تخلیه جوش های زیرپوستی بزرگ
پوست و مو

تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ

()

یکی از مشکلات پوستی که هر فردی فارغ از جنسیت از دوران نوجوانی با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند، آکنه است! اینکه به چه دلیل این عارضه پوستی بر روی صورت نمایان می‌شود، دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هنگامی‌که منافذ پوست با چربی اضافی و سلول‌های مرده مسدود می‌شود شما شاهد نمایان شدن جوش ‌روی صورت خواهید شد. برخی از آن‌ها با ورود باکتری به منافذ پوست باعث ملتهب شدن، ایجاد عفونت و بزرگ شدن جوش‌ها می‌شوند. مدت زمان بهبود هر جوش بنا به سایز آن متغیر است. به‌عنوان مثال جوش‌های زیر پوستی بزرگ به دلیل مقاوم بودن در برابر تخلیه شدن نیاز به زمان بیشتری برای درمان دارند تا کاملاً از بین بروند. ما در این مقاله از مجله لووین کر قصد داریم شما را با انواع درمان جوش و تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ و سرسخت آشنا کنیم.

انواع جوش

پوست بدن دارای یک سری منافذ و حفره‌های ریز است که با کمک کانال فولیکول به غدد چربی ( یا غدد سبابه) متصل هستند. از برخورد این غدد با کانال فوکیول ماده‌ای به نام سبوم ترشح می‌گردد که وظیفه رطوبت‌رسانی به پوست را برعهده دارند.

زمانی که منافذ پوست با چربی اضافی و همچنین سلول‌های مرده بسته می‌شود، در عملکرد سبوم اختلال ایجاد می‌کنند. در واقع به دلیل اختلالی که ایجاد شده و همچنین سبوم ترشح شده جمع شده در زیر پوست، جوش‌هایی روی پوست ظاهر می‌شوند.

ترکیب سبوم با سلول‌های مرده و همچنین باکتری‌های موجود در سطح پوست، باعث ایجاد جوش‌های ملتهب و عفونی می‌شود که همین امر منجر به آکنه‌های بزرگ و آزاردهنده می‌شوند.

جوش ها به دو صورت روی پوست شما ظاهر می‌شوند:

  • جوش‌های روی پوست
  • جوش‌های زیرپوستی

جوش ‌های زیر پوستی بزرگ جز جوش‌های مقاوم و سرسخت هستند که با دست کشیدن روی پوست صورت قابل تشخیص هستند. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره کردیم عامل اصلی جوش‌های زیرپوستی، وجود سبوم (یا چربی اضافی) بر روی پوست صورت بوده که به شکل غدد دردناک ظاهر می‌شوند. هرچه یک جوش کوچک‌تر و به سطح پوست شما نزدیک‌تر باشد، معمولاً سریع‌تر بهبود می‌یابد. اما تخلیه جوش زیرپوستی بزرگ به دلیل اینکه در عمق ایجاد می‌شود به راحتی امکان‌پذیر نیست و به زمان طولانی‌تر برای بهبود نیاز دارد.

جوش سر سفید

انواع جوش زیر پوستی بزرگ

  • جوش سرسیاه: هنگامی‌که جوش‌ها به سطح پوست رسیده و قابل تخلیه باشند، جوش سرسیاه نامیده می‌شوند.
  • جوش سرسفید: به جوش‌هایی اطلاق می‌شود که هنوز به سطح پوست نرسیده‌اند و سرباز نکرده‌اند.

یکی از دغدغه‌های همه افراد که با چنین آکنه‌های سمجی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تخلیه جوش های زیرپوستی بزرگ است! در ادامه همراه ما باشید تا چند راه‌حل مطمئن و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم.

درمان جوش زیر پوستی بزرگ در خانه

درمان و تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ در خانه هم امکان‌پذیر است اما این در صورتی است که این جوش‌ها در سایز کوچک و در نزدیک‌ترین لایه پوست ایجاد شده باشند.

یکی از اشتباهات بزرگی که اکثر افراد در درمان‌های خانگی تخلیه جوش های زیر پوستی بزرگ به کار می‌گیرند، فشار دادن آنهاست. این کار یکی از بدترین اشتباهاتی است که هر فرد می‌تواند در حق پوست خود انجام دهد؛ زیرا با تحت فشار قرار دادن آکنه و همچنین پوست صورت باعث ایجاد جای لک و ماندگاری علامت جوش خواهید شد.

از دیگر خطراتی که فشردن جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌کنند، پخش شدن ترکیبات چربی، باکتری و سلول‌های مرده در زیر پوست هستند. این کار باعث گسترش جوش ها در عمیق‌ترین لایه و همچنین ملتهب شدن پوست صورت می‌شوند. اما شما می‌توانید با انجام یکسری کارهای ساده، به راحتی تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ خود را در منزل انجام دهید.

با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با 5 راه‌حل درمان خانگی جوش‌های زیرپوستی بزرگ آشنا کنیم.

5 راه‌حل درمان خانگی جوش‌های زیرپوستی!

یک نکته مهم که باید در درمان خانگی و هر نوع درمان دیگر در رابطه با جوش‌های صورت همیشه رعایت کرد، حفظ تعادل در استفاده از داروها و درمان‌های خانگی است زیرا با زیاده‌روی در این کار، پوست به مرور خشک و تحریک می‌شود. پس بهترین کار حفظ تعادل در استفاده از دارو همچنین داشتن صبر و حوصله است تا بتوانید نتیجه دلخواهتان را به دست آورید.کاری که هرگز نباید برای تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ انجام دهید این است که سعی کنید با مواردی که مناسب نیستند، آن را درمان کنید.این موارد عبارت‌اند از:

  • سیر له شده
  • عسل و دارچین
  • لیمو
  • خمیردندان

و موارد دیگری که هیچ منبع علمی آن را تائید نمی‌کند که حتی باعث وخیم‌تر شدن شرایط جوش‌ها می‌شود. اما با نکاتی و روش‌هایی که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت می‌توانید با کمی صبر و حوصله و همچنین بدون ایجاد مشکل به درمان جوش‌های زیرپوستی خود کمک کنید.

کمپرس آب گرم برای جوش

روش اول: کمپرس آب گرم!

می‌توانید با استفاده از کمپرس آب گرم، جوش را تشویق کنید تا سریع‌تر بهبود یابد! تماس آب گرم با صورت باعث تحریک و باز شدن منافذ پوست می‌شود که همین امر باعث بالا آمدن جوش به نزدیک‌ترین لایه پوست می‌شود. زمانی که جوش به سطح پوست صورت نزدیک می‌شود، شما می‌توانید به راحتی و با کمی تحت فشار قرار دادن جوش‌ها را تخلیه کنید. برای این کار یک پارچه تمیز انتخاب کنید و سپس آن را در آب بسیار گرم قرار دهید. این کار را حداقل روزی چند بار به مدت 20 دقیقه بر روی محل جوش قرار دهید. این کار به صورت طبیعی باعث تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ می‌شود.

نکته مهم: کمپرس آب گرم روی جوش‌های سرسیاه به دلیل سرسخت‌تر بودن و همچنین چسبیدگی آن به هسته جوش عمل نمی‌کند.

روش دوم: استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک

یکی از ماده‌های شیمیایی مؤثر در درمان جوش، استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک است که به صورت چسب‌های کوچک در همه‌ی داروخانه‌ها یافت می‌شود. عملکرد این چسب‌ها به این صورت است که می‌توانند با قرار گرفتن بر روی جوش از تورم و چربی آن بکاهند. این ماده مؤثر با پاک کردن سطح و عمق پوست از سلول‌های مرده، باعث باز شدن منافذ بسته پوست هم می‌شود. این چسب‌ها محدودیت زمانی در طول شبانه‌روز ندارد، اما استفاده از آن نباید 24 ساعت طول بکشد.

روش سوم: استفاده از روغن جادویی ! روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی در درمان خانگی جوش‌های زیرپوستی بسیار مؤثر است. برای نتیجه گرفتن بهتر از این روغن بهتر است یک دوره سه ماهه در نظر بگیرید، به این صورت که روزانه دو بار از این روغن بر روی جوش استفاده کنید. محصولات دمودکسیلین را برای این راهکار در نظر بگیرید.

روش چهارم: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی

خوشبختانه با پیشرفت داروهای مخصوص درمان جوش، شما می‌توانید انتخاب‌های متعدد و در عین هوشمندانه‌ای برای خلاص شدن از جوش‌های صورتتان داشته باشید. نکته قابل‌ توج‌ ای که می‌بایست در کنار استفاده از داروهای موضعی جوش‌ها در نظر داشته باشید، عدم تداخل این آنتی‌بیوتیک‌هاست.

در اینجا چند مورد از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی مؤثر در درمان جوش را باهم بررسی می‌کنیم:

  • بنزوئیل پروکساید: باعث کاهش باکتری‌های تولیدکننده جوش در سطح پوست می‌شود.
  • سولفور: در کنار کاهش باکتری‌های تولید کننده جوش، منافذ بسته پوست را نیز باز می‌کند.
  • آلفا هیدروکسی اسید: این ماده در لایه‌برداری پوست بسیار مؤثر است.
  • رتینوئید: این ماده در کنار باز کردن منافذ پوست، چربی اطراف آن را کاهش می‌دهد.

روش پنجم: استفاده از ژل شستشو مخصوص پوست‌های چرب و جوش‌دار

در کنار استفاده از داروها و همچنین روش‌های خانگی، شستشوی به اندازه پوست در طول شبانه‌روز می‌تواند از ایجاد جوش و بسته شدن منافذ پوست پیشگیری کنید. برای این کار شما می‌توانید از محصولات بهداشتی حاوی مواد ضد جوش و ضد باکتریایی برای شستشوی صورتتان استفاده کنید. با استفاده از محصولات شما شرایط رشد و ایجاد جوش را در صورت تا حد ممکن کاهش می‌دهید.

تشخیص جوش با تست دمودکس لووین کر

یکی از علل ایجاد جوش بر روی صورت، وجود دمودکس در پوست صورت است! متأسفانه تشخیص دمودکس به راحتی و با چشم غیرمسلح امکان‌پذیر نیست! اما یکی از خدماتی که سایت لووین کر به کاربران خود ارائه می‌دهد، تست دمودکس است. شما در این تست می‌توانید به راحتی و با جواب به چند سؤال میزان تراکم دمودکس را در پوست خود پیش‌بینی کنید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که می‌تواند شما را در مسیر درمان و تخلیه جوش زیر پوستی بزرگ کمک کند، قرار دادیم. بهتر است برای از بین بردن جوش، از فشار دادن ان جلوگیری کنید. اما چنانچه به هر دلیلی قصد دارید جوش‌های صورتتان را درمان کنید، سعی کنید انتخاب هوشمندانه‌ای را در پیش بگیرید. اولین قدم برای این کار تشخیص نوع جوش  و همچنین اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد. اگر جوش‌های شما دارای التهاب است، از یک متخصص پوست و مو برای درمان کمک بگیرید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه