شامپو درمان دمودکس
دمودکسیلین

با شامپو درمان دمودکس آشنا شوید

()

ریزش مو در سال 2023 موضوعی است که درست همانند دهه‌های پیش برای افراد مهم و ناراحت کننده است. ریزش مو و نازک شدن مو که به عنوان کاهش توده مو نیز شناخته می شود، از عمده مشکلات مربوط به پوست سر در افراد می‌باشد. همچنین عارضه‌هایی مانند شوره سر مقاوم به درمان از جمله دیگر عارضه‌های آزاردهنده در ناحیه سر است. در مقاله پیش رو به راه حل مقابله با این مشکلات مو پی خواهید برد.

ریزش مو بسته به علت آن، می‌تواند یک فرایند سریع یا طولانی باشد. درحالیکه نازک شدن مو با افزایش سن به تدریج رخ می‌دهد که در نتیجه آن فولیکول‌های مو کمتر، کوچکتر و ضعیف‌تر خواهند شد. با این حال ممکن است فرد به دلایل مختلف در سنین پایین تر دچار نازک شدن مو شود. شوره سر عارضه‌ی دیگری است که افراد را در هر سنی مبتلا می‌کند.

گاهی اوقات دمودکس سبب تحریک این عارضه‌های ناخوشایند مرتبط با سر می‌شود. دمودکس معمولا علت اصلی همه‌ی این عارضه‌ها نیست، اما می‌تواند سبب بدتر شدن و تشدید این عارضه‌های پوستی شود.

در اغلب موارد می‌توان با درمان دمودکس، عارضه‌های مرتبط با آن را در سر درمان نمود. در ادامه با عارضه‌های ناشی از دمودکس و تنها شامپو درمان دمودکس آشنا خواهید شد.

آیا انگل‌های دمودکس در  ریزش مو نقش دارند؟

ریزش مو در سال 2023 موضوعی است که درست همانند دهه‌های پیش برای افراد مهم و ناراحت کننده است. دمودکس‌ها انگل‌های کوچکی هستند که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. این انگل‌ها از چربی ترشح شده توسط غدد سبوم پوست تغذیه می‌کنند. هرچند که این موضوع تا حدی نگران کننده به نظر می‌رسد، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم این انگل‌های کوچک را در سرتاسر سر و صورت خود حمل می‌کنند و میزبان آن هستند.

محل زندگی این انگل‌ها در فولیکول مو و غدد چربی متصل به فولیکول مو است. در صورتی که تعداد دمودکس‌ها زیاد شود، به فولیکول‌های مو آسیب خواهند رساند.

انگل‌های دمودکس جهت تغذیه از سبوم پوست، آنزیم لیپاز را ترشح می‌کنند. آنزیم لیپاز سبوم پوست را تجزیه کرده و سبوم را به ذرات قابل هضم برای تغذیه دمودکس تبدیل می‌کند. این لیپاز ترشحی توسط دمودکس، سبب ایجاد واکنش التهابی در پوست خواهد شد. این واکنش التهابی فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انگل‌های دمودکس به خودی خود علت ریزش مو نیستند، اما قادر هستند تا شرایط را بدتر کنند و سبب تشدید ریزش مو شوند.

همچنین هنگامی که تعداد انگل‌های دمودکس بیش از حد باشند، بدن افراد با مسدود کردن فولیکول‌ها به از بین بردن آن‌ها پاسخ می‌دهد تا انگل‌ها نتوانند از مواد مغذی تغذیه کنند. اگرچه این واکنش بدن می‌تواند در از بین بردن دمودکس‌ها موثر باشد، اما منجر به ریزش مو خواهد شد.

روند ریزش مو

آیا انگل‌های دمودکس در نازک شدن تار مو نقش دارند؟

آلودگی به دمودکس می‌تواند زمینه را برای بروز انواع بیماری‌های پوست سر و مو مهیا سازد. دمودکس‌ها از چربی طبیعی پوست سر و سلول‌های مرده آن تغذیه می‌کنند. فعالیت دمودکس‌ها به محض انتقال در اثر تماس پوستی با فرد ناقل شروع می‌شود. به این شکل که شروع به افزایش رشد، جفت گیری و تولیدمثل خواهند کرد. در هر یک عدد فولیکول مو، تا 25 عدد انگل دمودکس می‌تواند رشد کرده و زندگی کند.

هنگامی که انگل‌های دمودکس در پوست کف سر هستند، به روش های مختلفی می‌توانند باعث نازک شدن تارهای مو شوند. به عنوان مثال افزایش تعداد انگل‌های دمودکس در پوست سر، تغذیه بیش از حد آن ها از مواد مغذی را در پی دارد. در نتیجه‌ی تغذیه دمودکس‌ها، مواد مغذی لازم برای رشد مو از دسترس فولیکول‌ها خارج شده و دیگر ماده‌ی مغذی کافی برای فولیکول‌ها باقی نمی‌ماند. بدون تغذیه مناسب، تارهای مو دچار نازک شدن خواهند شد و با گذر زمان در صورت تشدید این اتفاق، فرد دچار ریزش مو خواهد شد.

بسیاری از محققان معتقدند که احتمال ریزش مو و نازک شدن مو، در افرادی که دچار آلودگی به دمودکس هستند، بیشتر است.

همچنین دیده شده است عارضه‌‌های ریزش و نازک شدن مو در افرادی که محصولات ضد دمودکس مصرف می‌کنند، تا حد زیادی درمان شده است. در این افراد رشد مجدد مو اتفاق افتاده و تارهای مو قوی‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. این موضوع خود دلیلی بر تاثیر تراکم بالای دمودکس در عارضه‌های سر است.

آیا انگل‌های دمودکس در شوره سر، التهاب، جوش‌های ریز سر و … نقش دارند؟

در افرادی که تراکم انگل دمودکس بسیار بالا است، انگل‌های دمودکس با حرکت خود پوست سر را خراش داده و باعث پوسته پوسته شدن و شوره سر می‌شوند. همچنین در بسیاری از موارد علت خارش‌های ناحیه‌ی سر، حرکت دمودکس‌ها بر سطح پوست به ویژه در شب است.

محققان نشان داده‌اند پاسخ التهابی پوست سر به آنتی ژن‌های سطحی دمودکس و نیز مواد ترشح شده توسط این انگل، التهاب و قرمزی پوست سر را در پی دارد.

چگونه محصولات دمودکسیلین، عارضه‌های سر را درمان می‌کنند؟

برند دمودکسیلین با برنامه‌ی مراقبت پوستی نوآورانه‌ی خود و با ارائه‌ی بهترین محصولات برای درمان انگل‌های دمودکس، عارضه‌های مرتبط با این انگل‌ها را در سر و صورت از بین می‌برد. روش صحیح مصرف این محصولات در درمان دمودکس بسیار مهم است.

محصولات دمودکسیلین جمعیت دمودکس‌ها را در بدن محدود می‌کند. درواقع این محصولات با کمک به حذف منبع اصلی غذایی آن‌ها، پوست بدن را به مکانی نامناسب برای زندگی این انگل‌ها تبدیل کرده و شب به شب جمعیت آن‌ها را کاهش می‌دهند تا در نهایت از بین بروند.

محصولات دمودکسیلین به شما کمک می‌کنند تا انواع انگل‌های دمودکس شامل دمودکس فولیکولاروم و دمودکس برویس که منجر به نازک شدن مو، ریزش مو، شوره سر و سایر مشکلات پوست و مو می‌شود، درمان کنید.

شامپو درمان ریزش مو ناشی از دمودکسشامپو درمان دمودکس چیست؟

شامپو سر دمودکسیلین دارای ماده موثره‌ی گیاهی به نام «ملالوکا آلترنیفولیا» یا «روغن درخت چای» در درصد معین می‌باشد. ماده موثره‌ی این شامپو قادر است تا آنزیم استیل کولین استراز در دمودکس را مهار کرده و فعالیت‌های حیاتی آن را مختل کند. همچنین با کنترل میزان ترشح چربی پوست، تغذیه و زیست دمودکس با مشکل روبرو خواهد شد.

در حال حاضر تنها شامپو درمان دمودکس، شامپو سر دمودکسیلین می‌باشد. افراد می‌توانند با استفاده مرتب از این شامپو، تراکم دمودکس را در پوست سر کاهش داده و عارضه‌های سر مانند ریزش مو، نازک شدن تارمو، خارش، شوره سر و التهاب را کاهش دهند.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه