پوست و مو

چند نکته در خصوص درمان جوش با خمیردندان

()

خمیر دندان یکی از موادی است که گاها اثر درمانی آن برای جوش مطرح می‌شود. یکی از ترکیبات خمیردندان، تریکلوسان، باکتری تولید کننده جوش و آکنه را از بین می‌برد و می‌تواند در درمان سریع جوش موثر واقع شود. خمیردندان همچنین باعث کاهش قرمزی و تورم ناشی از آکنه و جوش می‌شود. از طرف دیگر علت اصلی به وجود آمدن آکنه و جوش‌، چربی زیاد پوست است که کربنات کلسیم موجود در خمیردندان می‌تواند با کنترل چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری کند.

خمیردندان به دلیل قیمت مناسبی که دارد گاها جایگزین کرم‌های ضدجوش موجود در بازار می‌شود. از این رو در این مقاله میزان اثربخشی خمیردندان برای جوش و روش‌های استفاده و ترکیب آن با سایر مواد برای تاثیر بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.

هفت روش طبیعی درمان با خمیردندان برای جوش

خمیردندان برای جوش به‎همراه جوش شیرین

همان طور که قبلا ذکر شد تریکلوسان موجود در خمیرددان اثر ضد باکتری داشته که در ترکیب با جوش شیرین که باعث کاهش تورم و التهاب می‌شود می‌تواند در از بین بردن سریع جوش موثر واقع شود.

خمیر دندان و نمک برای جوش

ترکیب خمیردندان و نمک می‌تواند به بهبود جوش و آکنه کمک کند. نمک در لایه برداری پوست و تنظیم ph موثر است و همچنین خواص ضد باکتری دارد.

خمیردندان برای جوش به‌همراه لیمو

لیمو و مزایای آن برای سلامتی پوست و مو ‌شناخته شده است. لیمو می‌تواند تاثیر زیادی در از بین بردن جوش‌ها داشته باشد از این رو ترکیب خمیردندان با لیمو برای از بین بردن فوری جوش استفاده می‌شود.

 ترکیب خمیردندان و یخ برای جوش

یخ کمک می‌کند تا آکنه و پوست تحریک شده خنک شود و اثرات آفتاب سوختگی، تورم و التهاب کاهش پیدا کند. خمیردندان که با یخ ترکیب شود، اثر خنک‌کنندگی و همچنین خشک‌کنندگی روی جوش دارد.

خمیردندان برای جوش به‌همراه دارچین

ترکیب دارچین و خمیردندان می‌تواند روند بهبود جوش را دوبرابر تسریع کند. دارچین منافذ پوست را پاک کرده و در از بین بردن آکنه و باکتری‌های ایجاد کننده آن موثر است.

ترکیب خمیردندان و سیر برای جوش

سیر باکتری‌های عامل آکنه را از بین می‌برد. همچنین این ماده اثر ضدالتهابی بر روی پوست دارد و در نتیجه ترکیبش با خمیردندان روی جوش، باعث کاهش تورم و قرمزی پوست می‌شود.

 خمیردندان برای جوش به‌همراه عسل

خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است. ترکیب این ماده و خمیردندان برای کاهش التهاب ناشی از آکنه و جوش می‌تواند بسیار موثر باشد.

چند نکته در رابطه با خمیردندان برای جوش

  • خمیردندان همیشه اثر نمی‌کند.
  • این راه‍کار اضطراری و فوری است.
  • این یک راه‌حل ریشه‌ای نیست زیرا فقط علائم را درمان می‌کند و برای درمان علت جوش موثر نیست.
  • استفاده بیش از حد از خمیردندان می‌تواند پوستتان را خشک کند.
  • هرگز از خمیردندان برای کل صورتتان استفاده نکنید وآن را فقط در منطقه آسیب دیده بزنید.
  • اگر هر گونه عوارض جانبی شدیدی مشاهده کردید، استفاده از خمیردندان را قطع کنید و به متخصص پوست مراجعه کنید.
  • افرادی که پوست خشک دارند با احتیاط از خمیردندان برای درمان جوش و آکنه استفاده کنند.

عوارض استفاده از خمیردندان برای جوش

عوارض استفاده از خمیردندان برای جوش

تحقیقات نشان داده است که تریکلوسان می‌تواند میزان هورمون تیروئید را کاهش دهد و همچنین مقاومت آنتی‌بیوتیکی ایجاد کند. به همین دلیل از سال 2019 بسیاری از سازندگان از تریکلوسان در خمیردندان‌ها استفاده نمی‌کنند. سایر مواد موجود در خمیردندان نیز که برای دندان مفید می‌باشد ممکن است برای پوست مضر بوده و منجر به خشکی و تحریک پوست شود.

در نتیجه بهتر است به جای درمان‌های خانگی نظیر استفاده از خمیردندان برای جوش در قدم اول به پزشک مراجعه کرده و درمان‌های اصولی را برای از بین بردن عارضه‌های پوستی خود به کارگیرید. پیشگیری از جوش زدن درمان به مراتب بهتری نسبت به روش‌های سریع از بین بردن جوش می‌باشد. یکی از نکاتی که در پیشگیری از جوش باید بررسی شود، میزان تراکم انگل‌های دمودکس است. افزایش تراکم این انگل‌ها می‌تواند سبب مقاومت پوست به درمان‌های رایج آکنه شود. برای مشاوره تخصصی پوست و مو می‌توانید با شماره 88030488-021 تماس حاصل فرمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه