پاک کننده آرایش پوست خشک
دمودکسیلین

پاک کننده آرایش برای پوست خشک

()

افرادی که پوست خشکی دارند، در بین اقلام مصرفی خود بیشتر به مرطوب کننده نیاز دارند. اما شستشوی صورت می‌تواند به همان اندازه در روند مراقبت از پوست خشک جهت حفظ سلامت و بهترین حالت پوست مهم باشد.

افراد با پوست خشک بهتر است جهت پاک کردن آرایش صورت خود از شوینده‌های حاوی ترکیبات آبرسان قوی مانند نیاسینامید، هیالورونیک اسید، روغن نارگیل و گلیسرین استفاده کنند. این ترکیبات برای پوست‌های خشک و حساس معجزه آور بوده و سبب بهبود کیفیت پوست خواهد شد.

لزوم استفاده از شوینده از آن جهت است که چربی‌ها، آلودگی‌ها و سموم موجود در محیط که بر روی پوست می‌نشینند، به تنهایی با آب حل نمی‌شوند. به همین دلیل است که افراد با هر نوع پوستی در پایان روز بهتر است از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنند.

اگر روزانه پوست صورت تمیز نشود، چربی‌ها، آلودگی‌ها و سموم باقیمانده منافذ پوست را مسدود کرده و فرد جوش‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد.

شستن صورت آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست پاک کرده و از شیوع آکنه، التهاب و سایر بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌نماید. به علاوه اینکه سایر محصولات مراقبت پوستی به طور موثرتری بر روی پوست تاثیر می‌گذارند؛ چراکه استفاده از محصولات مراقبت پوستی بر روی پوست تمیز سبب جذب موثرتر و سریع‌تر آن محصول خواهد شد.

چگونه پاک کننده آرایش برای پوست خشک انتخاب کنیم؟

هنگامی که پوست خشک دارید، پیدا کردن یک پاک کننده ملایم، غیر جوش زا و مرطوب کننده بسیار مهم است. پاک کننده مناسب به طور بالقوه می‌تواند پوست را حتی بیشتر خشک نماید. بنابراین داشتن دقت لازم در انتخاب و خرید بسیار مهم است.

مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است جزو مواد موثره‌ی مناسب پوست خشک است که بهتر است افراد با پوست خشک از محصولات حاوی این مواد استفاده کنند:

  • هیالورونیک اسید
  • روغن نارگیل
  • گلیسرین
  • اوره
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • سالیسیلیک اسید

نحوه انتخاب پاک کننده آرایش برای پوست خشک:

امروزه میزان تنوع پاک کننده‌های آرایش موجود در بازار آنقدر زیاد است، که افرد دچار سردرگمی خواهند شد. در اینجا چند نکته جهت انتخاب پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک آمده است:

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید:

آیا محصول انتخابی بر روی پوست حیوانات امتحان شده است یا بر اساس مواد اولیه گیاهی است؟ آیا نگران وجود مواد اولیه خاص مانند پارابن یا فتالات در محصولات هستید؟ پاسخ به این سوالات گزینه‌های انتخابی شما را به میزان قابل توجهی محدود می‌کند.

دقت کنید آیا این محصول مشکلات پوستی شما را درمان می کند:

آیا نگران خشکی بیش از حد پوستتان هستید؟ آیا به دنبال پیشگیری از شیوع آکنه هستید؟ اغلب محصولات در یک یا دو زمینه برتر هستند. بنابراین در مورد انتظارات خود واقع بین باشید و محصولی را پیدا کنید که برای مشکل اصلی پوست شما به بازار عرضه شده است.

از محصولات حاوی افزودنی های غیرمجاز دوری کنید:

الکل‌ها، اسانس‌ها، رنگ‌ها و سایر مواد می‌توانند برای پوست خشک مضر باشند و باعث خشکی بیشتر شوند. محصولات دارای رایحه یا عطر می‌توانند منجر به تحریک، قرمزی، واکنش‌های آلرژیک، بثورات پوستی و درماتیت شوند. به دنبال محصولاتی باشید که بافت کرم مانند دارند و دارای ترکیبات آبرسان مانند هیالورونیک اسید و آلوئه ورا هستند.

فرمولاسیون محصول را بررسی کنید:

وقتی صحبت از پاک کننده‌های صورت می‌شود، فرمول‌ها و بافت‌های زیادی وجود دارد. آیا خواهان محصولی هستید که کف کند؟ یا ترجیح می‌دهید محصول انتخابی شما بافت ژل مانند یا کرمی داشته باشد؟ در حالی که برخی از آن‌ها به نوع پوست بستگی دارند (برخی از انواع شوینده‌ها غلیظ بوده و مناسب پوست چرب هستند). البته انتخاب نوع شوینده بیشتر به سلیقه‌ی شخصی افراد بستگی دارد.

پاک کننده آرایش دمودکسیلین برای پوست خشک

بهترین پاک کننده آرایش برای پوست خشک چیست؟

تمیز کردن منافذ پوستی به طور کامل با استفاده منظم از شوینده مناسب پوست صورت و میسلار واتر انجام می‌شود. میسلار واتر مناسب پوست خشک دمودکسیلین حاوی مواد مرطوب کننده مانند آلانتوئین، گلیسرین، آلوئه ورا، ویتامین E، دکسپانتنول و نیاسینامید بوده که ضمن حفظ رطوبت پوست و تقویت سد دفاعی پوست، مواد اضافی آرایشی، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می‌نماید.

در ادامه جهت پاک کردن عمقی منافذ پوست از باقی مانده‌های آرایشی، توصیه می‌شود تا از ژل شستشوی صورت دمودکسیلین جهت پاک کردن عمقی آرایش استفاده شود. ژل شستشوی دمودکسیلین حاوی گلیسیرین بوده که این ماده موثره جزو موثرترین مواد جهت حفظ رطوبت و نرم کنندگی پوست می‌باشد.

شما می‌توانید در ادامه جهت تقویت سلامت پوست خشک خود، از کرم مرطوب کننده دمودکسیلین استفاده نمایید. این کرم حاوی روغن نارگیل بوده و تامین کننده‌ی رطوبت کافی برای پوستتان می‌باشد. در حقیقت روغن نارگیل دارای خواص فوق العاده برای پوست خشک است.

سوالات متداول مربوط به پاک کننده آرایش صورت برای پوست خشک:

چه عادات روزانه و یا محصولاتی می‌توانند پوست صورت را خشک نمایند؟

دوش آب گرم طولانی و به دفعات زیاد دوش گرفتن از جمله عاداتی هستند که سبب تشدید وضعیت خشکی پوست می‌شوند.

علاوه بر این استفاده نکردن از یک مرطوب کننده مناسب پوست خشک بعد از شستن صورت با پاک کننده‌ها می‌تواند پوست را خشک نماید. نگه داشتن رطوبت پوست درون آن پس از شستشوی صورت، بسیارمهم است و استفاده از یک کرم مرطوب کننده باکیفیت مناسب به شما کمک خواهد کرد.

در یک پاک کننده آرایش مناسب پوست خشک به دنبال چه چیزی باشم؟

وجود موارد زیر در یک پاک کننده آرایش مناسب پوست خشک مطلوب است:

  • گلیسرین
  • بابونه
  • آلوئه ورا
  • ویتامین E
  • دکسپانتنول

افراد با پوست خشک از چه موادی باید اجتناب کنند؟

موارد زیر پتانسیل خشک کردن یا تحریک کردن پوست خشک را دارند:

  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)، بتا هیدروکسی اسیدها(BHA) و اوره
  • رتینول یا رتینوئیدها
  • بنزوئیل پروکساید، الکل و صابون‌های ضد باکتری
  • عطر

آیا استفاده روزانه از شوینده صورت ایرادی دارد؟

رویهم رفته بهتر است تا از یک شوینده آبرسان مناسب استفاده کنید و مدام شوینده‌ی خود را تغییر ندهید. افراد فارغ از نوع پوست، نیاز به شستشوی روزانه پوست خود دارند تا آلودگی، مواد آرایشی، چربی و کثیفی را از سطح پوستشان پاک کنند.

خلاصه

پیدا کردن پاک کننده آرایش صورت مناسب پوست خشک می‌تواند سبب بالابردن کیفیت روتین پوستی شما شود. حتی اگر پوست خشک و حساس و یا پوست مستعد به آکنه دارید، برای شما انتخاب‌های مناسبی برای شوینده وجود دارد.

صبور باشید. ممکن است در مسیر انتخاب یهترین پاک کننده، نیاز به امتحان کردن چند محصول داشته باشید تا با آزمون و خطا به پاک کننده ایده آل پوست خود برسید. اگر نگران ظاهر پوست خود هستید و یا اگر پوست شما به وضوح خشک است، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه