دمودکسیلین

چی بخرم برای شفاف شدن پوستم؟

()

برای این که پوستی شفاف و سالم داشته باشم، چی بخرم برای پوستم؟ از آن‌جا که پوست بزرگ‌ترین عضو بدن محسوب می‌شود، امروزه این جمله به یکی از دغدغه‌های بزرگ خانم‌ها  و بانوان جوان و حتی مردها بعد از داشتن بدن سالم تبدیل شده و افراد در پی یافتن پاسخ برای این سوال ذهنی خود هستند.

پوست دمای بدن را تنظیم کرده، تعادل مایعات را حفظ و جلوی از دست رفتن رطوبت را می‌گیرد. همچنین به عنوان یک مانع و ضربه‌گیر عمل می‌کند، احساس درد را تشخیص می‌دهد تا ما را در مورد خطر آگاه کند و از ما در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت ‌کند.

عوامل زیادی روی پوست شما اثرگذار است: ژنتیک، افزایش سن، هورمون‌ها و شرایطی مانند دیابت از عوامل داخلی هستند که بر پوست تأثیر می‌گذارند. شما نمی‌توانید برخی از این موارد را تغییر دهید، اما عوامل خارجی زیادی وجود دارد که شما قادر به تغییر آن در راستای بهبود وضعیت سلامت پوست خود هستید. عوامل تاثیرگذار خارجی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت محافظت نشده و شستشوی بیش از حد و مکرر یا شستشو با آب خیلی داغ می تواند به پوست آسیب برساند.

رژیم غذایی ناسالم، استرس، کمبود خواب، کم‌تحرکی، کم آبی بدن، سیگارکشیدن و داروهای خاص همگی می‌توانند بر توانایی پوست برای عملکرد به عنوان یک سد حفاظتی موثر تأثیر بگذارند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور تخصصی جواب سوال «برای شفاف شدن و روشن شدن پوستم، چیکار کنم و اصلا چی بخرم برای پوستم؟»  را برای همیشه پیدا کنید! در این مقاله نکاتی برای حفظ سلامت پوست شما  و نیز راه هایی برای روشن شدن پوست ارائه شده که به شما کمک می کند تا چین و چروک‌های پوستی خود را تا میزان زیادی بهبود دهید، پوستی شفاف داشته باشید و آن را در تمام طول سال نرم و لطیف نگه دارید.

چی بخرم برای شفاف شدن پوستم؟

برای شفاف شدن پوست، روغن نارگیل بخرید.

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و نیز التیام بخش است. اما استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی کارساز نباشد و بعضا حساسیت‌زا نیز باشد.

از روغن نارگیل جهت شفاف شدن و روشن شدن پوست می‌توان در این موارد استفاده نمود: پاک کردن آرایش از روی پوست، تسکین دادن التهاب و قرمزی پوست و رطوبت رسانی به پوستی که در لایه‌های زیرین خود سالم است. تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل یک رطوبت رسان خوب پوست است. جهت شفاف شدن پوست می‌توانید مقدار کمی روغن نارگیل را روی صورت خود ماساژ دهید یا اینکه از کرم‌های مرطوب کننده پوست حاوی روغن نارگیل که دارای مقادیر مناسبی از این روغن هستند نظیر کرم مرطوب کننده دمودکسیلین استفاده نمایید چرا که این کرم حاوی مواد گیاهی بوده که روشنی و شفافیت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. ضمن این‌که پوست شما را از وجود میکروارگانیسم‌های پوست ضدعفونی می‌نماید.

تغذیه مناسب برای شفاف شدن پوست

غذا‌های مفید برای تغذیه‌ی پوستتان بخورید.

خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را در بدن شما افزایش می‌دهد. خوردن چربی‌های سالم مانند روغن ماهی و دوری از غذاهای فراوری شده با مقادیر زیاد مواد نگه‌دارنده دارای ارتباط مستقیمی با پوست سالم و شاداب هستند.

برای شادابی و سالم نگه داشتن پوست از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

آلوئه‌ورا دارای خواص درمانی بی‌شماری برای پوست است و همین طور رشد سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌کند. آلوئه‌ورا بدون انسداد منافذ، پوست را تسکین و مرطوب می‌سازد. استفاده روزانه از ژل آلوئه‌ورا پس از شستشوی صورت به پوست شما درخشندگی بی‌نظیری می‌دهد.

صورت خود را پس از شست‌و‌شو به طور مرتب مرطوب کنید.

پوست خود را با محصولاتی که رطوبت را در پوست قفل کرده، وضعیت کلی آن را بهبود بخشیده و نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند، مرطوب کنید تا پوستی شفاف و جوان داشته باشید.

هر زمان که احساس کردید پوستتان خشک است، آن را لایه برداری نکنید و ضمنا به یاد داشته باشید که اگر پوست چربی دارید، هرگز استفاده از کرم مرطوب کننده را رها نکنید.

بعد از دوش گرفتن یا شستشوی صورت خود، زمانی که هنوز سطح پوست مرطوب و تر است، به پوستتان کرم مرطوب کننده بزنید. این عمل به حفظ رطوبت در لایه های زیرین پوست علاوه بر مرطوب کردن سطح پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود تا پوستی صاف و شفاف داشته ‌باشید.

روزانه از ضدآفتاب استفاده نمائید.

استفاده از کرم ضد‌آفتاب با SPF 30 یا بالاتر از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. به طور کلی محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از پیری پوست ناشی از نور محافظت می‌کند. حتماً هر روز صبح، حتی در روزهایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

یک روتین مناسب شست و شوی پوست برای خود داشته باشید.

اگر خواستار رفع کدری و روشن‌شدن پوست خود هستید، پیشنهاد می‌شود استفاده از ژل شست‌وشوی دمودکسیلین را حتما در برنامه‌ی روزانه پوستی خود قرار دهید. چرا که ژل شست‌و‌شوی دمودکسیلین، پوست را به طور عمقی از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست پاکسازی می‌نماید و در روشن‌شدن و ‌شفاف‌شدن پوست نقش پر‌رنگی دارد.

در شست‌و‌شوی پوست خود توجه داشته باشید که شما نمی‌خواهید رطوبت پوست خود را با شست‌و‌شوی بیش از حد از دست دهید و از طرفی هم منافذ پوست خود را برای جبران شست‌و‌شوی زیاد تحریک به تولید میزان اضافی چربی کنید. شست‌و‌شوی صورت هنگام صبح به علت تعریق و شب هنگام قبل از خواب با شوینده‌ی مناسب بهترین کار برای داشتن پوستی سالم و روشن شدن پوست است.

اجتناب از سیگارکشیدن و قرارگرفتن در معرض دود سیگار

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می‌دهید، درواقع پوست صورت خود را با انواع مواد شیمیایی سمی می‌پوشانید. این اتفاق، استرس اکسیداتیو را در سلول‌های پوست شما افزایش می‌دهد و منجر به کدری و پیری زودرس پوست می‌شود.

پروبیوتیک مصرف کنید.

مکمل‌های پروبیوتیک سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، فرآیند هضم را بهبود بخشیده و نفخ و التهاب دستگاه گوارش را کاهش می‌دهند. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها در داشتن موهای سالم و روشن کردن پوست و درخشانی آن نقش به‌سزایی دارند.

زمان دوش‌گرفتن خود را کوتاه کنید.

بطور کلی بخار و گرما می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و به شما کمک کند تا از شر سموم خلاص شوید. اما ریختن آب داغ روی پوستتان به مدت بیش از چند دقیقه می‌تواند چربی پوست شما را از بین ببرد و سبب شود تا پوستتان خسته و کدر به نظر برسد. سعی کنید حتی الامکان قرار گرفتن پوست خود را در معرض آب بسیار داغ به حداقل برسانید.

همچنین برای بهبود گردش خون بهتر است در دقایق پایانی دوش‌گرفتن، دمای آب را کاهش دهید. این کار ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر به پوست شما می‌دهد. حتی به عنوان یک مزیت اضافی، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.

نوشیدن آب برای شفاف شدن پوست

آب بیشتری بنوشید.

برای شفاف شدن پوست، میزان بیشتری آب بنوشید. ارتباط قوی بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوستی سالم‌تر وجود دارد. پوست شما از سلول‌هایی تشکیل شده است که برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب را در برنامه‌‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید و آثار معجزه‌آسای آن را بر روی شفافیت پوستتان مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید برای شفاف شدن پوستتان خرید کنید…

در نظر داشته باشید که توجه به پوست نوعی مراقبت از خود است که نتیجه‌ی آن پوستی است که به وضوح می‌درخشد. گاهی اوقات استرس، کمبودهای تغذیه‌‌ای، عدم تعادل هورمونی و سایر شرایط درگیرکننده‌ی سلامت بدن می‌تواند دستیابی به پوست درخشان و شفاف را با چالش روبرو کند. اگر در ارتباط با ظاهر پوست خود نگران هستید با متخصصین ارائه دهنده‌ی خدمات پوستی به خصوص پزشک متخصص پوست صحبت کنید. پوست کدر، خشک، پوسته پوسته یا لکه دار می‌تواند نشانه‌ای از سایر بیماری‌ها باشد.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه