پوست و مو

پوستم شاداب نیست چیکار کنم

()

پوست یکی از اعضای اصلی بدن است که علیرغم اهمیت آن گاهی ممکن است نادیده گرفته شود. پوست به عنوان یکی از بزرگترین اندام‌های بدن دائما با محیط بیرونی در ارتباط است و عواملی محیطی بر آن تاثیر بسیاری می‌تواند داشته باشد؛ از جمله عوامل محیطی می‌توان رطوبت، باران، آلودگی یا خشکی هوا را نام برد.

بسیاری از افراد از این موضوع گلایه دارند که «پوستم شاداب نیست» و به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلشان می‌گردند. یکی از مسائلی که برای بهبود پوست باید در نظر داشت نگاه از داخل به بیرون است. ما معمولا سطح پوست خود را درمان می‌کنیم در صورتی که اگر از داخل سلول‌های پوست شروع کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت. اگر شما هم دغدغه‌ی پوست شاداب را دارید با ما در این مقاله همراه باشید تا با یکسری نکات در خصوص پوست و بهبود آن آشنا شوید.

چیکار کنم پوستم شاداب شه

در اینجا چند نکته جهت بهبود پوست از داخل به بیرون آورده شده است:

چی بخوریم

غذایی که میخوریم به میزان زیادی می‌تواند بر سلامت، میزان انرژی و ظاهر ما تاثیر بگذارد. یک جمله هست که می‌گوید «ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم». در نتیجه برای داشتن ظاهری مناسب و پوستی شاداب لازم است که از مواد غذایی سوپر استفاده کنیم. یکی از این ترکیبات سوپر ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و داشتن پوستی سالم و شفاف ضروری است. خوشبختانه ویتامین C به راحتی در میوه‌های مختلف مانند پرتقال، کیوی، توت فرنگی یا حتی سیب زمینی وجود دارد. علاوه بر ویتامین C، مواد غذایی حاوی چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها نیز می‌توانند منبع غذایی مفیدی محسوب شوند که شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارند. برای دسترسی به لیست بیشتری از مواد غذایی مفید برای پوست شاداب می‌توانید از مقالات مرتبط در این زمینه کمک بگیرید.

چی بنوشیم

یکی از مواردی که می‌تواند در داشتن پوستی شاداب بسیار کمک کننده باشد، نوشیدن 8 لیوان آب در روز است. شاید همه‌ی ما بدانیم که نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی برای سلامت بدن و همینطور پوست چقدر ضروری است اما گاهی اوقات آن‌قدر اهمیت نمی‌دهیم که این موضوع را عملی کنیم. پس از همین امروز یک بطری یک لیتری را پر آب کنید و مطمئن شوید که در طول یک شبانه روز آن را مصرف نمایید. شما همچنین می‌توانید در بطری آب خود میوه‌های مختلف قرار دهید و دیتاکس واتر تهیه کنید که علاوه بر سلامت پوست، به سم زدایی بدن، افزایش انرژی و کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

آب میوه‌های طبیعی نیز می‌توانند منبع غذایی مفیدی محسوب شوند و ویتامین‌های مختلف را برای شما تامین نمایند. برای جلوگیری از خوردن شکر و مواد اضافی همراه با آب میوه‌تان که ممکن است پوست را تضعیف کند، سعی کنید که آب میوه را خودتان در خانه تهیه کنید و از سوپر مارکت و مغازه‌های دیگر نخرید.

چی بخرم برای شادابی پوستم

چی روی پوستمان قرار دهیم

بیشتر کرم‌ها و پمادها به صورت سطحی روی پوست تاثیر می‌گذارند، اما همان طور که گفته شد لازم است که پوست به صورت درونی تقویت شود. پس بهتر است از موادی استفاده کنید که به درون پوستتان نفوذ می‌کنند و می‌توانند باعث شادابی پوست شوند. استفاده از ماسک‌های مختلف می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این ماسک‌ها به درون پوست نفوذ کرده، چربی‌های اضافه و سلول‌های مرده را پاکسازی کرده و رطوبت لازم را برای پوستتان فراهم می‌آورند. برای خرید ماسک مناسب در نظر داشته باشید که پوست یکدست نیست و قسمت‌های مختلف پوست صورت ممکن است از هم متفاوت باشد. به طور مثال اکثر ما در ناحیه T پوستی چرب داریم اما سایر قسمت‌های پوستمان خشک است.

علاوه بر موارد گفته شده به فصل‌های مختلف نیز توجه داشته باشید. پوست در فصل‌های مختلف دستخوش تغییراتی می‌شود و محصولی که به طور مثال در فصل تابستان برای شما مفید بوده ممکن است در زمستان کارایی لازم را نداشته باشد. در همین راستا مرطوب کننده‌های قوی‌تری در فصل زمستان مورد نیاز است و در فصل تابستان محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید اولویت دارد.

یکی دیگر از مواردی که برای داشتن پوست شاداب می‌توانیم روی پوستمان قرار دهیم ماسک‌های ورقه‌ای است. استفاده از این ماسک‌ها بسیار راحت است و تنها بعد از باز کردنشان لازم است که 15 الی 20 دقیقه روی پوست قرار داده شود تا مواد آن‌ها جذب شود. همچنین استفاده از روغن‌های طبیعی نیز می‌تواند برای شادابی پوست بسیار کمک کننده باشد. هیچکس دوست ندارد که پوستی چرب داشته باشد اما این بدین معنا نیست که روغن‌های طبیعی در سلامت پوست نقش ندارند. شما می‌توانید از روغن‌های طبیعی به همراه مرطوب کننده در فصول سرد جهت جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید. البته مواظب باشید که از روغن‌های غیرطبیعی که در بازار به اسم طبیعی به فروش می‌رسد استفاده نکنید.

پوستتان شاداب نیست؟ تراکم دمودکس‌ها را بررسی کنید.

پوستتان شاداب نیست؟ تراکم دمودکس‌ها را بررسی کنید.

همان طور که می‌دانید روی پوست ارگانیسم‌های متفاوتی زندگی می‌کند که یکی از آن‌ها انگل‌های دمودکس است. این انگل‌ها در غدد چربی و فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند که در تعداد پایین مشکل‌زا نیستند. اما زمانی که تراکم آن‌ها به دلایل مختلف از جمله ضعف سیستم ایمنی، تغذیه و خواب نامناسب و یا استرس زیاد می‌شود می‌توانند با تشدید عارضه‌های پوست و مو همراه باشند. علاوه بر آن، دمودکس‌ها با تغذیه از پوست، راه رفتن روی پوست و واکنش‌های التهابی بر اثر مرگشان می‌توانند به مرور زمان سبب کدر شدن و پیری پوست شوند. برای بررسی تراکم انگل‌های دمودکس شما می‌توانید به مراکز تست این انگل که غالبا در کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی است مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله تشخیص دمودکس مراجعه فرمایید. در صورت داشتن تراکم بالای این انگل، محصولات ضد دمودکس که حاوی روغن درخت چای هستند می‌توانند برای درمان عارضه‌های پوستی شما کمک کننده باشند و ظاهری شاداب و سالم به پوستتان هدیه کنند.

صرف نظر از این که شما چند سال دارید یا سبک زندگی‌تان چگونه است، مهم است که در جهت شادابی پوستتان، به صورت خودآگاه تلاش کافی داشته باشید. پوستی که در آن زندگی می‌کنید برای شما همیشگی است پس کمی زمان بگذارید تا به خوبی از آن مراقبت کنید. درنتیجه‌ی مراقبت صحیح از پوستتان، در عوض پوستتان نیز هوای شما را خواهد داشت.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه