قرص ضد دمودکس
دمودکس

قرص ضد دمودکس

()

دمودکس‌ها نوعی انگل پوستی هستند که در فولیکول‌های مو و غدد چربی متصل به آن‌ها زندگی می‌کنند. محل زندگی آن‌ها معمولا ناحیه سر و صورت شما می‌باشد. این انگل‌های پوستی معمولا در همه افراد وجود داشته ولی عارضه‌ای ایجاد نمی‌کنند. تنها در شرایطی که فردی دچار نقص ایمنییا به سایر بیماری‌های پوستی مبتلا باشد، خیلی سریع تکثیر شده، ایجاد عارضه کرده و وضعیت نامناسب پوستی را در فرد تشدید می‌کند. چنین وضعیتی باعث ایجاد احساس خارش و تحریک در پوست فرد می‌گردد که تاحدی آزاردهنده است. از این رو افراد در پی یافتن درمان دمودکس نظیر قرص ضد دمودکس یا کرم و محلول ضد دمودکس هستند تا بتوانند به نحوی این احساس ناخوشایند ناشی از حضور دمودکس در سطح پوست را تسکین دهند.

دمودکس چیست؟

دمودکس‌ها دسته‌ای از انگل‌های میکروسکوپی هستند که در فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. حضور دمودکس‌ها اغلب در این نواحی می‌باشد:

  • گونه‌ها
  • مژه‌ها
  • پیشانی
  • مجرای خارجی گوش
  • کناره‌های بینی

معمولا انگل‌های دمودکس آسیبی به فرد نمی‌رسانند. اما تعداد بیش از حد آن‌ها می‌تواند باعث بیماری‌های پوستی شود.

دمودکس‌های انسانی چند نوع هستند؟

دو گونه اصلی دمودکس که روی سطح پوست انسان زندگی می‌کنند؛

دمودکس فولیکولاروم: معمولا در فولیکول‌های مو به خصوص مژه‌ها زندگی می‌کنند. آن‌ها از سلول‌های پوستی تغذیه می‌کنند.

دمودکس برویس: دمودکس‌های برویس معمولا در غدد چربی نزدیک به فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. آن‌ها از سبوم، ماده چرب مانند تولید شده از غدد چربی، پوست تغذیه می‌کنند.

چه افرادی مستعد تراکم بالای دمودکس و بیماری‌های ناشی از آن هستند؟

  • افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند؛ به عنوان مثال داروهایی که پس از پیوند عضو به فرد داده می‌شود.
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند.
  • مبتلایان به بیماری‌های نقص ایمنی(مانند HIV و ایدز)
  • افراد درگیر با بیماری‌های پوستی نظیر روزاسه

علائم دمودکس در صورت

علائم ابتلا به تراکم بالای دمودکس چیست؟

علائم ابتلا به دمودکس خیلی ناگهانی و یک شبه ظاهر می‌شوند. شما ممکن است یکی از موارد زیر را تجربه کنید. احساس سوزش، خارش، جوش‌هایی که شبیه به جوش سرسفید هستند، قرمزی، احساس زبری روی پوست شما مانند کاغذ سمباده، تظاهراتی شبیه به اگزما و حساس شدن پوست.

اگر این عارضه بر چشمان شما تاثیر بگذارد، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

کاهش بینایی، سوزش و خارش چشم، ریزش مژه‌ها و پلک‌های ضخیم یا پوسته پوسته شده.

ابتلا به تراکم بالای دمودکس چگونه تشخیص داده می‌شود ؟

شما می‌توانید با انجام تست آنلاین دمودکس، تنها با صرف 5 دقیقه بررسی کنید که چقدر احتمال دارد که به تراکم بالای دمودکس مبتلا باشید و یا با مراجعه به پزشک پس از انجام مشاوره، درخواست انجام تست حضوری دمودکس داشته باشید. تست حضوری دمودکس روشی غیرتهاجمی بوده که در آن از سلول‌ها و چربی سطحی پوست نمونه برداری شده و پس از بررسی‌های میکروسکوپی، جواب تست به شما داده می‌شود.

درمان تراکم بالای دمودکس چیست؟

بسیاری از افراد جهت درمان سریع‌تر مشکل پوستی خود در جست و جوی قرص ضد دمودکس هستند و  پس از مراجعه به پزشک درخواست تجویز قرص ضددمودکس از پزشک خود دارند. قرص ایورمکتین و پرمترین از جمله مهترین قرص‌های ضد انگل هستند که می‌تواند بر از بین بردن دمودکس‌ها نیز موثر باشد. اما با توجه به عوارض بی‌شمار این قرص‌ها و همچنین مقاومتی که ممکن است در دمودکس‌ها نسبت به این قرص‌ها ایجاد شود، پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از مصرف آن‌ها اجتناب شود.

با این حال اگر مبتلا به تراکم بالای دمودکس‌ها هستید به جای قرص ضد انگل و ضد دمودکس از محصولات بهداشتی مناسب در روتین روزانه خود استفاده نمایید.

محصولات دمودکسیلین به طور تخصصی ضدانگل دمودکس بوده و به علت دارا بودن مواد گیاهی ضد دمودکس انتخاب مناسبی برای درمان عارضه‌های پوستی ناشی از این انگل هستند به نحوی که بدون نیاز به قرص ضدانگل، تعداد انگل‌های دمودکس روی سطح پوست را کاهش می‌دهند و حتی درصورت نیاز به استفاده‌ی مداوم جهت کنترل تراکم انگل‌های دمودکس به راحتی، بدون نگرانی و ترس از عوارض جانبی قابل استفاده هستند. این در حالی است که قرص های ضدانگل نظیر قرص ضد انگل ایورمکتین دارای عوارض بی شماری است.

محلول پوست تخصصی دمودکسیلین به واسطه‌ی داشتن ماده‌ی گیاهی ضدانگل قادر بوده تا بدون هیچ عارضه‌ای به درمان بیماری‌های پوستی شما بپردازد، چرا که دارای دوز موثری از روغن درخت چای و سایر مواد موثره‌ی گیاهی است که خاصیت ضدانگلی دارد. از طرفی برخلاف قرص ضد انگل دمودکس، استفاده از آن در درازمدت کاملا بی‌خطر و نیز موثر می‌باشد.

محصولات دمودکسیلین به صورت جداگانه و تخصصی برای پوست صورت و سر قابل استفاده می‌باشند. این در حالی است که قرص ضد انگل دمودکس به این حد هدفمند نبوده و استفاده از آن عارضه‌های زیادی دارد. شامپو و تونیک موی دمودکسیلین برای درمان شوره و ریزش مو بسیار موثر بوده و علاوه بر ضد دمودکس بودن دارای خواص ضدقارچی و ضد باکتریایی نیز می‌باشند و درمان مناسب برای عارضه‌های ناشی از تراکم بالای دمودکس در ناحیه‌ی سر هستند.

برند دمودکسیلین به عنوان تنها برند ایرانی تولید کننده محصولات ضد دمودکس، با تولید محصولات تخصصی متناسب با نیاز افراد درگیر با دمودکس توانسته است رضایت بالایی را کسب نماید. این در حالی است که اگر شما مصرف کننده قرص ضد دمودکس باشید قطعا می‌دانید که به علت قوی بودن این قرص می‌بایست حتما تحت نظارت پزشک این قرص تهیه و مصرف شود و استفاده طولانی مدت از آن مضر است.

کاهش خطر ابتلا به دمودکس

چگونه می‌توان خطر ابتلا به تراکم بالای دمودکس را کاهش داد؟

به خاطر داشته باشید که شما هرگز قادر به شستن یا پاک کردن تمام دمودکس‌ها نیستید. اما قادر هستید تا با تمیز نگه داشتن پوستتان، از آلودگی با دمودکس‌ها جلوگیری کنید. به طور مثال:

  • از محصولات پوستی چرب و سنگین که منافذ پوستتان را مسدود می‌کند، استفاده نکنید.
  • هفته‌ای یک بار به آرامی پوست خود را لایه برداری کنید.
  • روزانه دوبار با شوینده مخصوص و مناسب صورت خود را بشویید. ژل شست و شوی دمودکسیلین به علت دارا بودن مواد مناسب ضد دمودکس انتخاب مناسبی است چرا که به طور عمقی پوست شما را از آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پاک و تمیز کرده، در عین حال رطوبت پوست شما را حفظ و به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

در نهایت اگر مبتلا به دمودکس هستید بهتر است جهت حفظ سلامت عمومی بدن خود تا حد امکان از استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و قرص‌های ضدانگل رایج خودداری نمایید. آنچنان‌که امروزه توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف قرص‌های شیمیایی اجتناب فرمایید و درمان‌های جایگزین را که بی‌خطر هستند انتخاب کنید. محصولات دمودکسیلین بر پایه گیاهی و کاملا بی‌ضرر بوده آنچنانکه حتی می‌توان از این محصولات با هدف پیشگیری از ابتلا به دمودکس استفاده کرد. درصورتی که مایل به انجام تست دمودکس به صورت آنلاین و یا حضوری هستید می‌توانید از طریق وب سایت و یا صفحات معتبر مجموعه در شبکه‌های مجازی با ما در تماس باشید.

 

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
بلیلا
2 months ago

عالی ممنون از توضیحات کامل و جامع شما