بهترین شامپو برای قارچ پوستی بدن
دمودکسیلین

شامپو برای قارچ پوستی بدن

()

عفونت‌های قارچی پوست توسط انواع مختلفی از قارچ‌ها از جمله مخمرها ایجاد می‌شوند. عفونت‌های قارچی بسیار شایع بوده و اغلب باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند لکه‌های پوستی ملتهب می‌شوند.

در این مقاله به شایع‌ترین عفونت‌های قارچ پوستی بدن خواهیم پرداخت و بهترین شامپو برای قارچ پوستی بدن را معرفی خواهیم کرد. همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی و نحوه درمان آن‌ها شرح خواهیم داد.

انواع عفونت‌های قارچی پوست

انواع مختلفی از عفونت‌های قارچی وجود دارد که می‌تواند پوست و ناخن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پای ورزشکار

این بیماری یک عفونت رایج است. حدود هفت نفر از هر ده نفر در مقطعی از زندگی خود به بیماری پای ورزشکار (تیناپدیس) مبتلا هستند. علت این بیماری قارچی است که در پوست بین انگشتان پا و کف پا رشد می‌کند. هنگامی که کف پای شما عرق کرده و مرطوب می‌شود، محیط برای رشد این قارچ‌های پوستی مهیا می‌شود.

اگر پای شما درون کفشتان عرق می‌کند پس شما در معرض ابتلا به بیماری عفونت قارچ پوستی بدن هستید. شما با خارانیدن ناحیه آسیب دیده، عفونت را به سایر قسمت‌های بدن خود منتقل می‌کنید.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پای ورزشکار، بهتر است تا هنگام حمام کردن  از شامپو برای قارچ پوستی بدن استفاده شود.

عفونت ناخن

عفونت قارچی ناخن می‌تواند هر بخشی از ناخن شما را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا ناخن‌های پا بسیار بیشتر از ناخن‌های دست آسیب می‌بینند. عفونت باعث تغییر رنگ ناخن‌ها و زبری و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

در صورت داشتن سایر عفونت‌های قارچی مانند پای ورزشکار، احتمال ابتلا به بیماری عفونت ناخن، بیشتر خواهد بود. همچنین اگر مسن‌تر هستید و مبتلا به بیماری‌های پزشکی دیگری مانند پسوریازیس یا دیابت هستید، بیشتر در معرض این بیماری پوستی می‌باشید.

توصیه می‌شود جهت درمان بیماری‌های قارچی پوست نظیر عفونت‌های قارچی ناخن، از شامپو برای قارچ پوستی بدن استفاده کنید. این شامپو بدن ضد قارچ برای درمان عارضه‌های قارچی پوست به صورت تخصصی عمل کرده و به درمان آن کمک می‌کند.

کرم حلقوی

این بیماری علی رغم نامی که دارد، یک عفونت با قارچ است نه با کرم. این نام به این علت است که اغلب سبب ایجاد عارضه‌های حلقوی بر روی پوست می‌شود. بیماری کرم حلقوی بسیار شایع بوده و قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌نماید.

جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری شایع و واگیردار، می توان از یک شامپو برای قارچ پوستی بدن استفاده کرد.

در صورتی که دارای یکی از موارد زیر هستید با احتمال بیشتری در معرض این بیماری قارچی پوستی قرار دارید و بهتر است که جهت پیشگیری، از یک شامپو برای قارچ پوستی بدن استفاده کنید.

  • اگر پوست شما اغلب در نواحی خاص دچار گرما و رطوبت می‌شود.
  • اگر شما دارای اضافه وزن بسیار هستید.
  • اگر اغلب لباس‌های تنگ می‌پوشید.
  • اگر مبتلا به دیابت هستید.

شما همچنین از طریق تماس مستقیم یا با اشتراک حوله یا لباس با دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارید. پس لزوم استفاده از شامپو برای قارچ پوستی بدن را جدی بگیرید.

پتریازیس ورسیکالر

پیتریازیس ورسیکالر

این بیماری که معمولا نوجوانان و جوانان را درگیر می‌کند، توسط نوعی مخمر به نام مالاسزیا ایجاد می‌شود. این نوع مخمر در حالت عادی بر روی پوست زندگی می‌کند. پیتریازیس ورسیکالر باعث ایجاد لکه‌های پوسته پوسته و تغییر رنگ در پوست می‌شود. این لکه‌ها گاهی اوقات همراه با خارش خفیف هستند و اغلب در پشت، سینه و بازوهای شما ظاهر می‌شوند اما می‌توان در نواحی دیگر نیز آن‌ها را مشاهده کرد. لکه‌ها صورتی، قرمز یا قهوه‌ای رنگ بوده و ممکن است رنگ پریده‌تر از پوست اطراف باشند.

علائم عفونت قارچی پوست

علائم عفونت قارچی پوست به نوع قارچ یا مخمری که باعث آن شده است و محل آن بستگی دارد. شما ممکن است متوجه تغییرات در پوست، مو یا ناخن خود شده باشید که حتی احساس بدی در شما به وجود آورد. قارچ‌ها می‌توانند تنها یک ناحیه یا همزمان چندین ناحیه از بدن شما را درگیر کنند.

عفونت‌های قارچی پوست می‌توانند انواع مختلفی از مشکلات پوستی را به وجود آورند. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی، پوسته پوسته و خارش دار بودن
  • تولید پوسته‌های ریز شبیه به پوست خشک
  • قرمز و دردناک شدن با لکه‌های پر از چرک

تشخیص عفونت قارچی پوست بدن

شما می‌توانید با مراجعه به پزشک و بیان علائم بیماری پوستی خود، از راهنمایی‌های پزشک بهره ببرید.

پزشک در ابتدا شما را به طور دقیق معاینه کرده و در مورد سابقه پزشکی شما خواهد پرسید. همچنین با نگاه کردن به پوستتان و ارزیابی محل دقیق عارضه‌ی پوستی از شما سوالاتی پیرامون زمان بروز و مکان دقیق عارضه خواهد پرسید. در صورت نیاز، نمونه‌ی بسیار کوچکی از آن ناحیه برداشته و برای تایید تشخیص به آزمایشگاه ارجاع می‌دهند.

در صورت تایید تشخیص عفونت قارچی، پزشک علاوه بر داروهای موضعی، یک شامپو برای قارچ پوستی بدن برای شما تجویز خواهد کرد.

بهترین شامپو برای قارچ پوستی بدن

شامپو بدن دمودکسیلین دارای ترکیبات تخصصی ضد قارچ بوده که منجر به درمان موثر بیماری‌های قارچی پوستی شده و همچنین از بروز بیماری‌های قارچی مرتبط با پوست جلوگیری می‌نماید. ماده پیروکتون اولامین یک ترکیب ضد قارچ قوی بوده که در این محصول با درصد موثر و مناسبی به کار رفته است. در حقیقت این ماده با تداخل در چرخه‌ی انرژی قارچ‌ها، از رشد آن‌ها بر روی پوست ممانعت به عمل می‌آورد.

همچنین شامپو بدن دمودکسیلین برای قارچ پوستی بدن، حاوی عصاره برگ چای سبز و نیز روغن درخت چای بوده که این دو ضدعفونی کننده‌ی قوی پوست بوده و علاوه بر اینکه پوست را از وجود قارچ‌های مضر پوستی (درماتوفیت‌ها) پاک می‌کنند، دارای خاصیت ضد انگلی و ضد باکتری می‌باشند.

این شامپو برای قارچ پوستی بدن بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود تا علاوه بر بیمارانی که درگیر عفونت‌های قارچی پوست هستند، افرادی که ورزشکار بوده و یا به علت رفت و آمد زیاد در مکان‌هایی مانند استخر، باشگاه و … در معرض قارچ‌های پوستی هستند، از شامپو بدن دمودکسیلین برای قارچ پوستی بدن استفاده کنند.

پیشگیری از عفونت قارچی بدن

پیشگیری از عفونت قارچی پوستی

با رعایت برخی اقدامات احتیاطی ساده می‌توانید خطر ابتلا به عفونت قارچی پوست را کاهش دهید.

  • بعد از شستشو و حمام کردن، پوست خود را به خصوص در چین‌های پوستی به خوبی خشک کنید.
  • جوراب‌ها، لباس‌ها و ملحفه‌ها را به‌طور مرتب بشویید تا قارچ‌ها از بین بروند.
  • در مکان‌های عمومی مانند سونا و استخر با پای برهنه راه نروید.
  • از حوله، برس مو یا شانه مشترک استفاده نکنید.
  • کفش‌های خود را هر دو یا سه روز یک‌بار تعویض کنید و به آن‌ها فرصت دهید تا خشک شوند.
  • اگر دیابت دارید، قند خون خود را کنترل کنید.
  • اگر یکی از اعضای خانواده شما بیماری قارچی دارد، ملحفه، کلاه، شانه و سایر وسایل را با سفید کننده رقیق شده با آب بشویید.
  • اگر شک دارید که حیوان خانگی شما مبتلا به بیماری قارچی پوستی است، آن را نزد دامپزشک ببرید.

در کنار رعایت موارد بالا، بهتر است که از یک شامپو برای قارچ پوستی بدن خود استفاده کنید. شامپو بدن ضد قارچ دمودکسیلین دارای خواص ضدعفونی کنندگی سطح پوست بوده که به درمان و پیشگیری بیماری‌های قارچی پوست کمک بسیاری می‌کند.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه