دسته بندی نشده

تزریق فیلر (ژل و چربی)

()

ژل ها و چربی‌ تزریقی از جمله فیلرهای پوستی می‌باشند. در تزریق چربی ماده تزریق شده از نوع بافت خود بدن فرد می‌باشد ولی ژل ماده‌ای مصنوعی است.

در مناطقی از صورت که شروع به از دست دادن کلاژن و چربی می‌کند، تغییراتی ایجاد می‌شود و موجب می‌شود پوست حالت اولیه خود را به مرور از دست بدهد. امروزه تعداد بیمارانی که از روش‌های تزریق ژل و چربی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت، برجسته سازی گونه‌ها و حجیم کردن قسمتی از بدن بدون ایجاد جراحت یا بدون عمل جراحی استفاده می‌کنند، در حال افزایش است.

تزریق چربي فقط یک درمان ساده جایگزین برای تزریق ژل با نتایج دائمی نیست؛ در حقیقت هر یک از این روش‌ها دارای مزایای خاص خود می‌باشد و این شرایط به معنی این است که هر یک از آن‌ها با توجه به اهداف درمان بیمار ممکن است در شرایط خاص نسبت به روش دیگر از برتری برخوردار باشد.

تزریق ژل می‌تواند در پر کردن خطوط ظاهرشده از اخم و خطوط ریز و هم‌چنین فرم‌ دهی چهره استفاده شود. معمولا خطوط اخم شامل خطوط بینی و خط لبخند می‌باشد. خطوط ریز لب و چین‌ و چروک دور چشم و گوشه چشم (پنجه‌ کلاغی) مثالی برای خطوط ریز می‌باشد. با گونه گذاری و حجیم کردن لب می‌توان چین و چروک‌ها و فرم صورت را تغییر داد که این کار معمولآ با تزریق ژل انجام می‌شود. دوام و ماندگاری ژل کوتاه‌تر است و فرد می‌بایست هر چند ماه یک بار تزریق را تمدید نماید.

یکی از عوارض تزریق ژل تغییر فرم و حرکت آن است. امكان ايجاد عفونت در ژل‌های مصنوعی و پروتزها بسيار بيش‌تر از چربي است. پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده، ژل است. جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن است و اگر در تزریق آن‌ها از برندهای با کیفیت استفاده شود خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

پرتر بودن وحجم دارتر بودن صورت باعث جوان‌تر شدن آن مي‌شود. بنابراين تزريق چربي ازسال‌ها بيش مورد توجه بوده است با پيشرفت‌هایي كه امروز در نحوه برداشتن چربي و نحوه تزريق آن به‌وجود آمده، تزريق چربي يكي از موثر‌ترین، طبيعي‌ترين و بي‌خطر‌ترين روش‌هاي جوان‌سازي و حجیم‌تر كردن نواحي مختلف بدن ازجمله صورت، پشت دست، گودي زيرچشم، باسن، سینه، ساق پا و مچ دست‌ها مي‌باشد. چربی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. تزریق چربی یک فرآیند جراحی بوده و نیاز به دانش پزشکی دارد و می‌بایست فقط توسط پزشک جراح انجام شود.

چربی علاوه بر پر کردن و حجم دادن می‌تواند فواید درمانی هم داشته باشد زیرا حاوی بافت‌های بنیادی بوده و تولید کلاژن را افزایش داده و در جوان‌سازی پوست می‌تواند بسیار موثرتر باشد.

نظر پزشک در مورد تزریق چربی

با این حال برخی از پزشکان با تزریق چربي مخالفند. آن‌ها معتقدند که فیزیولوژی انسان به گونه‌ایی است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن صورت استفاده شود به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره‌ایی نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله عصبی به آن نقطه وجود دارد. متخصصان زیبایی تأکید دارند که تک تک سلول‌های بدن کد‌گذاری شده و جای آن‌ها در بدن مشخص است. با انجام عمل تزریق چربي ممکن است منطقه پر شده به یک باره یا به مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی به وجود آید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود و یا گودی‌های بدی در محل برداشت چربی ایجاد شود.

تزریق ژل یا چربی روش درمانی مفیدی است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه درستی از آن حاصل شود. در برخی موارد این روش توسط افرادی به کار گرفته می‌شود که مهارت و تخصصی در انجام آن ندارند که موجب بدبینی مردم می‌شود.

 

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه