دمودکس

تاثیر کرونا بر تراکم انگل دمودکس

()

طی سال‌های اخیر بیماری همه‌گیر کرونا، یک وضعیت اضطراری در سرتاسر جهان به وجود آورده است به نحوی که حتی پس از واکسیناسیون سراسری افراد، این بیماری همچنان تهدیدی ویرانگر برای شاخص‌های سلامت روان و حتی اقتصاد و روابط اجتماعی محسوب می‌شود. اگر مایلید از تاثیر ویروس کرونا بر تراکم انگل دمودکس در پوست افراد آگاه شوید در این مقاله با ما همراه باشید؛ چرا که امروزه مشخص شده است کووید-19 حتی بر تکثیر دمودکس‌ها در پوست تاثیرگذار است.

استفاده از ماسک سه لایه صورت علتی برای حضور دمودکس‌

با شیوع کرونا سازمان بهداشت جهانی اعلام داشت تا افراد در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-19 ، برای کاهش انتقال تنفسی از ماسک‌های صورت سه لایه استاندارد استفاده کنند. از طرفی استفاده از ماسک صورت قادر است تا باعث تغییرات در ریز محیط‌ها، عملکرد سد پوست و میکروب‌های طبیعی پوست انسان شود. در این میان، با استفاده مرتب از ماسک صورت، بروز بیماری‌های پوستی نظیر جوش، قرمزی زیاد و خارش پوست صورت در میان افراد شایع شده که پس از بررسی‌ها مشخص شده است این علائم می‌توانند مرتبط با تراکم بالای دمودکس‌ها در سطح پوست باشند.

از طرفی افزایش رطوبت پوست در اثر استفاده مداوم از ماسک صورت سه لایه، و نیز تعرق و تجمع چربی در این ناحیه، محیط را برای زاد و ولد و تکثیر بیشتر انگل‌های دمودکس فراهم می‌کند؛ چرا که منبع تغذیه‌ی دمودکس‌ها همان چربی و سلول‌های مرده پوست است.

استرس مزمن و تاثیر آن بر افزایش تراکم دمودکس

ما چه بخواهیم چه نخواهیم، در چند سال اخیر در معرض استرس‌های ناشی از شیوع پاندمی کرونا قرار گرفته‌ایم و انکار این موضوع غیرممکن است. از آنجا که از علت‌های مهم تکثیر بیش از حد و زیاد دمودکس‌ها استرس زیاد و بیش از حد فرد است، وجود استرس مزمن در دوران کرونا از علت‌های مهم ابتلا به تراکم بالای دمودکس‌ها است.

واضح‌ترین تاثیر استرس زیاد دوران کرونا بر سلامت و زیبایی افراد، ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا است. در این نوع از ریزش مو که اصطلاح علمی آن، تلوژن افلوویم است، مو در اثر استرس، فاز رشد خود را به سرعت گذرانده و وارد فاز توقف رشد می‌‍‌‌شود. این نوع ریزش موی شدید و ناگهانی اگرچه فرد را با نگرانی و استرس بیشتر روبرو می‌کند و بارروانی زیادی برای او در پی خواهد داشت اما موقتی بوده و فرد می‌بایست با کنترل استرس خود به روند کاهش ریزش مو کمک نماید.

از دیگر علت‌های مهم ریزش مو در ارتباط با دوران کرونا، افزایش تراکم دمودکس‌ها در پوست افراد است. انگل‌های دمودکس از ویتامین‌ها و سایر مواد مورد نیاز رشد مو تغدیه کرده و سبب ضعیف شدن و نازک شدن تارهای مو می‌شوند. در تراکم‌های بالای انگل دمودکس، ریزش مو تشدید می‌شود.

زیاد شدن تراکم دمودکس با شست و شوی زیاد

شست و شوی بیش از حد علتی برای حضور دمودکس‌

از دیگر دلایل تراکم دمودکس بعد از کرونا می‌توان به شست ‌و شوی بیش از حد صورت اشاره کرد. با شست و شوی زیاد صورت، رطوبت و چربی پوست کاهش یافته و پوست در راستای جبران چربی از دست رفته شروع به تولید چربی اضافی می‌کند. این چربی زیاد مزید بر علت شده تا انگل‌های دمودکس شروع به تکثیر کنند و سبب تشدید عارضه‌های پوستی شوند.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش تعداد دمودکس

معمولا افراد حتی در دوره پس از کرونا با مراجعه به پزشک از وضعیت سلامت پوست و موی خود ابراز نارضایتی داشته چرا که اغلب با مواردی از قبیل ریزش شدید مو، جوش و خارش در ناحیه صورت روبرو می‌شوند. از آنجا که انگل دمودکس انگلی فرصت طلب بوده و درزمان ضعیف شدن سیستم ایمنی شروع به تکثیر بیش از حد می‌کند؛ پس از بهبود فرد از کرونا، زمانی که سیستم ایمنی فرد ضعیف شده است فرصت را برای تکثیر بی رویه غنیمت می‌شمرد. با زیاد شدن تعداد انگل‌های دمودکس، بیماری‌های پوستی نظیر ریزش، خارش، شوره، ظریف و نازک شدن تارهای مو در ناحیه سر، جوش، قرمزی، التهاب، خارش و پوسته پوسته در ناحیه صورت ظاهر می‌شوند.

درمان عارضه‌های پوستی مرتبط با دمودکس پس از ابتلا به کرونا

اکنون که تاثیر کرونا بر تراکم انگل دمودکس تعیین شده و مشخص گردیده است، بر آن شدیم تا راه‌های درمان عارضه‌های پوستی را شرح دهیم. از آنجا که به سبب حضور تراکم بالای دمودکس در افراد مبتلا به کرونا، سد دفاعی پوستی ضعیف شده، بهتر است این افراد از محصولاتی برای درمان استفاده کنند که پایه گیاهی داشته و در آنها مواد شیمیایی مضر پوستی استفاده نشده باشد.

محلول پوستی دمودکسیلین، اولین خط درمان در افراد مبتلا به دمودکس می‌باشد. این محلول با دارا بودن روغن درخت چای در درصد موثر و سایر مواد موثره‌ی گیاهی دیگر که طبق تحقیقات روز دنیا دارای اثر ضد انگل دمودکس می‌باشند، قادر است تا بدون هیچ گونه عارضه‌ای، مشکلات پوستی را تا حد زیادی برطرف نماید.

خارش بدن و دمودکس

از شایع‌ترین عارضه‌های مربوط به پوست و مو در دوران کرونا، ریزش موی شدید است. تونیک مو دمودکسیلین دارای مواد موثره‌ی گیاهی و کمیاب نظیر ساوپالمتو بوده که به درمان ریزش موی پس از کرونا کمک شایانی می‌کند. همچنین از زاد و ولد دمودکس‌ها و عارضه‌های پوستی پس از آن جلوگیری می‌کند. همچنین این تونیک با پاکسازی پوست کف سر از چربی‌ها و سلول‌های مرده، خارش و شوره‌ی سر را به طور کامل برطرف می‌نماید.

در راستای طی کردن کامل دوره درمان بهتر است تا از سایر محصولات دمودکسیلین که تصمین کننده‌ی بهداشت و سلامت پوست شما هستند بهره ببرید. از جمله محصولات دمودکسیلین می‌توان به ژل شست‌و‌شو، شامپوی سر، کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب اشاره کرد که میتوان جهت درمان تراکم دمودکس بعد از کرونا از آن‌ها بهره جست.

اکنون که این مقاله را مطالعه نمودید، قادر هستید تا از علت عارضه‌های شایع این روزها نظیر جوش‌های صورت در ناحیه زیر ماسک، ریزش موی شدید، خارش‌های کلافه کننده و راه‌های رهایی از آن‌ها آگاهی پیدا کرده و دیگران را نیز از علت بروز این اختلالات پوستی مطلع نمایید.

چقدر مقاله ما واستون کمک کننده بود؟

برای ثبت نظر روی ستاره کلیک کنید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظرها

تا الان کسی نظرش رو در مورد این پست به ما نگفته! شما اولین نفر باشید.

0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه