اسپری دمودکسیلین
دمودکسیلین

اسپری دمودکسیلین

()

دمودکس‌ها، انگل‌های میکروسکوپی هستند که در فولیکول‌ مو زندگی می‌کنند و از سبوم (چربی طبیعی پوست ما) تغذیه می‌کنند. آلودگی به انگل دمودکس در میان حیوانات خانگی مانند سگ و گربه‌ها به خوبی شناخته شده است، اما دو گونه از این انگل‌ها به نام دمودکس فولیکولاروم و دمودکس برویس روی پوست انسان نیز زندگی می‌کنند. این دو گونه به جهت بیماری‌زایی برای انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وجود تعداد بسیار اندکی از دمودکس‌های پوستی روی پوست بدن افراد نسبتا رایج و بی‌ضرر است. با این حال، هنگامی که جمعیت دمودکس‌ها بر روی پوست به سرعت رشد می‌کند، ممکن است افراد در معرض خطر ابتلا به انواع مختلف مشکلات پوست و مو از جمله جوش‌های مقاوم به درمان، خارش، قرمزی، التهاب، ریزش مو، نازک شدن مو، شوره سر و … قرار بگیرند.

جهت بهبود این عارضه‌های پوستی و کمک به درمان بیماری‌هایی مانند رزاسه، درماتیت سبوره، پسوریازیس و … توصیه می‌شود تا از محصولات موثری مانند اسپری دمودکسیلین استفاده شود.

چطور دمودکس رو از بین ببریم؟

چگونه دمودکس‌ها را از بین ببریم؟

می‌توان انگل‌های دمودکس را با روش‌های درمانی مناسب از بین برده و عارضه‌های مرتبط را درمان نمود. از جمله این درمان‌ها می‌توان به استفاده از موادی که محیط زندگی انگل‌ها را نامناسب کرده و یا به نحوی منبع غذایی آن‌ها را از بین برده اشاره کرد.

از همین رو برای درمان کامل عارضه‌های مرتبط با دمودکس بهتر است تا در کنار درمان‌های توصیه شده به سراغ محصولات تخصصی ضد دمودکس مانند اسپری دمودکسیلین رفت.

انگل‌های دمودکس موجوداتی شب زنده دار هستند؛ یعنی فقط شب‌ها به سطح پوست می‌آیند. از این رو توصیه می‌شود تا این محصول و یا سایر محصولات ضد دمودکس را ترجیحا شب‌ها بر روی پوست استفاده کنید. با استفاده مرتب از اسپری پوست دمودکسیلین، به عنوان خط اول درمان می‌توان تا حد زیادی عارضه‌های پوست را درمان نمود.

بهترین درمان دمودکس پوستی چیست؟

از آنجا که ابتلا به تراکم‌ بالای دمودکس مقوله‌ای بوده که در تمام طول زندگی فرد می‌تواند به دفعات رخ دهد، پس باید از محصولی جهت درمان دمودکس استفاده کرد که دارای ماده موثره شیمیایی نباشد. از طرفی مقاومت به درمان ایجاد نکرده و قابل استفاده برای مدت طولانی باشد.

در حال حاضر تنها برند محصولات پوستی ایرانی که به صورت متمرکز محصولات ضد انگل دمودکس تولید و عرضه می‌نماید، برند دمودکسیلین است. اولین و اصلی‌ترین محصول جهت مبارزه با تراکم بالای دمودکس، اسپری دمودکسیلین است.

اسپری دمودکسیلین چه ویژگی‌هایی دارد؟

این محصول دارای ماده موثره‌های کاملا گیاهی می‌باشد. از این رو دارای عارضه‌های جانبی برای پوست نیست و قابل استفاده برای مدت طولانی می‌باشد.

از جمله مواد موثره گیاهی ضد دمودکس موجود در این محصول می‌توان به روغن درخت چای، روغن نارگیل و ژرانیول اشاره کرد. روغن درخت چای با مهار فعالیت‌های حیاتی دمودکس، سبب مرگ آن خواهد شد.

همچنین در این محصول از مواد مرطوب کننده و آبرسانی مانند روغن نارگیل، گلیسرین و عصاره بابونه استفاده شده است که استفاده از آن را برای افراد با پوست حساس نیز مناسب کرده است. روغن نارگیل تنها روغن با خاصیت رطوبت رسانی است که نه تنها دمودکس از آن تغذیه نمی‌کند بلکه خاصیت ضد دمودکسی نیز دارد.

خواص محلول پوست دمودکسیلین شامل موارد زیر است:

  • کمک به کاهش تراکم دمودکس
  • دارای اثر ضد باکتری و ضد قارچ
  • کمک به بهبود علائم روزاسه
  • بهبود علائم جوش
  • ضد قرمزی و التهاب
  • ضد خارش
  • کمک به بهبود پوسته‌های سر و صورت
  • التیام بخش پوست
  • مناسب پوست‌های حساس و آسیب دیده
  • تنظیم pH پوست

آیا اسپری دمودکسیلین برای افراد با مشکلات پوستی مانند روزاسه مناسب است؟

اسپری دمودکسیلین محصول درمانی تکمیلی برای افراد مبتلا به بیماری رزاسه و برخی دیگر از بیماران پوستی می‌باشد که توسط پزشکان متخصص پوست نیز نسخه می‌گردد. از آنجا که طبق مقالات علمی معتبر، بیماری رزاسه با تراکم بالای دمودکس پوستی در ارتباط است پس می‌توان از محلول دمودکسیلین برای درمان این دسته از بیماری‌های پوستی استفاده کرد.

علاوه بر خاصیت ضد دمودکس این محصول، آزلائیک اسید موجود درآن برای درمان بیماری رزاسه مناسب است.

همچنین استفاده مرتب از این محصول، به سبب حضور نیاسینامید در آن سبب تقویت سد دفاعی پوستی و سلامت پوست می‌شود.

محلول پوستی دمودکسیلین

نحوه مصرف اسپری دمودکسیلین چیست؟

این محصول برای درمان عارضه‌های سر و صورت بوده و بر روی پوست سر و صورت قابل استفاده است. نحوه استفاده به این شکل بوده که به صورت یک شب درمیان بر روی پوست تمیز صورت و دو شب در میان بر روی پوست تمیز سر قابل استفاده است. به این صورت که چشمان خود را بسته و 4 تا 5 پاف بر روی صورت و نیز سر اسپری نمایید. اجازه بدهید شب تا صبح (هشت ساعت)، محلول بر روی پوست مانده و سپس آن را از روی پوستتان بشوئید.

در صورتی که مبتلا به بیماری بلفاریت چشمی هستید، می‌بایست از این محلول بر روی گوش پاک کن اسپری نموده و گوش پاک کن را به آرامی بر لبه پلک خود بکشید. این کار را روزانه انجام دهید.

طول مدت درمان دمودکس چقدر است؟

طول مدت درمان دمودکس بستگی به میزان تراکم دمودکس بر روی پوست شما دارد. اگر تراکم دمودکس بر روی پوست شما کم باشد، یک دوره سه ماهه برای درمان پوست شما کافی است و اگر تراکم دمودکس بر روی پوست شما زیاد باشد، می‌بایست چند دوره از اسپری پوست دمودکسیلین استفاده نمایید.

توصیه می‌شود از این محصول به صورت موازی با درمان‌های دارویی دیگر که توسط پزشکتان توصیه شده استفاده نمایید. همچنین پس از بهبود عارضه‌ پوستیتان، برای مدتی استفاده خود را از اسپری پوست دمودکسیلین در دوز و میزان کم ادامه دهید. برای مثال هفته ای یک بار از این محصول استفاده کنید.

چگونه می‌توان اسپری پوست دمودکسیلین را خریداری کرد؟

شما می‌توانید جهت خرید اسپری دمودکسیلین به بخش فروشگاه سایت لووین کر مراجعه کرده و اقدام به خرید این محصول نمایید. جهت تکمیل درمان خود می‌توانید از سایر محصولات مانند ژل شستشوی صورت، شامپو، کرم مرطوب کننده، سرم ضد جوش، تونیک ضد ریزش مو و سایر محصولات برند درمانی دمودکسیلین استفاده کنید. تمامی محصولات دمودکسیلین قابل استفاده بر روی پوست سالم علاوه بر پوست دارای عارضه می‌باشند. این محلول پوست در دو حجم 50 و 100 میل، موجود و قابل خریداری می‌باشد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه