درمان خانگی روزاسه
پوست و مو

درمان خانگی روزاسه

()

رزاسه یک بیماری پوستی است که با قرمزی پوست روی گونه‌ها و بینی شناخته می‌شود. این بیماری به ویژه افراد با پوست روشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با افزایش سن بیشتر بروز می‌یابد. قرمزی پوست در روزاسه در موارد شدید یا در صورت تحریک می‌تواند به پیشانی، پشت، قفسه سینه، گوش‌ها و حتی پلک‌ها سرایت کند.

خوشبختانه راه‌هایی برای درمان طبیعی روزاسه وجود دارد. برخی از این درمان‌ها به راحتی در دسترس هستند و به عنوان درمان خانگی رزاسه جهت کاهش علائم این بیماری پوستی پیشنهاد می‌شوند.

در صورتی که شما مبتلا به بیماری رزاسه بوده و در جستجوی درمان خانگی روزاسه هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درمان‌‌های خانگی روزاسه

همیشه در مورد تغییرات پوست خود با پزشکتان مشورت کنید. معمولا بیماری رزاسه یک بیماری خوش خیم پوستی می‌باشد اما تغییرات پوستی ممکن است نشان دهنده‌ی یک بیماری زمینه‌ای جدی‌تر باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد.

اگر پزشک برای شما تشخیص بیماری رزاسه داده است و شما دارای بیماری‌های زمینه ای خطرناک دیگر نیستید، می‌توانید از روش‌های درمان خانگی رزاسه استفاده کنید. همچنین در صورتی که بیماری رزاسه شما چندان شدید نیست توصیه می‌شود از موارد درمان خانگی روزاسه که در زیر آورده شده است جهت بهبود وضعیت پوستیتان استفاده کنید.

آلوئه‌ورا

ژل گیاه آلوئه‌ورا دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است. آلوئه‌ورا می‌تواند به عنوان یک درمان موضعی برای روزاسه خفیف باشد. البته از آنجا که آلوئه‌ورا برای برخی افراد حساسیت‌زا‌ یا آلرژی‌زا است، قبل از استفاده از آن بهتر است تا به صورت آزمایشی به بخشی از پوست زده شود.

بیدمشک

گیاه بیدمشک به عنوان یک داروی خوراکی می‌تواند کبد شما را تصفیه کرده و حتی بیماری‌های پوستی مانند آکنه را از بین ‌ببرد. عصاره گیاه بیدمشک درمان موثری برای رزاسه می‌باشد.

بابونه

گیاه بابونه همانند آلوئه ورا در مرطوب کننده‌های پوست رایج است. این ماده گیاهی اغلب به صورت موضعی در درمان التهاب پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از مطالعات معتبر عصاره گیاه بابونه به عنوان یک درمان موفق رزاسه محسوب می‌شود. از این رو استفاده از محصولات حاوی عصاره بابونه به عنوان درمان خانگی رزاسه به افراد درگیر با این بیماری توصیه می‌شود.

روغن نارگیل

مرطوب کننده‌های حاوی روغن نارگیل برای درمان انواع بیماری‌های التهابی پوست، از جمله رزاسه موثر هستند. روغن نارگیل به عنوان یک ماده ضد التهاب، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده شناخته شده است.

آلانتوئین

آلانتوئین یک ترکیب گیاهی است. این ترکیب برای کاهش واکنش‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات حاوی آلانتوئین، علائم رزاسه را بدون هیچگونه عارضه جانبی بهبود می‌بخشند. ماده آلانتوئین همچنین قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

بنابراین استفاده از محصولات حاوی آلانتوئین مانند کرم‌ها، لوسیون‌ها یا سرم‌های پوستی، یکی از راهکارهای درمان خانگی رزاسه محسوب می‌شوند.

چای سبز

چای سبز از نظر آنتی اکسیدان بسیارغنی است. این ماده ارزشمند به عنوان چای و مکمل گیاهی موجود است. تحقیقات علمی معتبر نشان داده است که چای سبز می‌تواند در درمان رزاسه موثر باشد.

آنتی اکسیدان‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی التهابی مفید هستند. به این ترتیب، چای سبز ممکن است یک عنصر محبوب در محصولات پوستی و کرم‌های رزاسه باشد. استفاده از محصولات موضعی با چای سبز بهترین روش درمان خانگی رزاسه است.

نیاسینامید

نیاسینامید نوعی ویتامین ب است که در غذاها یافت می‌شود. این ماده در محصولات موضعی پوست وجود دارد. نیاسینامید به ویژه برای پیشگیری و تسکین برافروختگی پوست که در رزاسه پوستی رخ می‌دهد مفید است.

اسانس درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد التهابی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی مفید است. همچنین می‌تواند به خارش پوست کمک کند. نکته مهم استفاده از روغن درخت چای، میزان دوز استفاده از آن است. زیرا دوز بالای استفاده از آن سبب التهاب و قرمزی بدتر پوست خواهد شد. بنابراین می بایست در استفاده از روغن درخت چای به عنوان درمان خانگی بسیار محتاط باشید.

سبک زندگی و درمان خانگی روزاسه

علاوه بر روش‌های درمان خانگی رزاسه، برخی تغییرات سبک زندگی می‌تواند برای بهبود رزاسه و اجتناب از محرک‌های شایع رزاسه موثر باشد.

  • سعی کنید تا یک روتین برای مدیریت استرس و اضطراب خود داشته باشید. چرا که وجود استرس می‌تواند به عنوان محرکی برای شعله ور شدن بیماری رزاسه باشد.
  • یک رژیم غذایی مشخص داشته باشید. چرا که مطالعات نشان داده‌اند برخی موادغذایی به عنوان یک ماده حساسیت‌زا یا محرک برای رزاسه محسوب می‌شوند.
  • سعی کنید تا در رژیم غذایی خود از موادغذایی با خاصیت ضد التهابی مانند کلم پیچ، زنجبیل و آووکادو بیشتر استفاده کنید. این موادغذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه B مانند نیاسینامید هستند.
  • سعی کنید تا حد امکان در معرض خورشید و اشعه فرابنفش قرار نگیرید. درصورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از ضد آفتاب‌های استاندارد استفاده کنید.
  • از مصرف برخی داروها مانند استروئیدهای موضعی، انسداد دهنده‌های عروق و مسدود کننده‌های بتا که می‌توانند رزاسه را بدتر کنند و باعث گرگرفتگی شوند خودداری کنید.
  • قبل از قطع داروی تجویز شده با پزشک خود صحبت کنید و در مورد داروهای جایگزین سوال نمایید.

اگر به دنبال درمان موثرتر و تخصصی‌تر برای مشکل روزاسه خود هستید به روش‌های ارائه شده در ادامه توجه کنید.

محصول مناسب بهبود روزاسه

برند درمانی دمودکسیلین محصولاتی را به طور اختصاصی برای درمان بیماری‌های پوستی نظیر رزاسه تولید نموده است. در محصولات دمودکسیلین علاوه بر ترکیبات موثره گیاهی ضد دمودکس نظیر روغن درخت چای و روغن نارگیل از مواد موثره‌ی درمانی رزاسه مانند آزلائیک اسید استفاده شده است. مواد رطوبت رسان موجود در این محصول مانند روغن نارگیل، بابونه و آلانتوئین برای درمان پوست حساس افراد مبتلا به رزاسه بسیار مناسب است.

درمان خانگی روزاسه با دمودکسیلین

استفاده از محصولات دمودکسیلین به عنوان درمان خانگی روزاسه

بیماری رزاسه براساس میزان پیشرفت به چند مرحله طبقه بندی می‌شود: از مراحل ابتدایی شامل فقط قرمزی و التهاب پوست تا مراحل پیشرفته شامل پاپول و پوسچول‌های پوستی. محصولات دمودکسیلین به صورت موثر برای درمان مراحل مختلف این بیماری کاربرد دارند. آنچنانکه این محصولات توسط پزشکان برای درمان بیماری رزاسه پوستی نسخه می‌شوند و درصد بالای رضایت بیماران گواهی بر موثر بودن این درمان است. البته محصولات دمودکسیلین بدون تجویز پزشک نیز قابل خریداری هستند.

مواد موثره این محصولات بر پایه گیاهان دارویی بوده و هیچ گونه ماده شیمیایی دارویی در فرمولاسیون این محصولات استفاده نشده است. از این رو استفاده طولانی مدت از محصولات دمودکسیلین بلامانع است.

از آنجا که بیماران مبتلا به رزاسه مادام العمر در معرض بازگشت این بیماری هستند، می بایست از محصولاتی استفاده کنند که در استفاده طولانی مدت عارضه ای برای پوست آن‌ها به همراه نداشته باشد.

خلاصه درمان خانگی روزاسه

افراد مبتلا به رزاسه جهت پیشگیری از شعله ور شدن بیماری می‌توانند از گزینه‌های ساده، مقرون بصرفه و طبیعی موجود استفاده کنند. برخی از این روش‌ها ممکن است به اندازه کافی موثر باشند تا فرد را از مراجعه به پزشک یا استفاده از داروها معاف کنند.

از آنجا که استفاده از مواد طبیعی به صورت خالص اغلب با عارضه های پوستی همراه است توصیه می‌شود تا از محصولات پوستی استاندارد حاوی مواد گیاهی موثر استفاده شود. از جمله موثرترین برند محصولات درمانی رزاسه می‌توان به برند دمودکسیلین اشاره کرد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه