فواید کرم دور چشم
پوست و مو

فواید کرم دور چشم

()

پوست لطیف اطراف چشم شما، نیازهای منحصربفردی دارد و انتخاب کرم دورچشمی که دارای فرمولاسیون مخصوص این ناحیه باشد را مهم‌تر می‌کند. کرم‌های دور چشم انواع متفاوتی دارند؛ از کرم‌های دورچشم ضدپیری برای رفع چین و چروک گرفته تا کرم‌های کافئینی که به کاهش پف چشم کمک می‌کنند. فواید کرم دور چشم بسیار گسترده است. در این مقاله پیرامون فواید استفاده از کرم دور چشم، نحوه و محل استفاده از کرم دور چشم و نکاتی برای انتخاب بهترین کرم دور چشم ایرانی صحبت خواهیم نمود.

ویژگی پوست ناحیه دور چشم چیست؟

تحقیقات نشان داده‌اند که پوست اطراف چشم‌های شما نه تنها نازک‌ترین بخش پوست صورت، بلکه در پوست کل بدن شماست. این ناحیه از پوست صورت شما به دلیل عدم وجود چربی زیر پوستی که از آن محافظت کند، فوق العاده ظریف است. با توجه به این موضوع پس شما هرگز نباید در معرض مستقیم نور مضر خورشید قرار بگیرید. طبق مطالعات، این عامل می‌تواند پوست اطراف چشم شما را مستعد چروک شدن و نشانه های قابل مشاهده پیری و خستگی ( از جمله خشکی، پف، تیرگی و خطوط ریز) نماید.

کرم دور چشم در خصوص مواردی که گفته شد، به طور هدفمند وارد عمل می‌شود. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید کرم دور چشم چه می‌کند؟ چرا کرم دور چشم گام مهمی برای حفظ ناحیه دور چشم است؟ کرم دور چشم چگونه باعث می‌شود تا این ناحیه صاف، هیدراته و جوان به نظر برسد؟

کرم دور چشم چه می‌کند؟

کرم‌های دور چشم محصولات مرطوب‌کننده‌ای هستند که با توجه به نیازهای خاص ناحیه ظریف دور چشم شما فرموله شده‌اند. افزودن کرم دور چشم به روتین مراقبت از پوست روزانه سبب مرطوب نگه داشتن دور چشم برای جلوگیری از خشکی و سایر مشکلات پوست دور چشم شده و همچنین به حفظ سلامت سد پوستی و بهبود پوست زیر چشم با ظاهری صاف‌تر، حجیم‌تر و محکم‌تر کمک کند.

استفاده‌ی مداوم از کرم دور چشم در روتین روزانه‌ی پوستی، می‌تواند به کاهش و رفع علائم متعدد پیری و خستگی در اطراف چشم کمک کند.

آیا می‌توانم از مرطوب کننده‌ی صورتم به عنوان کرم دور چشم استفاده کنم؟

کرم‌های دور چشم و مرطوب‌کننده‌های صورت بسیار متفاوت از هم فرموله شده‌اند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به اجزای تشکیل دهنده، بافت و غلظت‌های متفاوت این دو محصول اشاره کرد. بنابراین لوسیون، کرم یا پماد مرطوب کننده صورت برای استفاده در اطراف چشم مناسب نیست.

همیشه برچسب محصول را به دقت بخوانید تا متوجه شوید که آیا مرطوب کننده شما برای استفاده در کل صورت، از جمله ناحیه ظریف اطراف چشم فرموله شده است یا خیر.

آیا کرم‌های دور چشم موثر هستند؟

پاسخ سریع و کوتاه به این سوال بله است! هرکسی می‌تواند از گنجاندن کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست خود بهره مند شود. با این حال، حداکثر اثربخشی یک کرم دور چشم، به انتخاب ماهرانه‌ی برندی از کرم دور چشم بستگی دارد که متناسب با نوع پوست و مشکلات پوستی شما طراحی شده باشد. برای این که کرم دور چشم بیشترین اثر بخشی را داشته باشد، بهتر از که از دهه بیست سالگی استفاده از آن شروع شود. شاید در این زمان پوست اطراف چشم سفت به نظر می‌رسد اما دقیقا برای حفظ این استحکام باید از کرم دور چشم استفاده کرد.

آیا کرم دورچشم ضروری است؟

توصیه می‌شود برای داشتن پوستی با ظاهر سالم، از فواید کرم دور چشم بهره‌مند شده و این کرم را در برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید؛ به خصوص اگر متوجه تغییرات قابل مشاهده در پوست اطراف چشم خود شده‌اید. تصمیم برای استفاده از کرم دور چشم بسته به اولویت‌ها و نیازهای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

آیا برای استفاده از کرم دور چشم باید سن خاصی داشته باشم؟

استفاده از کرم دور چشم به دلیل فواید کرم دور چشم، نیاز به سن دقیقی ندارد. شما با هر سنی می‌توانید استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید. در حال حاضر کرم‌های دور چشم موجود در بازار جهت رفع مشکلات مختلف پوستی، دارای فرمولاسیون متفاوتی هستند. مشکلاتی از قبیل تیرگی دور چشم، پف اطراف چشم، خطوط ریز و چین و چروک از جمله عارضه‌های پوستی رایج در اطراف چشم می‌باشند که با استفاده مرتب از کرم دور چشم کنترل خواهند شد. بدلیل فواید کرم‌های دور چشم توصیه می‌شود تا افراد در هر سنی از کرم دور چشم مناسب سن خود استفاده کنند.

ویژگی‌های بهترین کرم دور چشم چیست؟

  • بهبود تیرگی دور چشم و پف کردگی‌های اطراف آن
  • حفظ رطوبت رسانی اطراف چشم در تمام طول روز
  • کمک به رفع خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم
  • بی خطر بودن برای استفاده در ناحیه اطراف چشم
  • مناسب برای پوست حساس

بهترین کرم دور چشم ایرانی کدام است؟

کرم دور چشم دمودکسیلین، یکی از بهترین کرم‌های دور چشم ایرانی است. فواید کرم دور چشم دمودکسیلین بی‌شمار است. کرم دور چشم دمودکسیلین ضد چروک، تیرگی و پف اطراف چشم بوده و همچنین به سبب داشتن کلاژن از افتادگی پوست جلوگیری کرده و سبب افزایش استحکام پوست اطراف چشم خواهد شد.

از دیگر فواید کرم دور چشم ایرانی دمودکسیلین می‌توان به خاصیت آن در حفظ رطوبت رسانی به پوست و محافظت کردن از پوست اطراف چشم اشاره کرد. این کرم همچنین برای استفاده به عنوان زیرساز قبل از استفاده از مواد آرایشی مخصوص چشم مناسب می‌باشد.

از دیگر هدف‌های درمانی و فواید کرم دور چشم دمودکسیلین، ضد عفونی کردن پوست اطراف چشم از وجود میکروارگانیسم‌های مضر مانند انگل دمودکس و باکتری‌هایی می‌باشد که سبب ایجاد گل مژه و شالازیون می‌شوند. از این جهت استفاده از این کرم جهت پیشگیری و درمان بیماری‌های چشمی مرتبط با آلودگی پلک‌ها توصیه می‌شود.

محصولات دور چشم

نکات مهم در مورد کرم دور چشم:

  • کرم‌های دور چشم مرطوب‌کننده‌هایی هستند که به‌طور خاص برای استفاده در نواحی پوست ظریف اطراف چشم طراحی شده‌اند.
  • مرطوب کننده‌های صورت و کرم‌های دور چشم همیشه قابل تعویض نیستند. بهتر است برچسب محصولات را با دقت بخوانید و فرمول‌هایی را انتخاب کنید که برای استفاده در اطراف چشم مناسب هستند.
  • پوست اطراف چشم نازک‌ترین لایه پوست در کل بدن شماست و همین موضوع آن را شکننده‌تر، مستعد خشکی، تیرگی و علائم مختلف پیری و خستگی می‌کند.
  • استفاده مداوم از کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست، مانند کرم دور چشم روشن کننده و ضدپیری دمودکسیلین، می‌تواند علاوه بر ضدعفونی کردن پوست اطراف چشم به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی در این ناحیه از جمله تیرگی، حلقه‌های تیره، پف و چروک کمک کند.
  • از دیگر فواید کرم دور چشم می‌توان به خاصیت استحکام بخشیدن به پوست اطراف چشم، رطوبت رسانی و محافظت از پوست دور چشم اشاره کرد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه