روتین پوست چرب
پوست و مو

آموزش روتین پوست چرب

()

پوست چرب یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است. برخی از چالش‌های مربوط به پوست چرب، براق شدن پوست و وجود جوش‌های آکنه‌ای است. اما خبر خوب این است که با رعایت روتین مراقبت از پوست و استفاده از محصولات پوستی مناسب می‌توان این مشکلات آزاردهنده را تا حد زیادی بهبود بخشید.

مقاله‌ی پیش رو با مشورت و بهره‌گیری از مشاوره‌های چندین متخصص مراقبت از پوست تهیه شده است. در واقع ما از آنان خواستیم تا به طور خاص نکات برتر خود را برای ایجاد یک روال روزانه مراقبت از پوست برای پوست‌های چرب با ما به اشتراک بگذارند.

نتیجه یک روتین چهارمرحله‌ای ساده است که شما می‌توانید صبح و شب هنگام آن را تکرار کنید تا پوستی شفاف، سالم، بدون برق و احساس آزاردهنده داشته باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست چرب:

گام اول: پوست خود را صبح و شب بشویید.

مهمترین گام در هر روتین مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است. اگر پوستتان به طور مکرر چرب می‌شود، پیشنهاد می‌شود تا حتما روزانه حداقل دو بار صبح و شب صورت خود را بشویید. اگرچه بیشتر افراد بعد از شست و شوی شبانه پوست خود، معتقدند که دیگر نیازی به شست و شوی صبح هنگام پوست نیست؛ چرا که پوست در طول مدت شب تا صبح، در معرض آلاینده‌های محیطی نبوده است. اما خوب است بدانید که پوست در طول مدت شب تا صبح مشغول ریختن سلول‌های سطحی و تولید چربی می‌باشد.

به همین دلیل شست و شو با یک شوینده مناسب پوست چرب در صبح پس از بیدارشدن و شب پیش از خوابیدن توصیه می‌شود.

شوینده صورت دمودکسیلین:

ژل شست و شوی صورت دمودکسیلین گزینه مناسبی برای افراد با پوست چرب می‌باشد؛ چرا که با ترکیبات کاملا گیاهی نظیر روغن درخت چای، ترشح چربی پوست را کنترل کرده و پوست را به طور عمقی پاکسازی و ضدعفونی می‌نماید.

در مواردی که آرایش سنگین بر روی پوست خود دارید، بهتر است با استفاده از پنبه آغشته به میسلارواتر مناسب پوست چرب یا خشک دمودکسیلین، آرایش خود را پاک کرده و سپس با شوینده مناسب، پوست خود را بشویید.

آموزش روتین پوست چرب

گام دوم: از محصولات ضد جوش مناسب استفاده کنید.

توصیه می‌شود تا بر روی پوست تمیز و عاری از هر گونه آرایش، کثیفی و چربی خود در ناحیه جوش از یک سرم ضد جوش استفاده کنید که ترجیحا حاوی مواد ضد باکتری و لایه بردار باشد. این محصول را تا زمان از بین رفتن جوش بر روی پوست خود استفاده نمایید.

سرم ضد جوش دمودکسیلین:

سرم ضد جوش دمودکسیلین با دارا بودن سالیسیلیک اسید و نیز آزلائیک اسید (دو اسید ملایم پوستی ضد باکتری عامل جوش)، جوش‌ها را درمان نموده و همچنین روغن درخت چای موجود در آن، انواع جوش حتی جوش‌های مقاوم به درمان را که به علت حضور دمودکس می‌باشند، درمان می‌نماید.

از دیگر ترکیبات موثر در این سرم ضدجوش می‌توان به ترکیبات تخصصی ضد قرمزی و ضد التهاب مانند آلانتوئین، دکسپانتنول و … اشاره کرد.

گام سوم: محصولات مراقبت از پوست مناسب پوست چرب استفاده کنید.

محصولات مناسب پوست چرب با محصولات مناسب پوست خشک و معمولی متفاوت می‌باشند. برای مثال بهتر است تا افراد با پوست چرب از کرم دور چشم دمودکسیلین به جای کرم‌های دورچشم موجود در بازار استفاده کنند.

همچنین کرم‌های آبرسان مورد استفاده توسط افراد با پوست چرب، باید دارای فرمولاسیون تخصصی مناسب برای این افراد باشد. سایر محصولات آبرسان موجود در بازار برای این افراد مناسب نبوده و سبب چرب‌تر شدن و جوش زدن پوست این افراد خواهد شد.

گام چهارم: پوست خود را صبح و شب مرطوب نگاه دارید.

برخی بر این باورند که اگر پوست چرب دارید، نیازی به مرطوب نگاه داشتن آن ندارید. این یک باور نادرست است! تمام انواع پوست به مرطوب کننده نیاز دارند، اما اگر پوست چربی دارید باید مراقب نوع مرطوب کننده‌ی مورد استفاده خود باشید.

توصیه‌ی‌ما به شما چیست؟ به دنبال استفاده از مرطوب کننده‌ای باشید که:

  • سبک،
  • فاقد چربی،
  • بر پایه آب
  • و دارای مواد موثره ضد جوش باشد.

فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین:

فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین، محصولی است که تمام معیارهای یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب را دارا بوده و از طرفی به علت دارا بودن هیالورونیک اسید، آبرسان قوی پوست می‌باشد.

همچنین به علت دارا بودن روغن درخت چای، چربی پوست را کنترل کرده و آن را از وجود باکتری‌ها و قارچ‌های مضر ضدعفونی می‌نماید.

دمودکس در پوست چربچچربی و دمودکس؟! از آنجا که تراکم دمودکس‌ها در افراد دارای پوست چرب بسیار بیشتر از سایر افراد است، بهترین برند محصولات پوستی برای این افراد، دمودکسیلین است. مطابق با منابع علمی، منبع غذایی اصلی دمودکس‌ها چربی پوست است. از طرفی دیگر دمودکس‌ها هم در تشدید چربی پوست نقش به سزایی دارند. لذا پزشکان بر این باورند که طی درمان پوست چرب، کنترل تراکم دمودکس‌های پوستی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حال حاضر برند تخصصی دمودکسیلین، تنها برندی است که به صورت تخصصی به درمان و کنترل تراکم دمودکس و بیماری‌های مرتبط با آن می‌پردازد. از آنجا که مواد موثره‌ی موجود در این محصولات کاملا گیاهی بوده و فاقد مواد شیمیایی مضر می‌باشد، استفاده از این محصولات برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب است.

نکاتی که باید توسط افراد با پوست چرب رعایت شوند:

سعی کنید با استفاده از دستمال کاغذی یا کاغذهای مخصوص، چربی اضافی پوست خود را بگیرید. دستمال را به آرامی روی پوست خود فشار دهید و اجازه دهید تا چربی اضافی پوستتان جذب آن گردد. سپس دستمال را از روی پوستتان بردارید.

این روش به ویژه برای افرادی که پوستشان در اثر چربی زیاد، براق به نظر می‌رسد مناسب است. این کار را چند بار در روز به میزان لازم انجام دهید.

محصولات پوستی مناسب پوست چرب را انتخاب کنید. از مصرف هرگونه محصولات حاوی الکل خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند باعث افزایش ترشح چربی توسط پوست شود. همچنین از استفاده از هر ماده غلیظ یا چرب مانند کره کاکائو، شی باتر و وازلین پرهیز کنید.

حتما در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضدآفتاب استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از خانه از ضدآفتاب با SPF حداقل 30 استفاده نمایید. سعی کنید ضدآفتابی که انتخاب می‌کنید حاوی دی اکسید تیتانیوم و یا اکسید روی باشد. چرا که این مواد می‌توانند از بروز جوش خودداری کنند.

برای آسان‌تر کردن مراحل روتین پوستی خود، می‌توانید از یک مرطوب کننده روزانه با میزان SPF حداقل 30 استفاده کنید تا همیشه از پوست شما محافظت شود.

جهت مطالعه مقاله مربوط به چرب بودن پوست سر به این لینک مراجعه فرمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه