درمان پوست کم آب
دمودکسیلین

درمان پوست دهیدراته

()

پوست دهیدراته به پوستی گفته می‌شود که کم آب و خشک بوده و گاها با خارش همراه است. این نوع از پوست ممکن است ناهموار یا کدر به نظر رسیده و دارای خطوط ریز قابل توجهی باشد. تغییرات سبک زندگی مانند محدود کردن مصرف کافئین می‌تواند در درمان پوست دهیدراته کمک کننده باشد.

درحالیکه پوست دهیدراته می‌‌تواند آزاردهنده باشد، درمان آن با تغییراتی در سبک زندگی نسبتا آسان است. درمان پوست دهیدراته از درون به بیرون شروع شده تا هیدراتاسیون در سرتاسر بدن تامین و حفظ شود.

پوست کم آب ممکن است خشک به نظر برسد اما با نوع پوست خشک در یک گروه قرار نمیگیرد.  به بیان دیگر، پوست دهیدراته نام دیگری برای پوست خشک نیست!

اگر دارای پوست به شدت دهیدراته هستید بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید. اما در صورتیکه مدتی است درگیر پوست دهیدراته شده‌اید و در جستجوی راهکارهایی برای رفع آن هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. در مقاله پیش رو به راهکارهای درمان پوست دهیدراته خواهیم پرداخت.

تفاوت پوست دهیدراته و خشک

پوست دهیدراته معمولا با پوست خشک اشتباه گرفته می‌شود و این موضوع برای درمان پوست دهیدراته می‌تواند مشکل ساز شود. این اشتباه به این دلیل است که این دو نوع پوست دارای ویژگی‌های مشابهی هستند. پوست خشک به طور طبیعی چربی کمتری تولید می‌کند و باعث می‌شود پوست خشن، کدر و مستعد قرمزی گردد. این وضعیت به طور معمول ژنتیکی بوده و قابل مدیریت است. پوست دهیدراته یک وضعیت موقتی است که می‌تواند تمام انواع پوست را تحت تاثیر قرار ‌دهد و به دلیل کمبود آب پوست ایجاد می‌شود.

پوست کم آب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

معمولا کم آبی پوست در ناحیه صورت با ویژگی‌های زیر همراه است:

  • افزایش حساسیت
  • خشکی که همراه با سفتی پوست است.( به ویژه در اطراف بینی، چانه و ابروها)
  • افزایش ظاهر چین و چروک‌ها
  • رنگ پوست ناهموار و تیرگی

عکس پوست دهیدراته

علت پوست دهیدراته چیست؟

هرگاه میزان آب از دست رفته پوست بیشتر از میزان آب دریافتی پوست باشد، پوست دهیدراته می‌شود. عوامل داخلی و خارجی متعددی می‌توانند در از دست رفتن آب پوست تاثیرگذار باشند. مانند:

  • عدم نوشیدن آب کافی
  • عرق کردن به دلیل ورزش یا دمای بالای محیط
  • افزایش ادرار به دلیل مواد ادرار آور (دیورتیک‌ها)
  • گذراندن زمان طولانی زیر دوش آب گرم

راه‌‌های طبیعی درمان پوست دهیدراته چیست؟

وقتی صحبت از نحوه آبرسانی یا هیدراتاسیون پوستی می‌شود، برخی از تغییرات سبک زندگی می‌توانند به بهبود کیفیت پوست شما کمک کنند. برخی از نکات درمان پوست دهیدراته در زیر آورده شده است:

  • میزان زیادی آب بنوشید: آب به حفظ سلامت و هیدراته بودن بدن کمک می‌کند اما پوست آخرین عضوی است که آب را دریافت می‌کند. اگر خیلی کم آب بنوشید، پوست تشنه و کم آب می‌شود. توصیه می‌شود خانم‌ها در روز حداقل نه لیوان آب بنوشند.
  • مصرف الکل و کافئین خود را کاهش دهید: الکل و کافئین محتوای آب پوست شما را کاهش می‌دهند و باعث سفتی و کم آبی پوست می‌شوند. با محدود کردن میزان مصرف قهوه یا چای به اندازه دو لیوان در روز می‌توانید اثر کافئین را به حداقل برسانید.
  • از گرفتن دوش آب گرم با بخار زیاد خودداری کنید: آب داغ می‌تواند چربی‌های محافظ پوست شما را از بین ببرد و پوست را خشک کند. درنتیجه احساس خوبی نداشته باشید. حمام کردن و دوش گرفتن با آب گرم به جای بخار دادن، می‌تواند به حفظ ظاهر سالم پوست کمک کند.
  • موادغذایی حاوی آب فراوان بخورید: 20 درصد از کل آب دریافتی بدن شما از مواد غذایی با محتوای آب بالا مانند کاهو، خیار، کرفس، توت‌ها و خربزه به دست می‌آید.

درمان پوست دهیدراته با رعایت نکات مراقبت پوستی:

علاوه بر تغییرات سبک زندگی، یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای آبرسانی به پوست صورت، مراقبت از پوست است. رعایت چند نکته ساده در روتین پوستی شما می‌تواند کمک زیادی به رفع پوست خشک و نیز ظاهر جوان و سرحال پوست شما نماید.

در زیر نکات مهمی برای کمک به درمان پوست دهیدراته و هیدراتاسیون پوست آمده است:

خرید آبرسان پوست دهیدراته

هیالورونیک اسید را به روتین پوستی روزانه خود اضافه کنید

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی آبرسان قوی پوست است که می‌تواند تا هزار برابر وزنش آب را درون خود نگه دارد. هیالورونیک اسید نه تنها از از دست دادن رطوبت جلوگیری می‌کند، بلکه آب را از محیط اطراف خود جذب می‌کند و آن را وارد پوست می‌کند تا پوست هیدراته شود. استفاده موضعی به حفظ ظاهر هیدراته، شاداب و سرحال پوست کمک می‌کند.

محصولات لاین آبرسان دمودکسیلین با فرمولاسیون پیشرفته و منحصربفرد از این ترکیب آبرسان بهره برده‌اند. محصولات لاین آبرسان دمودکسیلین شامل فلوئید مرطوب کننده و اسپری آبرسان دمودکسیلین (در دو سایز 250 و 300 میلی لیتر) می‌باشند. این محصولات به طور تخصصی پوست را آبرسانی کرده و گزینه‌های مناسب برای درمان پوست دهیدراته هستند.  همچنین در این محصولات از ترکیبات آبرسان دیگری نظیر دکسپانتنول، عصاره آلوئه ورا و عصاره بابونه نیز استفاده شده است. استفاده از فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین و اسپری آبرسان دمودکسیلین، پوست شما را برای مدت طولانی آبرسانی کرده و در عین حال خطوط ظریف چین و چروک را از بین می‌برد.

در حال حاضر این محصولات به‌عنوان درمان موثر پوست هیدراته توسط پزشکان پوست توصیه و نسخه می‌شوند.

از شوینده های با ترکیبات قوی استفاده نکنید

شوینده‌های قوی چربی مفید پوست شما را از بین می‌برند و احساس سفتی و کم آبی به پوست می‌دهند. سعی کنید تا از شوینده‌ای استفاده کنید که دارای خاصیت آبرسانی باشد و یا اینکه بعد از شستشوی صورت خود، از محصول آبرسان بر روی پوست خود استفاده کنید. ژل شستشوی صورت دمودکسیلین به طور خاص برای پاک کردن آرایش، ناخالصی‌ها و آلاینده‌ها با حفظ رطوبت طبیعی پوست ساخته شده است. این محصول برای کسانی که به دنبال کمک به حفظ رطوبت پوست خود هستند، گزینه‌ای عالی است.

از کرم مرطوب کننده صورت استفاده کنید

بهترین مرطوب کننده‌ها برای پوست‌های دهیدراته، کرم هایی بر پایه آب هستند که بافت سبک و جذب سریع و آسان دارند. فلوئید مرطوب کننده دمودکسیلین دارای این ویژگی‌ها بوده و مشتق شده از ترکیبات کاملا گیاهی می‌باشد که فورا جذب پوست شده و پوست را آبرسانی و رطوبت را برای پوست تامین می‌کند.

محافظت از پوست کم آب در برابر اشعه UV

پوست در معرض آفتاب به تدریج رطوبت و چربی‌های ضروری خود را از دست می‌دهد و خشک، پوسته پوسته و چروکیده به نظر می‌رسد. بنابراین یکی از راه‌های درمان پوست دهیدراته، استفاده از ضد آفتاب‌های حاوی مواد آبرسان است.

ضدآفتاب بی‌رنگ دمودکسیلین دارای ماده آبرسان هیالورونیک اسید بوده که علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، با حفظ رطوبت پوست به سلامت آن کمک می‌کند.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه