گلاب برای جوش
پوست و مو

خواص گلاب برای جوش

()

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم  برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب برای جوش به شما معرفی می‌کنیم.

فواید گلاب برای پوست

بهبود جوش صورت

ویژگی‌های ضدعفونی‌‌کننده و ضدمیکروبی گلاب، آن را به ماده‌ای کارآمد در درمان جوش صورت تبدیل کرده است. گلاب، نه‌تنها باکتری‌های ایجادکننده‌ی جوش را از بین می‌برد، بلکه در درمان اثر جوش‌ها و تمیز کردن صورت هم مؤثر است. این ماده، برخلاف بیشتر درمان‌های موضعی جوش، روی پوست بسیار ملایم اثرمی‌کند. درحقیقت موجب هیچ نوع التهابی روی پوست‌های حساس نمی‌شود. علاوه برآن، گلاب می‌تواند قرمزی پوست را تسکین دهد. در ضمن منافذ بسته و پر از آلودگی پوست را باز و تمیز کرده و همچنین تولید چربی روی پوست را کنترل می‌کند. درعین حال منافذ باز موجود روی پوست را کاهش می‌دهد.

کنترل چربی پوست

اگر پوستتان خیلی چرب است، می‌توانید از گلاب برای کنترل چربی آن استفاده کنید. گلاب ترشح چربی را در پوست‌های چرب کاهش می‌دهد و منافذ را به طور عمقی تمیز می‌کند.

درمان التهاب صورت

گلاب برای تسکین التهاب پوست چرب و جوشدار شگفت‌انگیز عمل می‌کند. مهم نیست که موهای زائد پوستتان را با چه روشی از بین می‌برید، برای درمان التهاب کافی است یک پد پنبه‌ای را با گلاب مرطوب کنید و به آرامی روی ناحیه ملتهب بمالید. گلاب پوست را تسکین می‌بخشد و همچنین از زدن جوش جدید جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که اگر ناحیه ملتهب را با خشونت مالش دهید، التهاب آن بیشترخواهد شد.

متعادل کردن pH سطح پوست

pH پوست صورت انسان چیزی بین ۴.۱ تا ۵.۸ است، در حالی که pH گلاب نیز معمولاً بین ۴.۴ تا ۵.۴ است. گلاب از این رو می‌تواند پس از شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های شیمیایی، پوست را دوباره به حالت عادی بازگردانده و متعادل کند. برای بهره‌مند شدن از خواص تنظیم pH گلاب برای پوست چرب می‌توانید ازآن به عنوان تونر استفاده کنید. مقداری گلاب را روی پنبه بریزید و روی صورت مالش دهید. همچنین می‌توانید از آن به صورت اسپری نیز استفاده کنید.

پاکسازی پوست با گلاب

پاکسازی پوست

پوست شما فقط در صورتی زیبا، صاف و درخشان به نظر می‌رسد که یک روتین مراقبت از پوست چرب صورت داشته باشید. بسیاری از ما روزانه از انواع کرم‌ها و لوازم آرایشی استفاده می‌کنیم که مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌تواند در منافذ پوست ما به دام بیافتد و باعث جوش شود. اگر این آلودگی‌ها به خوبی پاک نشوند، هرگز به پوستی صاف و شفاف دست نخواهید یافت. یکی از خواص گلاب برای پوست چرب این است که می‌تواند نقش تونر و پاک‌کننده عمقی منافذ را ایفا کند.

به این منظور می‌توانید مقداری گلاب را هر روز بعد از شستشوی صورت روی پوست خود بمالید یا اسپری کنید. سپس پوست را به آرامی و به کمک یک تکه پنبه پاک کنید. خواهید دید که پنبه کمی کدر شده و آلودگی‌ها از پوستتان پاک شده‌اند. می‌توانید قبل از خواب نیز از گلاب استفاده کنید تا آلودگی‌هایی که در طول روز روی صورت نشسته‌اند پاکسازی شوند.

روش درمانی گلاب برای جوش

در ادامه ۱۱ روش درمان جوش صورت با گلاب شرح داده شده است:

اسپری کردن گلاب

از آنجایی‌که گلاب، ویژگی‌های ضدباکتریایی و متعادل‌کننده سطح pH پوست را دارد، می‌تواند پوست صورت را از شر چربی‌های اضافی رها کند و از احتمال جمع شدن آنها در منافذ پوست بکاهد. بدین ترتیب پوست جوش نمی‌زند.

 ترکیب ویتامین C و گلاب

ویتامین C سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند به پوست صدمه‌دیده کمک کند. همچنین خواص ضدالتهابی دارد که می‌تواند جوش‌ها را سریع‌تر درمان کند. این ویتامین، تولید کلاژن را افزایش داده و به درمان اثر جوش‌های روی پوست کمک بسیاری می‌کند.

آب‌لیمو و گلاب برای جوش

آب‌لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند جایگزینی عالی برای پودر ویتامین C باشد. همچنین آب‌لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کمک می‌کنند پوست‌تان سالم، جوان و شفاف به نظر آید. این ماده، نوعی روشن‌کننده‌ی ملایم هم به حساب می‌آید و به درمان اثر به‌جامانده از جوش‌ها کمک می‌کند.

گلیسرین و گلاب برای جوشترکیب گلیسیرین و گلاب

این درمان برای افرادی که پوست خشک و جوش صورت دارند، عالی است. گلیسیرین مانع از خشک شدن پوست‌تان می‌شود و در عین حال، آلودگی و چربی‌های آن را پاک می‌کند. ترکیب آب‌لیمو و گلیسیرین منافذ پرشده از آلودگی و چربی را باز کرده و آنها را تمیز می‌کند و شیوع جوش‌های صورت را به حداقل می‌رساند.

گل سرشوی به همراه گلاب

گل سرشوی، سرشار از مواد معدنی ضروری برای تغذیه‌ی پوست و بهبود سلامت آن است. این ماسک می‌تواند چربی‌های اضافی و آلودگی‌های روی پوست را پاک کند و جوش‌ها را از بین برده و به پوست‌تان طراوت ببخشد.

جوش شیرین و گلاب برای جوش

جوش شیرین لایه‌برداری عالی است و در حذف چربی‌های اضافی و آلودگی‌های پوست مؤثر است. این ماده به‌تنهایی می‌تواند احتمال گسترش جوش روی صورت را کاهش دهد و صورت‌تان بسیار کمتر از گذشته جوش بزند.

سرکه‌ی سیب و گلاب

این درمان برای افرادی که پوست چرب دارند، عالی است. سرکه‌ی سیب، تولید چربی را کنترل می‌کند و آنتی‌اکسیدانی مناسب برای پوست به حساب می‌آید. ترکیب سرکه و گلاب کمک می‌کند که منافذ پرشده از آلودگی پوست باز شده و تمیز شوند. سرکه‌ی سیب از گسترش جوش صورت پیشگیری می‌کند.

آرد نخودچی همراه با گلاب

این ماسک می‌تواند پوست را عمقی تمیز کند و تمام منافذ بسته پوست را باز کرده و از آلودگی‌ها پاک کند. خمیر آرد نخودچی و گلاب می‌تواند شما را از شر پوست‌های مرده صورت‌تان رها کند. همچنین چربی‌های اضافی پوست را پاک می‌کند و از اندازه جوش‌های صورت می‌کاهد.

فندق افسونگر و گلاب

فندوق افسونگر از التهاب پوست می‌کاهد و توانایی درمان جراحت‌های پوست را بالا می‌برد. همچنین از خارش پوست کاسته و جلوی صدمه به آن را می‌گیرد. این درمان، پوست را تمیز، سالم و بدون جوش نگه می‌دارد.

چوب صندل و گلاب برای جوش

چوب صندل، در طب آیورودا به‌کار می‌رود. در این طب باستانی که در هند طرفداران بسیاری دارد، از گیاهان، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود. چوب صندل برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند جوش کاربرد دارد. چوب صندل این کار را با پاک کردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌های پوست انجام می‌دهد و از التهاب‌های پوستی می‌کاهد.

ترکیب خیار، عسل و گلاب

این ماسک برای زنانی که پوست بسیار حساسی دارند، ماسکی کاربردی و مناسب است. زیرا این ماسک نه‌تنها بسیار ملایم عمل می‌کند، بلکه به دلیل خواص ضدعفونی‌کنندگی عسل و ضدباکتریایی گلاب می‌تواند جوش‌ها را درمان کند. خیار هم پوست ملتهب و قرمز را آرام کرده و تسکین می‌دهد.

در آخر باید گفت که اگرچه استفاده از گلاب به تنهایی یا به همراه ترکیبات دیگر می‌تواند مفید باشد اما گاهی اوقات مشکلات پوست و مو نیازمند درمان‌های جدی‌تر و ریشه‌ای‌تر است و لازم است که با مشورت متخصص روش‌های درمانی خاصی را به کار بگیرید. جهت مشاوره رایگان پوست و مو با ما در تماس باشید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه

هم خیلی جالب و هم آموزنده بود! سپاس