سرم ضد جوش قوی ایرانی
دمودکسیلین

سرم ضد جوش قوی ایرانی

()

امروزه ‌با پیشرفت علم، کنترل کردن جوش‌ها حتی شدیدترین نوع آن غیرممکن نیست. افراد می‌توانند برای درمان جوش خفیف تا متوسط و نیز پیشگیری از جوش زدن به راحتی محصولات ضدجوش را که به شکل‌های مختلف در فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها موجود می‌باشد، خریداری و استفاده کنند. این محصولات اغلب شامل لوسیون‌های پاک کننده، ژل‌ها، فوم‌‌ها، کرم‌ها و سرم‌های ضد جوش قوی می‌باشند. اما چگونه بدانید کدامیک از این محصولات برای شما بهترین هستند؟

اغلب افراد به دلیل صرفه جویی در زمان بهبود، از بین انواع محصولات ضد جوش به دنبال انتخاب سرم ضدجوش قوی ایرانی هستند. این نوع از محصول ضدجوش امروزه به وفور در بازار محصولات داروخانه ای موجود است. قبل از تصمیم گیری برای انتخاب سرم ضدجوش قوی ایرانی باید بدانید که سرم‌های ضد جوش چگونه کار می‌کنند و باید به دنبال چه موادی در سرم ضدجوش قوی ایرانی باشید. سپس جهت درمان و پیشگیری از جوش، روتین مناسب مراقبت از پوستتان را داشته باشید.

ویژگی‌های سرم ضدجوش قوی:

اغلب پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند تا هنگام انتخاب سرم ضدجوش قوی به دنبال ترکیبات ضدآکنه مانند اسیدهای ملایم پوستی نظیر سالیسیلیک اسید و آزلائیک اسید، ترکیبات گیاهی ضد باکتری، نیاسینامید، آداپالن، بنزوئیل پراکسید و … برای پوست مستعد جوش باشید. این ترکیبات می‌توانند به باز شدن منافذ مسدود شده‌ی پوست مانند جوش‌های سرسیاه کمک کنند. همچنین سبب ریزش لایه‌های بالایی سلول‌های مرده‌ پوست شوند.

محصولات حاوی این مواد و همچنین سایر مواد موثر توصیه شده توسط متخصصان پوست جهت درمان جوش بسیار سودمند هستند.

در ادامه این مقاله شما را با سرم ضد جوش قوی ایرانی آشنا خواهیم کرد.

بهترین سرم ضد جوش قوی ایرانی:

یکی از بهترین سرم‌های ضد جوش قوی ایرانی، سرم ضد جوش دمودکسیلین است. این سرم قادر بوده تا به طور همزمان علاوه بر درمان و از بین بردن جوش، جای جوش را که به شکل لک بر روی پوست باقی مانده، از بین ببرد.

این سرم ضدجوش برای انواع جوش مانند: جوش سرسیاه، سرسفید، ندول، پاپول، کیستی و چرکی مفید بوده و با استفاده‌ی منظم التهاب و قرمزی جوش را از بین خواهد برد.

سرم ضدجوش دمودکسیلین حاوی ترکیبات موثره‌ی ضد جوش از قبیل سالیسیلیک اسید، آزلائیک اسید، نیاسنامید و روغن درخت چای می‌باشد.

ترکیبات سرم ضد جوش قوی

سالیسیلیک اسید:

سالیسیلیک اسید، متداول‌ترین اسید ملایم پوستی بوده که سبب لایه برداری ملایم پوست و از بین رفتن لایه‌های مرده بالایی پوست خواهد شد. این ترکیب با خواص اسیدی خود قادر به از بین بردن باکتری عامل جوش، پروپیونی باکتریوم آکنس می‌باشد. همچنین سالیسیلیک اسید دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد.

سالیسیلیک اسید منافذی را که با بسته شدن سبب بروز جوش صورت شده‌اند باز می‌کند و به حذف چربی‌‌های اضافی پوست کمک خواهد کرد.

آزلائیک اسید:

آزلائیک اسید همانند سالیسیلیک اسید، به عنوان اسید ملایم پوست بوده و به تمیز کردن و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند. این ماده در مقایسه با سالیسیلیک اسید، اسید ملایم‌تری بوده و برای افراد با پوست حساس گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

آزلائیک اسید همچنین قادر است تا لک‌های قهوه‌ای جای جوش را که همان یادگاری جوش‌ها بر روی پوست هستند روشن نماید. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد جوش قوی است.

باید توجه داشته باشید که آزلائیک اسید در درصدهای بالا برای پوست بسیار آسیب رسان است. در سرم ضد جوش دمودکسیلین از درصد مشخص و اثربخش آزلائیک اسید استفاده شده است تا جوش‌های شما را در مدت زمان کم درمان نموده و جای آن را از بین ببرد.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای که از برگ‌های درخت بومی استرالیا به نام  Melaleuca Alternifolia تهیه می‌شود، ماده‌ای معجزه آسا برای پوست بوده و به بهبود سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

همانطور که می‌دانید انگل دمودکس یکی از عوامل تشدید جوش در افراد می‌باشد. افرادی که دارای تراکم بالای انگل دمودکس هستند دارای جوش‌های شدید و مقاوم به درمان می‌باشند. روغن درخت چای اصلی‌ترین ترکیبی است که در یک درصد مشخص دارای خاصیت ضد انگلی می‌باشد. همچنین این ماده قادر است تا با خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی خود، عامل ایجاد جوش که نوعی باکتری بوده را از بین ببرد.

خاصیت ضدالتهابی روغن درخت چای از جمله دیگر فواید این ماده معجزه ‌آسا می‌باشد که سبب فرونشاندن التهاب جوش‌های صورت می‌شود. از این رو این روغن را می‌توان جز اصلی سرم ضد جوش قوی ایرانی دانست که در سرم ضد جوش دمودکسیلین از آن در میزان استاندارد و درصد بسیار اثربخش استفاد شده است.

هرگز از روغن درخت چای به صورت خالص و مستقیم بر روی پوست استفاده نکنید. این ماده به صورت خالص بسیار سوزاننده و التهاب‌زا می‌باشد.

نیاسینامید:

از دیگر ترکیبات ضدجوشی که متخصصان پوست در استفاده از آن تاکید دارند، نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3) است. نیاسینامید در درجه اول یک ضد التهاب طبیعی پوست می‌باشد. همچنین به دلیل جلوگیری از خروج و تبخیر رطوبت از پوست، دارای قابلیت بهبود رطوبت پوست است. بنابراین برای افراد دارای پوست‌های ملتهب و حساس مناسب می‌باشد. همچنین نیاسینامید سددفاعی پوست را تقویت کرده و بافت پوست را نیز محکم می‌کند. نیاسینامید درمانی مناسب برای جوش‌ها به ویژه جوش‌های ملتهب مانند پاپول‌ها و پاسچول‌ها می‌باشد. تنظیم ترشح چربی نیز یکی دیگر از خاصیت‌های این ماده می‌باشد.

نیاسینامید از جمله مهم‌ترین ترکیبات مهم سرم ضد جوش دمودکسیلین است. سرم ضد جوش دمودکسیلین، یکی از موثرترین محصولات ضد جوش داروخانه‌ها می‌باشد که پزشکان متخصص پوست استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

سرم ضد جوش دمودکسیلین

نکات مهم هنگام استفاده از سرم ضد جوش:

  • شستن پوست دارای جوش دو بار در روز
  • شستن روبالشتی به صورت مرتب
  • استفاده از محصول ضد جوش به میزان کافی و درست
  • استفاده از محصولات پوستی بر پایه آب و غیرروغنی
  • دستکاری نکردن و فشار ندادن جوش‌ها
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب
  • دوش گرفتن بعد از فعالیت‌های شدید بدنی

به خاطر داشته باشید…

برخی از سرم‌های ضدجوش قوی که بدون نسخه بوده و برای درمان جوش بر روی پوست استفاده می‌شوند می‌توانند واکنش‌های پوستی ایجاد کنند. این نوع از واکنش بسیار نادر است. معمولا هنگامی که محصولات جدید آکنه را امتحان می‌کنید، ممکن است تاحدی احساس سوزش یا خارش داشته باشید. اگر چنین عوارض جانبی از بین نرفت، استفاده از محصول را متوقف کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

همچنین به خاطر داشته باشید بروز جوش علت‌های مختلف داشته و بهترین روش درمانی، مشورت با متخصص پوست بوده تا به طور دقیق مشخص شود چه چیزی برای پوست شما بهتر است و باعث تحریک جوش یا بدتر شدن جوش نمی‌شود.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه