ژل شست و شوی صورت برای پوست چرب
دمودکسیلین

ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب

()

داشتن پوستی بدون لک، صاف و درخشان، آرزوی بسیاری از افراد است. اما از آنجایی که همه پوستی همیشه درخشان ندارند، باید با یک روتین پوستی درست پیش بروند و از پوست خود مراقبت کنند. احتمالاً می‌دانید که استفاده از شوینده صورت اولین گام در مراقبت از پوست است و شما می‌توانید در تمام روتین‌های پوستی یک شوینده صورت پیدا کنید.

به دلیل تعداد بسیار بالای شوینده‌های موجود، انتخاب یک مورد آن هم بر اساس نوع پوست، می‌تواند بسیار دشوار باشد. نگران نباشید، ما در این زمینه تحقیق و مطالعه زیادی داشته‌ایم و در ادامه این مطلب از مجموعه لووین کر شما را در انتخاب یک ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب راهنمایی می‌کنیم.

چرا از بهترین ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب استفاده کنیم؟  

همان‌طور که می‌دانید پوست بزرگترین بخش بدن بوده، از این رو حفظ سلامت آن فوق‌العاده مهم است. از آنجایی که پوست صورت ما دائماً در معرض نور خورشید، آلاینده‌ها، مواد شیمیایی و گرد و غبار قرار دارد، حفظ سلامت آن نیازمند توجه ویژه‌ای است. یکی از راه‌های مراقبت از پوست صورت شستن منظم آن با یک ژل شست و شوی مناسب و موثر است؛ مخصوصا برای افرادی که پوست چرب دارند.

بدون پاکسازی، ممکن است صورت شما در برابر خطرات بسیاری قرار بگیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. انتخاب بهترین شوینده صورت مناسب پوست های چرب کار آسانی نیست. برای به دست آوردن بهترین محصول برای پوست خود، کمی تحقیق درباره محصولات مراقبت از پوست و رژیم غذایی سالم نیاز است.

همچنین شناخت بهتر نوع پوست خود ضروری است، اگر پوست شما خشک باشد ولی فکر کنید که آن چرب بوده و اقدام به تهیه یک ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب کنید، وضعیت را بدتر کرده و مشکلات بسیاری برای شما پیش می‌آید. بنابرین به خوبی نوع پوست خود را شناخته و سپس یک ژل شست و شو مناسب برای آن تهیه کنید.

شستن پوست چرب

ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب چیست و واقعا چه کاربردی دارد؟

ژل شست و شوی صورت اساساً باید تمام آلودگی‌ها، عرق، سبوم، باکتری‌ها، سلول‌های مرده و آرایش را از سطح پوست پاک کند. بسیار مهم است که با انتخاب ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چربخود، صورت خود را به روش صحیح از تمام آلودگی‌ها پاک کنید. یک پاک کننده غنی می‌تواند منافذ را مسدود کند، در حالی که یک پاک‌کننده عادی و خشک‌کننده می‌تواند موجب تحریک بیشتر پوست شود.

مراقب موادی مانند کوکامیدوپروپیل بتائین یا تری‌گلیسیرید کاپریلیک باشید که سورفکتانت‌های بدون سولفات هستند و پوست شما را تحریک نمی‌کنند. از صابون‌های معمولی و روزمره که برای بدن یا دست‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، هرگز روی پوست صورت خود نزنید؛ زیرا ممکن است پوست شما با این کار بیش از حد خشن و خشک شود و به مرور زمان مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب حاوی چه موادی هستند؟

ژل شست و شوی صورت ایده‌آل برای افرادی که پوست چرب دارند باید حاوی موادی مانند آلوئه‌ورا و روغن درخت چای باشد. هر دوی این‌ها ترکیب ملایمی دارند و تولید چربی را متعادل می‌کنند. همچنین این ترکیبات موجب شفافیت بیشتر پوست می‌شوند. توجه داشته باشید که یک شوینده صورت مناسب پوست های چرب هرگز نباید باعث شود شما احساس کنید پوستتان خشک و سفت است.

از پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن یا الکل در ترکیبات خود هستند به‌شدت خودداری کنید؛ زیرا نه تنها هیچ کمکی به کاهش چربی پوست شما نمی‌کنند، بلکه موجب بدتر شدن وضعیت پوستتان می‌شوند. اگر پوست شما بسیار مستعد آکنه است، صورت خود را دو بار در روز با یک شوینده مبتنی بر اسید سالیسیلیک بشویید. اسید سالیسیلیک منافذ را باز می‌کند و چربی اضافی را از بین می‌برد.

چربی بیش از حد ممکن است فریادی از طرف پوست برای کمک باشد. افرادی که پوست چرب دارند، هرگز نباید از روغن‌ها استفاده کنند؛ زیرا این امر سایر مشکلات را تشدید می‌کند. بنابراین به عنوان مثال، از روغن‌های آووکادو، بادام یا نارگیل استفاده نکنید. متخصصان توصیه می‌کنند که از مواد لایه‌بردار سبک مانند اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک برای کمک به پوست چرب استفاده کنید.

همچنین آن‌ها توصیه می‌کنند که افرادی با پوست چرب باید از مورد استفاده قرار دادن ژل شست و شوی‌های سخت‌تر خودداری کنند؛ زیرا ممکن است لیپیدها و پروتئین‌های لازم را که ساختار یک سد پوستی سالم را می‌سازند، از بین ببرند.

چگونه بهترین ژل شست‌وشوی صورت مخصوص پوست‌های چرب را انتخاب کنیم؟

در ادامه چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب ژل شست‌وشوی صورت مخصوص پوست‌های چرب خود به آن‌ها توجه داشته باشید.

  1. یک ژل شستشوی صورت ایده‌آل برای چنین پوست‌هایی همان‌طور که گفتیم باید حاوی موادی مانند روغن درخت چای و آلوئه‌ورا باشد تا به جای تنها شستن ساده آن، درخشندگی پوست را حفظ کرده و با چربی‌های اضافی مبارزه کند. از آنجایی که این‌ها کاملا ملایم هستند، پس از استفاده از ژل شستشو پوست شما سفت یا خشک نمی‌شود. علاوه بر این، به دنبال موادی مانند AHAs، BHAs و نیاسینامید (ویتامین B3) باشید؛ زیرا آنها به باز کردن منافذ و لایه‌برداری کمک کرده و از آکنه جلوگیری می‌کنند. ترکیبات آبرسانی مانند اسید هیالورونیک نیز یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برای پوست‌های چرب است.
  2. از پاک کننده‌های حاوی سولفات، پارابن و عطرهای مصنوعی خودداری کنید؛ زیرا می‌توانند موجب تحریک بیشتر پوست شوند.
  3. ژل شستشویی را انتخاب کنید که توسط متخصصین پوست تست و تأیید شده است.

چرب شدن پوست

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می‌شود؟

پوست به طور طبیعی از طریق غدد چربی، روغن تولید می‌کند. غدد چربی در داخل پوست قرار دارند و ماده‌ای روغنی به نام سبوم ترشح می‌کنند که برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری است. علت ضرورت سبوم این است که رطوبت پوست و مو را حفظ کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند، اما مشکلات زمانی به‌وجود می‌آیند که غدد چربی شروع به تولید بیش از حد سبوم کنند که این امر موجب چرب شدن پوست می‌شود.

اگرچه داشتن پوست چرب کاملا طبیعی است، اما باید به چند نکته توجه داشته باشید. پوست چرب می‌تواند تبدیل به محل رشد باکتری‌ها شود. همچنین، سبوم اضافی اغلب می‌تواند با سلول‌های مرده پوست مخلوط شده و منافذ را مسدود کند. همین امر ممکن است سرانجام موجب منافذ بزرگ و آکنه شود که منافذ بزرگ و آکنه خود به تنهایی زخم‌هایی را در صورت ایجاد می‌کنند.

هر نوع پوستی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد و پوست چرب نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جلوگیری از مشکلاتی که پوست چرب به‌وجود می‌آورد، نیاز است به درستی نحوه مراقبت از این نوع پوست را بدانید. با اجتناب از خوردن غذاهای مضر و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم یا با پیدا کردن بهترین ژل شستشوی صورت مخصوص پوست هاس چرب، باید به سایر نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین ژل شست و شوی صورت مناسب پوست چرب

عوامل زیادی در سلامت پوست نقش دارند، یک شوینده صورت مناسب پوست های چرب می‌تواند به شما در مراقبت از آن کمک کند. برای کمک به شما در انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت مخصوص پوست چرب، قصد داریم محصولات دمودکسیلین از لووین کر را معرفی کنیم.

ژل شست و شوی دمودکسیلین اغلب توسط متخصصان پوست توصیه می‌شوند و به دلیل کیفیت بالا طرفداران بسیاری داشته و این محصول توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. ژل شست و شوی دمودکسیلین حاوی ترکیباتی مخصوص برای پوست چرب است که بر پایه ژل بوده و نه خیلی غلیظ است و نه آنچنان ضعیف و دارای رایحه خنثی است.

چرا ژل شست و شوی دمودکسیلین از لووین کر را انتخاب کنید؟

این ژل شست و شوی صورت مخصوص پوست‌های چرب است و صورت شما را کاملا تمیز و شاداب می‌کند و هیچگونه آلودگی به جا نمی‌گذارد. ژل شست و شوی دمودکسیلین به کاهش قرمزی صورت نیز کمک می‌کند. مانند اکثر محصولات دمودکسیلین، این ژل شست و شوی صورت نیز در یک بسته‌بندی جذاب عرضه می‌شود. شما با مورد استفاده قرار دادن این محصول، دیگر هیچ نگرانی بابت پوست چرب خود نداشته و می‌توانید از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کنید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

2 Comments
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
نسیم مشکواتی
1 year ago

سلام ببخشید در ترکیبات ژل شستشوی دمودکسیلین و شامپوی دمودکسیلین سولفات جزو ترکیبات اول نوشته شده. و در این مقاله نوشته سولفات باعث اسیب به پوست میشه. ممنون میشم اگر یه توضیحی بفرمایید. آیا پوست حساس و چرب میتونه اژ ژل شستشوی دمودکسیلین با وجود سولفات استفاده کنه؟

[…] زیرا منبع تغذیه آن است. ژل شستشوی صورت دمودکسیلین یک پاک‌کننده عمیق پوست چرب است. این محصول خاصیت کنترل چربی دارد و برای انواع پوست […]