مرطوب کننده مناسب پوست چرب
دمودکسیلین

مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب

()

امروزه علی رغم دانش فراوانی که پیرامون مسائل پوستی وجود دارد همچنان آگاهی مناسب در خصوص روتین مناسب پوست چرب و نحوه مراقبت از آن وجود ندارد. باورهایی از قبیل شست و شوی زیاد پوست جهت کاستن چربی اضافی پوست، عدم استفاده از مرطوب کننده و استفاده بیش از حد از لایه بردارها از جمله تصورات اشتباه افراد با پوست چرب است.

جالب است بدانید برخلاف باورهای عامیانه پوست چرب نه تنها نیاز به شست و شوی بیش از حد ندارد، بلکه به سبب حساس‌تر بودن به مرطوب کننده مناسب پوست چرب نیاز دارد. بنابراین بهتر است در مرحله اول نیازهای این نوع از پوست را بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین کرم مرطوب کننده برای پوست چرب را انتخاب کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با نیازهای پوست چرب، بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست چرب را بشناسید.

آبرسانی پوست در برابر چربی پوست

افراد اغلب چربی پوست را با آبرسانی پوست اشتباه می‌گیرند. چربی پوست یک ماده مومی شکل به نام سبوم است که توسط غدد چربی ترشح می‌شود تا به حفظ سطح عملکرد سد دفاعی پوست کمک کند. آبرسانی پوست فرآیندی است که در آن آب به لایه‌های پوستی که تحت عنوان اپیدرم و درم شناخته می‌شوند، جذب می‌شود تا حالت به اصطلاح آبدار بودن پوست، قابلیت ارتجاعی و نیز انعطاف پذیری آن حفظ شود.

اگرچه تجمع بیش از حد سبوم می‌تواند منجر به پوست چرب و ایجاد آکنه گردد اما به این معنا نیست که پوست به خوبی هیدراته شده است. علاوه بر این، شست و شوی بیش از حد پوست و پاک کردن چربی پوست، سبب از بین رفتن رطوبت می‌شود.

پوست هیدراته یا دارای آب کافی، پوستی سالم است. بدون رطوبت کافی، ظاهر و عملکرد محافظتی پوست می‌تواند به شدت به خطر بیفتد. با کم آبی طولانی مدت، پوست شما در معرض خطر التهاب، عفونت، چین و چروک و پیری زودرس قرار می‌گیرد.

پوست کم آب حتی ممکن است خطر جوش را افزایش دهد. هنگامی که پوست بیش از حد خشک می‌شود، بدن درصدد تولید چربی بیشتر برای تقویت عملکرد سد پوستی بر می‌آید. این اتفاق منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش‌های بیشتر می‌شود.

ویژگی مرطوب کننده مناسب پوست چرب

ویژگی‌های مرطوب کننده‌ مناسب پوست چرب

درحال حاضر مرطوب کننده‌های زیادی برای پوست چرب ساخته شده‌اند. نکته مهم این است که این محصولات باید سبک بوده و جذب سریع داشته باشند و در عین ایجاد لطافت پوست، سبب چرب‌تر شدن و براق شدن پوست شما نشوند.

یک مرطوب کننده خوب برای پوست چرب دارای سه خاصیت اصلی است:

ماده قفل کننده چربی: ماده ایست که با تشکیل یک لایه آب گریز روی پوست رطوبت را درون پوست قفل کرده و به دام می‌اندازد. از جمله ماده‌هایی با این خاصیت می‌توان به پترولاتوم، لانولین، روغن معدنی، پارافین و اسکوالن نام برد که این مواد دارای ذات چرب هستند. اگر شما پوست چربی دارید، بهتر است از مرطوب کننده‌ای برای پوست چرب استفاده کنید که دارای مشتقات سیلیکونی مانند دایمتیکون یا سیکلومتیکون هستند.

هموکتانت یا جاذب رطوبت: این ماده با کشیدن آب از لایه داخلی پوست (درم پوست) به خارجی ترین لایه پوست(اپیدرم پوست)، پوست را مرطوب نگه می‌دارد. این مواد شامل ترکیباتی از قبیل: گلیسرین، لاکتات سدیم، لاکتات آمونیوم، هیالورونیک اسید، سوربیتول، اوره و آلفاهیدروکسی اسیدها هستند که همگی برای افراد با پوست چرب مناسب هستند.

نرم کننده پوست: نرم کننده‌ها موادی هستند که با پر کردن فواصل بین پوسته‌های لایه شاخی پوست (خارجی‌ترین لایه اپیدرم) با روغن یا موم، پوست را صاف می‌کنند. در این میان نرم کننده‌هایی هستند که دارای چربی کمتر (مانند سرامیدها) و برخی دیگر دارای چربی بیشتر(مانند استئاریک اسید، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، لوریک اسید و الکل های چرب) هستند.

عامل تشدید چرب شدن پوست!

انگل دمودکس، یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب چرب شدن بیش از حد پوست می‌شود. درواقع به علت تغذیه انگل دمودکس از چربی‌ها و سلول‌‌های مرده پوست، اغلب در پوست‌های چرب، وجود تراکم بالای آن به اثبات رسیده است. بنابراین برای افراد با پوست چرب، انتخاب محصولی که حاوی مواد ضدانگل دمودکس باشد، بسیار مهم است. در حال حاضر تنها برند تخصصی ضد انگل دمودکس، برند رسمی دمودکسیلین است که بر پایه مطالعات و تحقیقات فراوان محصولات ضد انگل دمودکس را تولید می‌نماید. دمودکسیلین به خوبی از نیازهای پوست چرب و حساسیت آن نسبت به مواد مختلف شیمیایی آگاه است و فرمول منحصربفرد آن در تولید محصولات مراقبتی پوست چرب، بسیار دقیق و با حساسیت بالا است.

به افراد دارای پوست چرب، توصیه می‌شود تا پس از انجام تست دمودکس، در صورت مثبت شدن نتیجه تست، جهت کنترل میزان چربی پوست خود، اقدام به مصرف محصولات دمودکسیلین نمایند.

مرطوب کننده دمودکسیلین برای پوست چرب

مناسب‌ترین مرطوب کننده برای پوست چرب چیست؟

بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب، محصولی است که علاوه بر حفظ رطوبت پوست دارای ترکیبات آبرسان هم باشد. از طرفی به علت اینکه اغلب افراد با پوست چرب، مستعد جوش زدن هستند؛ بهتر است از محصولی استفاده کنند که دارای ترکیبات ضد جوش نیز باشد. فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین دارای بافت بسیار سبک و غیرچرب بوده که از بروز جوش و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

اگر دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستید، فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین، ضمن رطوبت رسانی به پوست، با ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتری قادر است تا به کنترل سبوم و چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش جدید بپردازد. روغن درخت چای در درصد مشخص موجود در این محصول، ضد انگل دمودکس بوده و با تاثیر بر انگل‌های دمودکس، آن ها را از بین می‌برد. از طرفی روغن درخت چای خاصیت تعدیل کنندگی برای ترشح چربی پوست دارد. نتیجه‌ی کاهش چربی پوست، کاهش منبع غذایی انگل دمودکس و بالتبع کاهش تراکم انگل های دمودکس خواهد بود. فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین، حاوی ترکیبات مازاد نظیر نیاسینامید، هیالورونیک اسید، دکسپانتنول و آلانتوئین نیز بوده که سبب شده تا این محصول دارای اثر آبرسانی، ضدجوش، ضدالتهاب و ترمیم کنندگی نیز باشد؛ که مجموع این موارد سبب می‌شود تا فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین، بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب باشد.

مرورکلی

وقتی صحبت از انتخاب مرطوب کننده برای پوست چرب می‌شود، دیگر نمی‌توان از هر محصولی استفاده کرد و می‌بایست حساسیت و دقت خود را در انتخاب محصول مناسب بالا برد. خواندن دقیق بروشور محصول انتخابی و بررسی ترکیبات موجود در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. مرطوب کننده‌هایی که آبرسان بوده و دارای روغن درخت چای و ترکیبات ضدجوش هستند، انتخاب مناسبی برای پوست چرب می باشند. در این راستا از پزشک و افراد متخصص در زمینه پوست و مو نیز می‌توانید کمک بگیرید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه