دمودکس

دوره درمان دمودکس چقدر است؟

()

در این مقاله به این پرسش جواب دقیق و مشخص داده خواهد شد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی در خصوص دوره درمان دمودکس کسب نمایید. لازم به ذکر است که لووین کر تنها شرکت تخصصی است که در ایران بر نقش انگل‌های دمودکس در عارضه‌های پوست و مو تحقیق می‌کند.

انگل دمودکس، مهمان ناخواند‌ه‌ی پوست ما انسان هاست که گاها تراکم آن در سطح پوست افزایش یافته و موجب ایجاد مشکلات پوستی فراوان برای فرد میزبان می‌شود. خوشبختانه تراکم این انگل در سطح بدن قابل کنترل بوده و در صورتی که دوره درمان دمودکس تکمیل گردد، چندان خطرناک نیست.

انگل دمودکس نوعی انگل پوستی است که منبع تغذیه آن چربی پوست، سلول‌های مرده پوست و باقیمانده محصولات آرایشی بر روی پوست است. این انگل به ندرت باعث ایجاد عارضه‌های پوستی می‌شود اما برخی موارد نظیر استرس، بی خوابی، سیستم ایمنی ضعیف، اختلالات هورمونی و … سبب افزایش زاد و ولد و تخم ریزی دمودکس‌ها شده و نتیجه افزایش تراکم دمودکس‌ها در سطح پوست و ایجاد عارضه‌های پوستی مقاوم به درمان در فرد خواهد بود.

نشانه های انگل دمودکس

علائم ابتلا به انگل دمودکس چیست؟

مبتلایان به انگل دمودکس علائم مختلفی را در ناحیه سر و صورت از خود نشان می‌دهند. از جمله این علائم: چربی بیش از حد پوست، خارش و قرمزی، التهاب پوست، نازک و حساس شدن پوست در ناحیه صورت و  ریزش مو، نازک شدن تارهای مو، شوره و پوسته در ناحیه سر می‌باشد.

از آنجا که تراکم بالای دمودکس می‌تواند آغازگر یا تشدید کننده بیماری‌های جدی پوستی نظیر آکنه روزاسه، درماتیت سبورئیک، آلوپسی آندروژنیک و حتی بلفاریت چشمی باشد، لذا افراد می‌بایست دوره درمان دمودکس را کامل کرده تا از آسیب‌های بیشتر پوستی جلوگیری نمایند.

درمان اصلی انگل دمودکس چگونه است؟

پس از آنکه تشخیص دمودکس برای فرد صورت گرفت، می‌بایست درمان را آغاز نماید. بهترین گزینه درمان برای این افراد استفاده از محصولات فاقد مواد شیمیایی است که سبب التهاب و حساسیت پوستی نگردد و در عین حال از ماده موثره گیاهی در محتویات آن استفاده گردد. محصولات برند تخصصی دمودکسیلین بر پایه علم روز دنیا و با کمک متخصصین داخلی با مواد اولیه گیاهی دارای بهترین کیفیت تولید شده و همین امر باعث شده تا ضمن دسترسی سریع‌‌تر و بهای تمام شده پایین‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی، بتواند جایگاه بالایی در میان پزشکان و مصرف کنندگان داشته باشد و محصولات جدید خود را با اطمینان بالاتری توسعه دهد. مصرف کنندگان دارای تراکم بالای دمودکس در صورت طی کردن دوره درمان دمودکس با محصولات تخصصی و موثر دمودکسیلین قادرند تا تراکم این انگل‌های پوستی را روی سطح پوست خود کنترل نمایند و از این طریق از شدت یافتن مشکلات پوستی نظیر آکنه، خارش، التهاب، قرمزی و … جلوگیری کنند.

درمان اصلی دمودکس

دقت داشته باشید از آنجا که دوره درمان دمودکس نسبتا طولانی بوده، افراد درگیر با دمودکس می‌بایست از محصولات بی‌خطر با پایه گیاهی نظیر محلول پوستی دمودکسیلین استفاده نمایند. محلول پوستی دمودکسیلین دارای روغن درخت چای در یک دوز مشخص و تاثیرگذار همراه با سایر مواد موثر ضد انگل دمودکس می‌باشد. این محصول به عنوان خط اول درمان در افراد مبتلا به دمودکس می‌باشد. بهتر است درصورت نیاز علاوه بر محلول پوست دمودکسیلین، از دیگر محصولات دمودکسیلین نظیر کرم مرطوب کننده، ژل شست و شوی صورت، کرم ضدآفتاب و کرم دور چشم در دوره درمان دمودکس استفاده نمایید. همچنین در صورت درگیری ناحیه سر می‌توانید از شامپو سر و تونیک مو دمودکسیلین در راستای درمان و کنترل تراکم دمودکس بهره‌مند شوید.

سایر درمان‌های دارویی انگل دمودکس چیست؟

در راستای تکمیل دوره درمان دمودکس، علاوه بر محصولات دمودکسیلین رعایت برخی نکات شامل موارد زیر الزامی است:

  • شستشوی روزانه و مرتب پوست با شوینده اختصاصی
  • حمام کردن پس از فعالیت ورزشی و عرق کردن بدن
  • اجتناب از مصرف محصولات آرایشی و نیز محصولات بهداشتی نامناسب که چربی پوست را تشدید می‌کنند.

در اغلب مواقع افراد به درمان‌های ذکر شده پاسخ می‌دهند و تراکم انگل دمودکس در پوست آن‌ها کاهش می‌یابد. برخی از بیماران دارای تراکم بالاتر دمودکس و در وضعیت حاد، علی رغم رعایت این اصول، شاهد بهبود چشمگیری نخواهند شد و به درمان پزشکی نیاز خواهند داشت. در این مواقع پزشک ممکن است جهت تعدیل و تنظیم چربی پوست و از بین بردن انگل‌ها، داروهایی از قبیل ایورمکتین، کروتامیتون، مترونیدازول و پرمترین تجویز نماید. البته به علت عوارض جانبی استفاده از این داروها پزشکان متخصص پوست و مو معمولا استفاده از این داروها را به تعویق انداخته و به عنوان داروی موثر در خط آخر درمان تجویز می‌نمایند.

از آنجا که درمان موثر و هدفمند دمودکس می‌بایست با توجه به علائم ظهور یافته باشد لذا توصیه می‌شود با مشاهده‌ی هرکدام از علائم پوستی مربوط به دمودکس، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه شود تا پزشک پس از تشخیص، فرد را جهت طی دوره درمان دمودکس راهنمایی نماید.

آیا امکان ابتلای مجدد به تراکم بالای دمودکس وجود دارد؟

بله، این امکان وجود دارد. افراد پس از طی دوره درمان دمودکس می‌بایست استفاده از محصولات دمودکسیلین را این بار با هدف پیشگیری از ابتلای مجدد به آن ادامه دهند. این محصولات به علت دارا بودن مواد موثره‌ی گیاهی، آسیبی برای سلامت پوست سر و صورت آن‌ها در پی نخواهد داشت.

آیا دوش گرفتن با آب داغ تاثیری در کاهش تراکم دمودکس‌ها دارد؟

دقت داشته باشید که طبق تحقیقات دانشمندان، دمای کشنده موثر برای دمودکس‌ها دمای 58 درجه سانتیگراد است که عملا استحمام و دوش گرفتن در این دما به مراتب آسیب‌های بیشتری برای پوست در پی خواهد داشت که توصیه می‌شود در دوره درمان دمودکس از این کار جداً اجتناب فرمایید. شستشوی روبالشتی، حوله شخصی و نیز البسه با این درجه حرارت بلامانع است.

الکل برای آکنه و دمودکس

آیا استفاده از الکل برای سر و صورت، انگل‌های دمودکس را از بین می‌برد؟

در دوره درمان دمودکس از استفاده از الکل برای سر و صورت اکیدا خودداری نمایید. زیرا با این کار سد دفاعی پوست که به طور طبیعی وظیفه حفاظت از بخش‌های داخلی‌تر را برعهده داشته، آسیب دیده و مشکلات بیشتری را برای پوست در پی خواهد داشت. ولی استفاده از الکل برای سطوح و یا دستگاه‌ها می‌تواند در جلوگیری از انتشار و از بین بردن دمودکس‌ها موثر باشد.

آن چه که در دوره درمان دمودکس موثر است آگاهی شما و صبور بودنتان است. شما می‌توانید در ارتباط با انگل‌های دمودکس مطالب مفید دیگری را از طریق همین وب سایت مطالعه نمایید و در دوره درمان خود از نکات گفته شده بهره ببرید. همچنین با توجه به طول عمر انگل دمودکس که بین سی تا نود روز است پس از قطعی شدن ابتلا به دمودکس، استفاده از محصولات دمودکسیلین را به مدت حداقل سه ماه ادامه دهید و  سپس جهت انجام تست دمودکس مجدد به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه
داش علی
1 year ago

با سلام، جوش های سر سفید صورت در سن ۴۰ سالگی باعثش دمودکس یا باکتری؟