زیبا شدن بدون آرایش
پوست و مو

راز زیبایی صورت بدون آرایش

()

آیا استفاده‌ی هرروزه از لوازم آرایشی برای زیبایی صورتتان شما را خسته کرده است؟ پس وقت آن رسیده است که به پوست خود استراحت دهید.

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، کنار گذاشتن محصولات آرایشی هر چند وقت یکبار می‌تواند برای پوست شما معجزه کند! وقتی برای مدتی آرایش نمی‌کنید، به پوست خود فرصت نفس کشیدن می‌دهید.

در این مطلب نکاتی را به شما یاداور می‌کنیم تا به شما کمک کند تا چهره‌ای زیبا و بدون آرایش داشته باشید. شما ممکن است آنقدر عاشق این رویه پوستی شوید که دیگر هرگز نخواهید از لوازم آرایشی خود استفاده کنید!

دوازده نکته ساده زیبایی صورت بدون آرایش

1. پوست خود را از درون سالم کنید

اگر پوست شما از درون سالم باشد، به طور خودکار یک درخشش طبیعی روی صورت خود احساس خواهید کرد. ترکیبی از تغذیه خوب، خواب کافی، ورزش منظم و روتین مراقبت از پوست، نقش مهمی در تعیین سلامت پوست شما دارد. چند نکته و ترفند در کنار این موارد اولیه، شما را بدون زحمت زیبا می‌کند.

همچنین اگر از قبل دارای مشکلات پوستی مانند جوش هستید، این مشکل را درمان نمایید. در صورت نیاز می‌توانید از محصولات درمان جوش مانند سرم ضدجوش دمودکسیلین استفاده نمایید یا با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

آموزش روتین پوست چرب

2. تمیز کردن، مرطوب کردن، لایه برداری

استفاده از یک روتین پوستی مناسب و امتحان شده برای زیبایی صورت بدون آرایش بسیار مهم است. شما باید این روتین پوستی را به طور مرتب دنبال کنید. برای جلوگیری از واکنش‌های نامطلوب پوستی بهتر است تا از عوض کردن مکرر محصولات پوست اجتناب کنید.

الف: صورت خود را روزانه به طور مرتب با یک شوینده ملایم تمیز کنید تا از گرد و غبار و آلاینده‌هایی که می‌توانند باعث آسیب پوست و تسریع روند پیری پوست شوند خلاص شوید.

ب: حداقل هفته‌ای یک بار صورت خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول‌های مرده پوست رها شوید و چهره‌ی درخشانتان نمایان شود.

ج: مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. اگر پوست خشکی دارید، می توانید از کرم مرطوب کننده دمودکسیلین استفاده نمایید و پوست خود را به طور عمقی رطوبت رسانی کنید. اگر پوست چربی دارید، از فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین استفاده کنید که با دارا بودن بافتی بر پایه آب، علاوه بر رطوبت رسانی، پوست شمارا آبرسانی می‌کند. محصولات حاوی هیالورونیک اسید برای پوست‌های مستعد آکنه و چرب به طرز شگفت انگیزی مناسب هستند.

همچنین اسپری آبرسان دمودکسیلین از جمله محصولات ضروری و کارامد جهت داشتن پوستی شاداب و هیدراته است. این محصول علاوه بر دارابودن مواد آبرسان، پوست را از وجود میکروارگانیسم های مضر پوستی پاکسازی می نماید و از این جهت به محصولی محبوب برای افراد تبدیل شده است.

د. فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن از خانه از یک ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از آسیب نوری خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.

ه: شما می‌توانید ماهیانه یک بار فیشیال صورت داشته باشید. ماساژ ملایم پوست صورت جریان خون را افزایش داده و آن را سفت و انعطاف پذیر می نماید.

شما همچنین می توانید جهت اطلاع از وضعیت سلامت پوست خود، با پاسخ دادن به چند سوال، تست آنلاین دمودکس را انجام داده و از تراکم انگل دمودکس بر روی پوستتان آگاه شوید. انگل دمودکس یکی از دلایل اصلی کدر شدن پوست می باشد.

اصلاح جهت زیبایی

3. خود را آراسته نگاه دارید

برای داشتن ظاهری بی‌نقص، بهتر است همیشه مراقب رشد موهای زائد خود باشید. از بین بردن موهای زائد صورت نه تنها صورت شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند با از بین بردن اثرات تیره شدن از روی پوست، چهره شما را روشن‌تر کند. بسته به راحتی خود می‌توانید یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید: وکس کردن، اصلاح با نخ یا استفاده از تیغ.

4. به ابروهای خود حالت دهید

با تغییر حالات ابروها می‌توان به چهره شادابی بخشید و زیبایی صورت بدون آرایش را داشت. در صورتی که ابروهایتان بسیار نازک است، می توانید با رنگ کردن ابروها با ماده‌ی طبیعی، رنگ آن‌ها را روشن‌تر کنید.

شما می‌توانید برای برجسته کردن مژه‌هایتان از فرمژه استفاده کنید. همچنین برای پرکردن مژه‌ها و زیبایی صورت از روش‌هایی مانند اکستنشن مژه نیز می توان استفاده کرد. هر چند که توصیه می‌شود به دلیل عواقب احتمالی این کار از انجام آن بپرهیزید.

همچنین توصیه می‌شود هر شب از یک کرم دور چشم استاندارد مانند کرم دور چشم دمودکسیلین استفاده نمایید. این کرم دورچشم، ضد پف و ضد تیرگی دور چشم بوده و می‌تواند راز زیبایی صورت شما بدون آرایش باشد. این کرم همچنین از بروز زودرس چین و چروک دور چشم جلوگیری می‌کند.

5. مراقب لبخندتان باشید

لبخند شما بیشترین نقش را در زیبایی صورت شما دارد. با لایه‌برداری منظم لب‌هایتان و استفاده از مرطوب کننده یا بالم لب از آن‌ها مراقبت کنید. همچنین از حفظ بهداشت دهان و دندانتان اطمینان حاصل کنید. به غیر از دو بار مسواک زدن در روز، می‌توانید با مشورت دندانپزشک از یک روش پولیش حرفه ای برای دندان‌های خود استفاده کنید تا به لبخند خود درخشندگی خیره کننده‌ای بیفزایید.

6. موهای خود را آراسته نگاه دارید

موهای خود را نامرتب رها نکنید. همیشه به صورت مرتب و آراسته آن‌ها را حالت دهید. این کار به آراستگی شما کمک خواهد کرد. همچنین موهای خود را در فواصل زمانی منظم بشویید؛ چرا که این کار از بروز مشکلات پوستی نظیر جوش زدن جلوگیری خواهد کرد.

تغذیه مناسب برای زیباتر شدن

7. تغذیه مناسب داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت پوست و موی شما ضروری است و به زیبایی صورت بدون آرایش کمک می‌کند. مصرف کافی پروتئین و ویتامین‌ها برای حفظ و ترمیم پوست شما کاملا ضروری است. میوه‌ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را هیدراته و شاداب نگاه دارید. شما می‌توانید حتی از نوشیدنی‌های طبیعی مانند چای سبز برای سم زدایی سیستم بدن خود استفاده کنید. افزودن پروبیوتیک‌ها در رژیم غذایی، سلامت روده شما را تضمین خواهد کرد و پوستی سالم و شاداب را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

8. خواب کافی داشته باشید

اهمیت خواب کافی در زیبایی صورت غیر قابل انکار است. 6 تا 8 ساعت خواب کافی در شب نه تنها از سیاهی دور چشم شما جلوگیری خواهد کرد، بلکه به جوانسازی پوست شما از طریق مکانیسم‌های مختلف مانند تولید کلاژن کمک خواهد کرد. همچنین استفاده از روبالشتی ساتن ابریشم و شست و شوی مرتب آن جهت جلوگیری از کدر شدن و خشک شدن پوست و نیز بروز آکنه توصیه می‌شود.

9. تمرین ورزشی روزانه داشته باشید

در روز حداقل سی دقیقه تمرین ورزشی داشته باشید. ورزش کردن به صورت روزانه گردش خون شما را تقویت و تعادل هورمونی را حفظ می‌کند. همچنین ورزش کردن به بدن در دفع سموم کمک خواهد کرد.

10. استرس را از خود دور نگاه دارید

صورت، آینه ی ذهن است. اگر در درون خود احساس خوبی داشته باشد، چهره ی شما حالت شاداب‌تر و زیباتری خواهد داشت. مدیتیشن و تمرینات تنفسی را امتحان کنید تا بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و استرس را از خود دور نگاه دارید. خود را با تمام زیبایی‌ها و نقص‌های خود بپذیرید. اعتمادبنفس بهترین آرایشی است که می‌توانید داشته باشید.

روش تخصصی برای زیباتر شدن

11. به دنبال روش حرفه‌ای باشید

هر زمان نیاز داشتید برای رفع مشکلات جسمی و روحی خود، از فرد متخصص کمک بگیرید. برای خلاص شدن از شر مشکلات پوستی مختلف، باید به مشکلات اساسی سلامتی بدنتان مانند مشکلات گوارشی و عدم تعادل هورمونی رسیدگی کنید. مرتب سازی مسائل ذهنی شما، برای مدیریت استرس یا بی‌خوابی ضروری است. این مسائل به نوبه‌ی خود روی پوست شما تاثیر می‌گذارند.

12. از تراکم انگل پوستی دمودکس روی سطح پوست خود آگاه شوید

شما می‌توانید به راحتی با انجام تست پوستی دمودکس از تراکم انگل دمودکس روی پوستتان آگاه شوید. انگل‌های دمودکس در تراکم بالا سبب بروز عارضه‌هایی مانند خارش، قرمزی، التهاب و نیز تشدید بیماری‌های پوستی خواهند شد.

در افرادی که به صورت مرتب از کرم‌های آرایشی استفاده می‌کنند، معمولا تراکم بالایی از انگل‌های دمودکس وجود دارد چرا که این انگل‌ها از چربی کرم‌های آرایشی تغذیه می‌کنند. با افزایش تراکم دمودکس‌ها در سطح پوست، فرد شاهد کدر شدن تدریجی پوست صورت خود خواهد بود.

برای رسیدن به زیبایی پوست بدون آرایش لازم است که به تراکم انگل‌های دمودکس خود توجه داشته باشید.

جمع بندی زیبایی صورت بدون آرایش

شما ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید مدتی کوتاه یا برای همیشه از محصولات آرایشی استفاده نکنید. صرفه جویی در زمان و نیز هزینه‌ای که برای محصولات آرایشی صرف می‌شود، از جمله مزایای آن است. چرا که شما در عوض این هزینه را صرف مراقبت از پوست خود و نیز سلامت کلی بدنتان خواهید نمود. امیدواریم که نکات ارائه شده در اینجا ، به شما کمک کند تا شروعی تازه داشته باشید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه