کمک کنید.

کرم‌های مرطوب کننده براساس مقدار چربی و آب موجود در آن‌ها طبقه بندی می‌شوند. هرچه یک مرطوب کننده چربی بیشتری داشته باشد، در درمان درماتیت موفق‌تر خواهد بود. بهترین کرم مرطوب کننده برای درمان درماتیت، کرمی است که احساس چربی در سطح پوست ایجاد کند. این دسته از کرم‌ها در حفظ رطوبت و آب پوست و ازبین بردن اثر محرک‌های مضر بسیار موثر هستند.

بهتر است کرم مرطوب کننده را بلافاصله پس از شستشو روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا به طور کامل جذب شود. به همین دلیل قرار دادن کرم مرطوب کننده در نزدیک روشویی و همراه داشتن تیوب کرم در موقعیت‌های مختلف جهت تمدید، ایده‌ی خوبی برای افراد مبتلا به درماتیت و اگزمای پوستی است.

انتخاب کرم برای درماتیت

بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی چیست؟

کرم‌ها اولین انتخاب برای درمان درماتیت پوستی هستند. بهترین محصول درمانی، کرم مرطوب کننده‌ای است که وقتی روی پوست حساس اعمال می‌شود، احساس سوزش در پوست ایجاد نکرده و رطوبت پوست را تامین می‌نماید.

محصولات حاوی چربی بالا مانند وازلین جزو بهترین درمان‌های درماتیت هستند. اما اگر احساس سنگینی این کرم‌ها را بر روی پوست خود دوست ندارید،‌ می‌توانید از کرم‌های دیگر با خواص مرطوب کنندگی بالا استفاده نمایید.

آیا کرم مرطوب کننده دمودکسیلین درمان مناسبی برای درماتیت پوستی است؟

کرم مرطوب کننده دمودکسیلین، بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی است. این کرم حاوی چربی‌های قوی مانند روغن نارگیل بوده که سبب مرطوب کردن عمقی پوست خواهد شد. همچنین موم زنبورعسل موجود در این کرم از تبخیر رطوبت موجود در پوست جلوگیری کرده و رطوبت را در پوست مهر و موم می‌کند. استفاده مرتب از کرم مرطوب کننده دمودکسیلین در نواحی درگیر با درماتیت پوستی، سبب درمان این عارضه خواهد شد. همچنین کرم مرطوب کننده دمودکسیلین به‌عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای افراد مبتلا به اگزمای شدید و پوست‌های خیلی خشک می‌باشد.

استفاده از کرم مرطوب کننده دمودکسیلین، این مزیت را داشته که احساس سنگینی چربی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. همچنین این محصول فاقد الکل بوده و به هیچ وجه ایجاد التهاب و سوزش پوستی نمی‌کند. الکل به عنوان یک ماده حساسیت زا برای افراد مبتلا به درماتیت پوستی است.

برای آبرسانی بیشتر به پوست دچار درماتیت از چه محصولی می‌توان استفاده کرد؟

اسپری آبرسان دمودکسیلین به دلیل دارا بودن ترکیب آبرسان قوی مانند هیالورونیک اسید، پوست را به طور کامل آبرسانی کرده و تشنگی پوست را برطرف می‌کند! در این محصول همچنین از ترکیبات نرم کننده‌ پوست مانند آلانتوئین و دکسپانتنول (نوعی ویتامین ب) استفاده شده است.

وجود نیاسینامید در این محصول، سد دفاعی پوست را تقویت کرده و اسپری آبرسان دمودکسیلین را به محصولی مناسب برای افراد مبتلا به درماتیت پوستی تبدیل نموده است.

در صورتی که خواهان اثربخشی بیشتر هستید، می‌توانید ابتدا اسپری آبرسان دمودکسیلین را بر روی پوست تمیز خود اسپری کرده و سپس مقداری از کرم مرطوب کننده دمودکسیلین را بر روی آن استفاده کنید تا ضمن آبرسانی بیشتر، رطوبت و آب را درون پوست محبوس نگاه دارید.

چرا مرطوب نگاه داشتن پوست مبتلا به درماتیت بعد از حمام اهمیت دارد؟

آب یک راه موثر برای بازگرداندن رطوبت به پوست است. اما باید از آب ولرم (نه داغ) برای شستشوی پوست خود استفاده کنید، پوست خود را لایه برداری یا اسکراب نکنید و ظرف سه دقیقه پس از حمام کردن یا دوش گرفتن، از مرطوب کننده مناسب بر روی پوست خود استفاده کنید.

مرطوب کردن پوست پس از شستشو، بسیار مهم است. اگر بلافاصله پوست خود را مرطوب نکنید، رطوبت مورد نیاز پوست شما تبخیر شده و باعث خشکی بیشتر پوست شما و تشدید درماتیت می‌شود.

بهترین کرم درمان درماتیت دمودکسیلین

در انتخاب بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

پیدا کردن یک کرم مرطوب کننده موثر برای افراد مبتلا به درماتیت پوستی یک چالش بزرگ است. محصولی که برای یک فرد جواب می‌دهد ممکن است برای دیگری موثر نباشد. همانطور که وضعیت پوستی شما تغییر می‌کند، اثربخشی یک محصول نیز بر روی آن تغییر متفاوت می‌شود. همچنین تولیدکننده ممکن است فرمولاسیون یک محصول را سالانه تغییر دهد. بهترین کرم برای درمان درماتیت پوستی همان کرم مرطوب کننده‌ای است که بر روی پوست شما اثرگذار است.

هنگام انتخاب بهترین کرم برای درمان درماتیت نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • قبل از اقدام به خرید محصول، حتما برچسب ترکیبات روی محصول را بررسی کنید. چرا که ممکن است حاوی ترکیبی حساسیت زا برای پوست شما باشد.
  • از محصولات دارای مجوز غذا و دارو استفاده کنید.
  • اگر اولین بار است که از یک محصول جدید استفاده می‌کنید، مقدار کمی (به اندازه یک نخود) از این محصول را روی نبض مچ دست یا ناحیه آرنج خود بمالید. به مدت 24 تا 48 ساعت، آن قسمت را نشویید و مراقب بروز هرگونه واکنش آلرژیک مانند قرمزی، بثورات پوستی، هر نوع جوش روی پوست، خارش، درد یا پوسته پوسته شدن در آن ناحیه باشد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه