دمودکس

درمان خانگی و سنتی دمودکس

()

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد، که با بروز بیماری یا مشکلات پوستی که برای خود یا عزیزانتان پیش می‌آید، به‌دلیل ترس از مراجعه به پزشک، یا پرداخت نکردن هزینه‌‌ی بالا بابت درمان و تهیه دارو، سراغ راه‌حل‌های خانگی و درمان سنتی بروید. حتی بسیاری اوقات تمایل داریم صرفا با روش طبیعی و بدون پرداخت هیچ هزینه پوست شاداب داشته باشیم. به همین د‌لیل ممکن است از مواد‌ طبیعی موجود‌ د‌ر منزل‌مان انواع ماسک طبیعی ، کرم و نرم‌کنند‌ه برای پوست خود‌ بسازیم و از آنها استفاد‌ه کنیم د‌ر حالی که د‌رباره ترکیب این مواد‌ و عوارض احتمالی و صد‌ماتی که ممکن است برای پوست به همراه د‌اشته باشد‌، آگاهی چند‌انی نداشته باشیم. انگل دمودکس یکی از عوامل بیماری‌زای پوست و مو شناخته شده و می‌تواند باعث ایجاد التهاب و قرمزی، آکنه‌های مقام درمان، ریزش مو و شوره‌ و پوسته سر و ابرو ‌شود. تراکم دمودکس در افراد با سیستم ایمنی ضعیف‌تر و همچنین افرادی که پوست چرب‌تری دارند، افزایش می‌یابد. کسانی که به بیماری‌های خودایمنی مثل لوپوس، لیکن پلان، پسوریازیس مبتلا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به این انگل قرار می‌گیرند.

دمودکس دارای چهار جفت دست و پا می‌باشد که همین امر سبب حرکت دمودکس بین سر و صورت بوده که می‌تواند عامل خارش پوست باشد. دمودکس با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود و بهترین راه تشخیص آن انجام تست آزمایشگاهی است. دمودکس در غدد چربی و ریشه‌ی مو زندگی می‌کند و از همان چربی‌ها یا مواد آرایشی سطح پوست تغذیه می‌کند.

روش‌های درمان خانگی و سنتی دمودکس

روش‌های درمان خانگی و سنتی دمودکس

دو گونه از این انگل در انسان ایجاد بیماری می‌کند که قدرت تخم‌ریزی و تکثیر دارند، در نتیجه بهتر است درصورت داشتن هرگونه علائم یا بعد از تشخیص آزمایشگاهی اقدام به درمان کرد. روش‌های ساده‌ای که در بهبود وضعیت پوست موثر هستند می‌توانند شامل موارد زیر باشند.

تغذیه یکی از مهم‌ترین و موثرترین فاکتورهای مرتبط با پوست می‌باشد. لذا توجه به رژیم غذایی تاثیر به‌سزایی در درمان مشکلات پوست و زیبایی دارد.از مصرف بیش از حد فست‌فودها، غذاهای تند و پرادویه، غذاهای چرب و شیرین خودداری فرمایید.

اضطراب نیز جزو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سلامت پوست به حساب می‌آید. افسردگی و اضطراب، نداشتن خواب کافی و باکیفیت، پوست ما را تحت تأثیر قرار می دهد. همانطور که قبل‌تر اشاره شد سیستم ایمنی ضعیف نقش به‌سزایی در ابتلا به دمودکس دارد.

نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض و باریک شدن رگ‌های خونی شده و جریان خون را در رگ‌های پوستی مختل می‌کند و همچنین اکسیژن کمتری در اختیار بافت‌های پوستی قرار می‌گیرد و تغذیه پوست ضعیف می‌گردد.

از آنجایی که دمودکس قابلیت انتقال دارد، لذا رعایت بهداشت فردی حایز اهمیت می‌باشد. از در اختیار قرار دادن حوله، کلاه، روسری خود به دیگران بپرهیزید. حرارت باعث از بین رفتن دمودکس می‌شود. دمودکس در دمای بالاتر از 58 درجه از بین می‌رود. درنتیجه ملحفه و روبالشی خود را در فواصل زمانی کوتاه با آب گرم بشویید و یا لباس‌ها و وسایل در تماس با سر و صورت را به مدت 30 دقیقه زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. توجه کنید که نور مستقیم آفتاب برای پوست ضرر داشته و نتیجه معکوس می‌دهد و نه تنها باعث از بین رفتن دمودکس نمی‌شود بلکه باعث نفوذ دمودکس به عمق پوست و استفاده از مواد مغذی پوست می‌گردد.

راه‌های جایگزین درمان خانگی و سنتی دمودکس

در ابتدا بعد از احساس هرگونه علائم آزاردهنده‌‌ در سر یا صورت برای تشخیص مبتلا بودن به دمودکس به پزشک مراجعه کنید. درصورت مثبت شدن نتیجه‌ی تست با توجه به میزان تراکم و تعداد دمودکس بهترین کار این است که به جای درمان خانگی و سنتی دمودکس، تحت نظر متخصصین پوست و مو قرار بگیرید.

استفاده از محصولات ضدانگل دمودکسیلین، که شامل محلول پوست، شامپو، ژل شستشو، کرم مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب و کرم دورچشم است، در صورت استمرار در مصرف و تکمیل دوره‌ی درمان بین سه تا شش ماه به صلاح‌دید پزشک می‌تواند کاملا صورت و سر شما را از انگل دمودکس پاک کند.

دلایل برتری محصولات دمودکسیلین نسبت به درمان خانگی و سنتی دمودکس

دلایل برتری محصولات دمودکسیلین نسبت به درمان خانگی و سنتی دمودکس

ممکن است درباره‌ی خواص روغن درخت چای در رابطه با بهبود مشکلات پوستی از جمله رفع انگل دمودکس شنیده باشید، روغن درخت چای یکی از رکن‌های موثر در حذف دمودکس شناخته شده، یکی از دلایل اساسی برتری محصولات دمودکسیلین نسبت به استفاده از فرم خالص این روغن، میزان دوز مناسب مصرفی است. مصرف بیش از اندازه و یا مقدار دوز نامناسب روغن درخت چای خود می‌تواند موجب ایجاد التهاب شده و در درمان دمودکس بی‌تاثیر باشد.

محصولات دمودکسیلین برپایه‌ی گیاهی تهیه شده و حاوی انواع مواد گیاهی مفید برای حذف دمودکس می‌باشد. روغن نارگیل از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی دمودکسیلین بوده که تنها روغنی است که دمودکس از آن تغذیه نمی‌کند.

یکی دیگر از موارد شایان ذکر در خصوص برتری دمودکسیلین نسبت به درمان خانگی و سنتی دمودکس این است که این محصولات علاوه بر خاصیت ضدانگلی که دارند توانایی بهبود علائم جوش، روزاسه، پوسته‌های سر و صورت را نیز داراست و توانایی رفع قرمزی و التهاب و خارش‌های پوست را دارد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
امیدامیریان
3 months ago

همین فقط روغن چای و نارگیل ای خدا شکرت دمودکسیلین را رایگان کن