روغن درخت چای برای جوش
پوست و مو

روغن درخت چای برای درمان جوش

()

روغن درخت چای روغنی گیاهی و پرفایده برای پوست است که امروزه به جایگزینی مناسب برای سایر درمان‌های متداول پوستی تبدیل شده است. روغن درخت چای را می‌توان برای درمان بیماری‌ها و ناهنجاری‌هایی که پوست، مو و ناخن را درگیر می‌کنند به کار برد. این روغن هنگامی که به طور موضعی به کار رود می‌تواند برخی بیماری های پوستی را درمان کرده و وضعیت ظاهری پوست را بهبود بخشد.

مزایای روغن درخت چای برای پوست چیست؟

روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی است که از برگ‌های یک درخت بومی استرالیایی به دست می‌آید. این روغن یک گزینه عالی برای درمان پوست به خصوص پوست‌های چرب و مستعد جوش است و بهترین درمان طبیعی برای بهبود جوش‌های صورت محسوب می‌شود. اگرچه استفاده از روغن درخت چای برای آکنه کاملا موثر است، بسیاری از افراد به درستی نمی‌دانند که این محصول چگونه به درمان جوش می‌پردازد.

عامل ایجاد جوش نوعی باکتری به نام پروپیونیوم باکتریوم آکنه است. استفاده از روغن درخت چای به مبارزه علیه رشد این باکتری کمک کرده و به همین دلیل است که استفاده از این روغن در درمان جوش موثر است.

این روغن حاوی ماده ای با خواص ضد باکتری قابل توجه تحت عنوان ترپن‌ها می‌باشد که در برابر پروپیونیوم باکتریوم آکنه عمل می‌کند و به طور موثر باکتری‌های مولد آکنه را از بین برده و گسترش آکنه را کاهش می‌‌دهد.

یافته‌های مطالعات مختلف نشان می‌دهند که روغن درخت چای برای درمان جوش به اندازه سایر درمان‌های رایج پوستی موثر هست. براساس تحقیقات، روغن درخت چای سرشار از ترپینن-4-ال است که این ترکیب، روغن درخت چای را در درمان آکنه بسیار موثرتر از سایر گزینه‌های درمانی تجاری می‌سازد. ترپینن-4-ال باعث فعالیت ضدمیکروبی می‌شود و این موضوع باعث از بین رفتن باکتری‌های پوستی مسبب جوش می‌شود.

مکانیسم اثر روغن درخت چای

سایر مکانیسم‌های اثر روغن درخت چای در درمان آکنه چیست؟

روغن درخت چای با ورود به منافذ پوست، به ضدعفونی کردن پوست کمک می‌کند. این روغن با نفوذ به عمق پوست و بازکردن منافذ، به رفع انسداد غدد چربی پوست کمک می‌کند. از آنجا که آکنه اغلب داخل منافذ ایجاد می‌شود، درمان موثر آکنه بایستی قادر به نفوذ در منافذ پوستی باشد.

انباشت چربی و سلول‌های مرده پوست در منافذ، سبب دفع آب از پوست می‌شود. به همین دلیل است که روغن درخت چای برای درمان جوش راه حل مناسبی به خصوص برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. این روغن همچنین تخریب کننده باکتری‌های ایجاد کننده آکنه که در فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند نیز هست و  از طرفی احتمال بروز آکنه بیشتر را کاهش می‌دهد. این فرایند ضدعفونی علاوه بر درمان التهاب و تسکین پوست، به خشک شدن جوش های سرسفید، سرسیاه و جوش‌ها کمک می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد تا به حالت عادی بازگردد.

روغن درخت چای به عنوان یک حلال مرطوب کننده نیز عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان پاک کننده نیز استفاده شود؛ چربی و ذرات ریز محیطی را به راحتی از بین می‌برد و به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. این روغن قادر بوده تا با چربی طبیعی پوست ترکیب شود و از تبدیل منافذ مسدود شده به منبع غذایی باکتری‌ها جلوگیری کند. باکتری‌های مولد آکنه بدون تغذیه قادر به رشد نخواهند بود.

همچنین استفاده از روغن درخت چای سبب تسریع روند بهبود پوست می‌شود. این روغن به جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر و نیز مولد آکنه که مانع از توانایی پوست ما جهت بهبود می‌شوند، کمک می‌کند. بنابراین روغن درخت چای برای درمان جوش می‌تواند برای افرادی که در چرخه‌ی بی پایان به دام افتاده‌اند مفید باشد.

روغن درخت چای علاوه بر توانایی‌اش در از بین بردن آلودگی‌ها و چربی سطح پوست، دارای خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. روغن درخت چای علاوه بر کمک به درمان آکنه، اثرات پیشگیرانه‌ای بر شیوع آکنه در آینده نیز دارد.

روغن درخت چای برای جوش مقاوم به درمان

اثر درمانی روغن درخت چای بر جوش‌های مقاوم به درمان چیست؟

جوش‌های مقاوم به درمان جوش‌هایی هستند که به درمان متداول آنتی بیوتیکی جوش پاسخ نداده یا درصورت اتمام دوره درمان و بهبودی، جوش و عارضه پوستی مجدد عود کرده و بر سطح پوست نمایان می‌شود.

گفته می‌شود علت چنین جوش‌هایی وجود تراکم بالای انگل دمودکس در پوست است. روغن درخت چای به علت داشتن ترکیبی مشخص در دوز خاص، باعث از کار افتادن سیستم عصبی انگل‌های پوستی و به دنبال آن مرگ این موجودات می‌شود.

پیشنهاد می‌شود اگر مدت طولانی است که با جوش‌های مقاوم به درمان درگیر هستید و وضعیت برای شما کلافه کننده شده است، حتما استفاده از محصولات تخصصی حاوی روغن درخت چای را که دارای دوز موثر از این ماده هستند، در اولویت قرار دهید. محصولات دمودکسیلین تنها محصولات تخصصی درمان جوش‌های مقاوم به درمان حاوی روغن درخت چای با دوز موثر در ایران هستند. از این رو پیشنهاد می‌شود اگر از درمان جوش‌های خود عاجز شده‌اید، استفاده از محصولات پوستی تخصصی دمودکسیلین را در اولویت قرار دهید چرا که این محصولات دارای دوز مشخصی از روغن درخت چای بوده که دارای خاصیت کشندگی برای انگل پوستی دمودکس می‌باشند.

آیا روغن درخت چای برای درمان جای جوش کمک می‌کند؟

جای جوش جدا از ظاهر ناخوشایند، می‌تواند بر سطح اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. این لکه‌های به جا مانده از جوش معمولا به راحتی از بین نمی‌روند. گزینه‌های درمانی شیمیایی و لیزر هم به دلیل هزینه‌های گزاف و خطرات موجود، جایگزین مناسبی جهت درمان نیستند.

به این ترتیب بسیاری از ما به دنبال یک روش جایگزین مناسب برای درمان هستیم. روغن درخت چای موثرترین درمان جهت رفع جای جوش‌ها است که اغلب افراد از آن بی خبر هستند. این روغن به روشن شدن و پرکردن جای جوش‌ها کمک شایانی می‌کند.

دقت داشته باشید!

از آنجا که استفاده از روغن درخت چای برای جوش به تنهایی و به صورت خالص برای سلامت پوست ضرر داشته، سبب ایجاد التهاب و قرمزی پوست می‌شود و حتی ممکن است به سد دفاعی طبیعی پوست آسیب برساند و محیط را برای ورود میکروب‌های محیطی مهیا کند، می‌بایست از محصولاتی استفاده نمود که در آن‌ها از دوز مشخص و موثر روغن درخت چای استفاده شده است. برند تخصصی دمودکسیلین تولیدکننده محصولات با بالاترین میزان اثردهی در درمان جوش می‌باشد. در تولید این محصولات از مواد اولیه درجه یک نظیر روغن درخت چای با بالاترین کیفیت استفاده شده است. این محصولات قادرند تا ضمن از بین بردن انگل‌های دمودکس، جوش و نیز جای جوش را درمان کنند.

پیشنهاد می‌شود اگر خواهان تسریع روند بهبود پوست خود در مدت زمان کمتری هستید، از پکیج محصولات دمودکسیلین به صورت همزمان استفاده نمایید. از آنجا که این محصولات فاقد هرگونه ماده شیمیایی دارویی هستند و صرفا پایه‌ی گیاهی دارند، استفاده از این محصولات در هر سنی امکان پذیر و بدون عارضه است.

سخن پایانی

روغن درخت چای برای درمان جوش به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی یک انتخاب مناسب است. این روغن قادر بوده تا قرمزی، تورم و التهاب پوست را تسکین دهد. استفاده مرتب از محصولات حاوی این روغن به پیشگیری و کاهش جای جوش کمک می‌کند  و پوستی صاف، شفاف و تمیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با مصرف مداوم محصولات حاوی روغن درخت چای به مدت چندهفته، علائم پوستی از بین خواهد رفت. از این جهت ممکن است در برخی شرایط، بهبودی کامل مدت زمان بیشتری طول بینجامد. همینطور در صورتی که پس از مصرف محصولات با ماده موثره‌ی روغن درخت چای بهبود یافته‌اید، بهتر است جهت جلوگیری از عود مجدد عارضه پوستی خود، استفاده از این محصولات را ادامه دهید.

دقت داشته باشید هیچگاه روغن درخت چای برای جوش را به صورت خالص روی پوست خود استفاده نکنید چرا که این ماده به صورت خالص التهاب زا بوده و مشکلات پوستی بعدی را برای شما ایجاد خواهد کرد. جهت استفاده از خواص بی نظیر روغن درخت چای بهتر است تا از محصولات پوستی حاوی این روغن نظیر محصولات پوستی دمودکسیلین استفاده نمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه

[…] روغن درخت چای برای جوش در بسیاری از نوشته‌های علمی آورده شده […]